Stejně jako před každou aktualizací i nyní se zejména po sociálních sítích šíří kritika fanoušků a uživatelů Windows Phone, kteří netrpělivě čekají na příchod aktualizace Denim. Není se čemu divit. Od oznámení nových funkcí k reálné dostupnosti aktualizace uběhne vždy několik dlouhých měsíců. Dokonce i interval mezi aktualizací prvního a posledního zařízení se počítá v řádu týdnů. Důvodem je důsledné testování všech současných modelů v každém státě samostatně a navíc u všech tamních operátorů. Pokud se navíc ukáže jakýkoliv problém, firmware je připomínkován a vrácen Microsoftu k opravě.
Další problém nastává ve chvíli, kdy se dozvíte, že např. pro ČR a váš přístroj je aktualizace k dispozici, ale vy ji stále nemáte. Problém bude pravděpodobně v distribuci. Jinými slovy řečeno, váš přístroj je určen pro jiný stát, než je ČR. Jakou máte distribuci, si můžete zjistit pomocí tohoto návodu: Co znamená a jak zjistit distribuci (původ) vaší Lumie?
Při pohledu na tabulku dostupnosti umístěnou na oficiálním webu, vás ale možná napadne, proč nevyužít nějakého zahraničního firmwaru? A právě tohoto nápadu dnes využijeme, protože evropské firmware se v podstatě nijak zásadně neliší, všechny budou ve vašem přístroji fungovat a všechny obsahují češtinu.
Jak na to? Podrobný návod, zde již máme: Jak ručně nainstalovat (aktualizovat) firmware v Nokiích Lumiích s WP8 a ačkoliv je staršího data, je stále aktuální. V podstatě stačí jen na oficiálním webu vybrat libovolný evropský stát (firmware), pro který je již Denim dostupný a tento firmware přes aplikaci NaviFirm stáhnout a přes Nokia Care Suite nainstalovat (dle návodu výše).
Při tomto způsobu přehrání je třeba si zazálohovat všechny data, protože paměť přístroje bude kompletně smazána. Naštěstí s pokročilým zálohováním, kterým je Windows Phone 8.1 vybaven, se drtivá většina dat zase automaticky obnoví zpět. Jediné, co doporučuji, je zkontrolovat, zdali máte zálohování zapnuté a záloha je aktuální a následně ručně (po kabelu) zazálohovat fotky dokumenty a dalších multimédia ve vnitřní paměti zařízení a případně také data aplikací, které nejsou napojeny na nějakou cloudovou službu (různé poznámky apod.).
Před updatem také doporučuji zjistit, jaký firmware přístroj aktuálně obsahuje a také si jej stáhnout pro případné pozdější ruční nahrání zpět kvůli reklamaci apod. Na druhou stranu neznám případ, kdy by nebyla reklamace uznána kvůli nahrání jiného firmwaru. Servisy toto vůbec nekontrolují. Každopádně jistota, je jistota.
Jindřich Lukeš
23 | 01 | 15 12:11