Jak vyřešit problém s nefunkčním zálohováním na Windows Phone

Zálohování obsahu vašeho Windows Phone zařízení je důležité, bohužel občas se při něm vyskytne chyba a nelze ho dokončit ani po několikerém opakování. V článku zjistíte, jak tento problém jednoduše vyřešit.

Zálohování obsahu vašeho Windows Phone zařízení je samozřejmě důležité z mnoha důvodů, a tak je dobré si obsah zařízení ukládat do cloudu. Sami si můžete zvolit, jak bude záloha SMS, aplikací, nastavení, fotek a videí probíhat (nastavení -> zálohování).

Zálohy

Jednou z nejpodstatnějších věcí v případě ztráty telefonu nebo upgradu je opětovné nastavení účtů, aplikací a všech možností v novém zařízení. V případě, že máte zapnuté zálohy aplikací a nastavení, se vám přechod velice usnadní. Zazálohují se totiž nainstalované aplikace, hesla k účtům, historie volání, nastavené účty v zařízení, oblíbené položky z Internet Exploreru, nastavení telefonu, domácí obrazovky apod. (pozor, nezálohují se data aplikací)

TIP: Zálohování a obnova dat ve Windows Phone 8.1 (aktualizováno)

 

Zapnutí zálohování provedete v nastavení -> zálohování -> aplikace + nastavení -> zálohování nastavení (a aplikací) -> zálohovat. Někdy se však může stát, že když budete chtít provést novou zálohu, nepovede se to a vyskočí chybová hláška, která nezmizí ani po několikerém opakování a zálohu dat tak nebude možné dokončit.

Zálohy

Jak tento problém vyřešit?

V následujícím textu uvádíme postup, jak opětovně zprovoznit zálohování telefonu. Tento postup však nemusíte nutně realizovat celý. Často bude stačit první bod, pokud ale problémy přetrvají, bude třeba pokračovat dalšími body. Po každé změně doporučujeme restartovat přístroj.

1) Smazání poslední zálohy skrze menu telefonu
V "Nastavení > zálohování > aplikace+nastavení > spravovat zálohy" pomocí tlačítka "odstranit" smažte poslední zálohu.

Zálohy

2) Smazání zálohy přímo na webu OneDrive
Pří na OneDrive zkontrolujte, zdali máte poslední zálohu z daného zařízení skutečně odstraněnu, případně ji odstraňte ručně. Kde najít zálohy na OneDrive poradí tento článek: Správa záloh Windows 8 a Windows Phone zařízení přehledně na jednom místě.

3) Odinstalace problémových aplikací
Některé aplikace mohou mít na zálohování vliv. Typickým příkladem je Live Lockscreen od Microsoftu, který je třeba odinstalovat.

4) Změna pozadí plochy a zamykací obrazovky
V "Nastavení > úvodní obrazovka + motiv" odstraňte z pozadí fotografii. (Dlaždice budou mít jednu barvu)
V "Nastavení > zamykací obrazovka" nastavte Bing, nebo vložte vlastní fotografii o maximální velikosti 1 MB. Čím menší fotografie bude, tím lépe.

5) Restartování přístroje
Pokud jste doposud přístroj nerestarovali, tak teď je ten nejvhodnější čas.

Komentáře (21)

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni. Přihlásit se

-HoNY-

03 | 01 | 15 06:11
V mém případě je zdrojem problémů aktuální verze Bing/MSN Weather (3.1.4.438 z 6. listopadu 2014) - při záloze se to sekne na 99 % a při obnově je to jediná aplikace, kterou to neobnoví na ploše + si nepamatuje jako spořič Awesome lockscreen a glance screen. V mém případě se zálohuje zhruba 600 MB nastavení (2/3 z toho jsou offline slovníky pro Bing/MSN translator). MoŽná v tom trochu nese vinu i to, že jsem instaloval programy pro zamčené regiony (Nokia Reading a některé české aplikace). Region mám en-us kvůli Quiet Hours. Mám Lumii 822, firmware 3051.50009.1446.0077, developer preview 8.10.14219.341, řekl bych, že to dělá od přechodu na Denim. //edit: pomohl ruční přepis firmwaru přes Lumia recovery tool -> přihlášení se bez obnovy dat + instalace pouze preview for developers + aktualizování -> tovární reset z menu => obnova 99% zálohy a doinstalování počasí. Místo pevně dané polohy mám na ploše aktuální polohu. Zálohování teď funguje i se zapnutým glance screen i spořičem displeje. 0

odisch

10 | 12 | 14 15:10
Také jsem si říkal, že to bude tak akorát, ale zmátlo mě, že na wpcentralu měli lidé zálohy i přes 100MB, místy až 400. Jinak s obnovou dat jsem měl také potíže. Nedocházelo k plné obnově sms, a microsoft účet hlásil chybu. Stačilo párkrát změnit Server (v nastavení účtu účet microsoft) z dub404-m.hotmail.com na m.hotmail.com...a vše se do telefonu dostahovalo... 0

Jindřich Lukeš

09 | 12 | 14 09:33
Díky za doplnění. Jinak 14 MB málo není, protože se v podstatě nezálohují žádná objemnější data 0

odisch

08 | 12 | 14 19:12
Zdravím, mě fungoval nakonec tento postup: 1. Smazání pozadí dlaždic 2. Zamykací obrazovka na Bing 3. Smazání všech BETA aplikací (Live LockScreen Beta + Nokia Camera Beta ) 4. Vymazání zálohy na OneDrive (přes webové stránky, v telefonu smazat starou zálohu nešlo) 5. Přihlášení do aplikace OneDrive na telefonu 6. Vypnutí Glance Screen EDIT: 7. Restart telefonu... (btw. možná pomohlo i skákání na pravé noze kolem vrby za úplňku...naprosto otřesná zkušenost se zálohováním) na wpcentralu ještě zmiňují problémy s BBM, tak možná raději odinstalovat i ten... Po tomto postupu je záloha už bezproblémová...moje záloha má cca 14 MB, což mi přijde nějak málo. Ale budiž. 0

Jindřich Lukeš

26 | 11 | 14 22:11
zřejmě bude problém ještě v nějaké aplikaci kromě Live Lockscreen 0

muxik

26 | 11 | 14 21:47
Mne sa to stále nedarí, zálohy odstránené, reštart a stále nič, viac ako 96% nejde.…na pozadí nemám žiaden obrázok.. 0

fligi

25 | 11 | 14 11:56
Udělán ještě jeden restart, na zamykací obrazovce jiný obrázek a povedlo se. Díky za pomoc!!! 0

Jindřich Lukeš

25 | 11 | 14 11:27
restart před zálohou si provedl? 0

fligi

25 | 11 | 14 11:23
Ani tohle nepomohlo. Zkusím ještě něco vyšpekulovat 0

Jindřich Lukeš

25 | 11 | 14 10:24
Doporučuji ještě zkusit vypnout pozadí dlaždic a zamykací obrazovky, případně nastavit nějaký obrázek s malou velikostí 0

Jindřich Lukeš

25 | 11 | 14 10:20
Problém bude zřejmě v nějaké aplikaci, ale ve které ti bohužel nepovím. Jediné co vím, že to určitě způsobuje nainstalovaný Lockscreen Beta od MS. 0

fligi

25 | 11 | 14 10:17
Ahoj, mám stejný problém. Po smazání záloh z menu telefonu proběhne zálohování do 99% a pak vyhodí chybovou hlášku. Kde najdu zálohy na OneDrive? Už jsem je tam hledal a nenašel. Díky za odpověď. Tady je na to extra článek: http://wmmania.cz/clanky/zaciname/sprava-zaloh-windows-8-a-windows-phone-zarizeni-prehledne-na-jednom-miste/ Díky za odpověď. Záloha na OneDrive smazána, ale problém to nevyřešilo. Nové zálohování končí stejnou chybovou hláškou. Na OneDrive se nová záloha objeví, ale otázkou je, zda je kompletní. 0

Pert

25 | 11 | 14 10:13
Tak u mne nefunguje (Lumia 830), po restartu, vyjmutí baterie a smazání záloh stejně vyhodí chybovou hlášku. Nějakou zálohu na OneDrive s aktuálním datumem vytvoří, ale nevím co vše obsahuje. 0

Jindřich Lukeš

24 | 11 | 14 18:12
Ahoj, mám stejný problém. Po smazání záloh z menu telefonu proběhne zálohování do 99% a pak vyhodí chybovou hlášku. Kde najdu zálohy na OneDrive? Už jsem je tam hledal a nenašel. Díky za odpověď. Tady je na to extra článek: http://wmmania.cz/clanky/zaciname/sprava-zaloh-windows-8-a-windows-phone-zarizeni-prehledne-na-jednom-miste/ 0

wosa

24 | 11 | 14 17:57
Za mě díky za upozornění.. Mrknul jsme do záloh a zjistil, že poslední proběhla regulerně před 2mi měsíci. U manuálního zálohování to hodilo chybu na 98%.. Takže smazání záloh, restart + záloha ručně a vše je OK Lumia 920 P.S. lockscreen od MS nainstalovaný ale nevyužívaný 0

fligi

24 | 11 | 14 16:06
Ahoj, mám stejný problém. Po smazání záloh z menu telefonu proběhne zálohování do 99% a pak vyhodí chybovou hlášku. Kde najdu zálohy na OneDrive? Už jsem je tam hledal a nenašel. Díky za odpověď. 0

Petulinek

24 | 11 | 14 15:25
Přihlaš se v PC na OneDrive,álohy zařízení, tam smaž zálohu, restartuj telefon a už to proběhne. 0

muxik

24 | 11 | 14 15:00
nie nemám ho nainštalovaný, nepoužívam ho... 0

Jindřich Lukeš

24 | 11 | 14 14:39
Nemáš nahodou nainstalovaný ten nový lockscreen od MS? 0

muxik

24 | 11 | 14 14:27
ani po uvedení nasledujúceho postupu, mi zálohu na 100% nevykonalo, po 96% napísalo ,,vyskytol sa problém so zálohovaním,,. Zálohovanie skúšané aj cez wifi aj mobilné dáta 0

Jindřich Lukeš

24 | 11 | 14 14:11
Zálohování obsahu vašeho Windows Phone zařízení je důležité, bohužel občas se při něm vyskytne chyba a nelze ho dokončit ani po několikerém opakování. V článku zjistíte, jak tento problém jednoduše vyřešit. http://wmmania.cz/clanky/zaciname/jak-vyresit-problem-s-nefunkcnim-zalohovanim/ 0

Mohlo by vás zajímat

Band 2 v bílé barvě exkluzivně pouze pro zaměstnance Microsoftu

Jindřich Lukeš | články 27 | 11 | 16

WhatsApp - Oblíbená komunikační aplikace pro telefon a nově také PC (aktualizováno)

(15.11.): Podpora videohovorů, kreslení do obrázků a další vylepšení.// Whatsapp je bezkonkurenční aplikace, pomocí které můžete velice snadno a efektivně komunikovat se svými přáteli a známými.

Jindřich Lukeš | software 15 | 11 | 16

MSN Počasí – perfektní předpověď počasí pro Windows 10 (Mobile) zdarma (aktualizováno)

(14.11.): Nová verze přináší podporu průhledných dlaždic.// Hledáte kvalitní předpověď počasí pro PC i telefony? Vyzkoušejte tu přímo od Microsoftu, která nabídne skvělou grafiku, důležité funkce a je zcela zdarma.

Tereza Kratochvílová | software 14 | 11 | 16

Outlook Mail a Kalendář pro Windows 10 (Mobile) - detailní pohled (aktualizováno)

(25.10.): Interaktivní notifikace a další funkce ve verzi pro PC.// Podrobná recenze systémové aplikace sloužící ke správě e-mailů a kalendáře ve Windows 10 Mobile.

Jindřich Lukeš | software 25 | 10 | 16

Microsoft ukončil podporu Skypu pro Windows Phone 8.1 a starší

Jindřich Lukeš | software 24 | 10 | 16
Vážení čtenáři, na WMManii využíváme k personalizaci obsahu, analýze návštěvnosti, apod. cookies. Prohlížením těchto stránek tedy souhlasíte s jejich používáním. Děkujeme. Co jsou cookies?   Rozumím