Pro téměř 50% současných zařízení nebude k dispozici aktualizace na Windows 10 Mobile (aktualizováno)

Porovnali jsme současný seznam zařízení, které se nedočkají aktualizace na Windows 10 Mobile, s aktuálním zastoupením na trhu a dospěli jsme k poměrně překvapivému zjištění.

Aktualizace

(21.3.):

TIP:  Jak nainstalovat finální verzi Windows 10 Mobile i do oficiálně nepodporovaných zařízení

(20.3.):

Podle včerejšího vyjádření CEO společnosti AdDuplex Alana Mendeleviche se zdá být náš původní odhad ještě velice optimistický. Podle statistik, které má tato společnost k dispozici, se množství zařízení, která Windows 10 Mobile nedostanou, blíží 50%.

------------------------------------------------------------------------------------

Včera jsme vás informovali o tom, že aktuálně uvolněná finální verze Windows 10 Mobile nebude dostupná pro všechny modely, jak se původně předpokládalo. Důvodem jsou hardwarová omezení, která neumožňují bezproblémový chod systému. Když se podíváte na seznam podporovaných zařízení, jistě si na první pohled všimnete, že tam některé významné modely chybí. Seznam je ale celkem dlouhý, a pokud tedy zrovna nemáte smůlu a chybějící zařízení není to vaše, pravděpodobně si řeknete, že to je přijatelné.

Pokud ale seznam chybějících zařízení porovnáte s posledními statistikami z 22. ledna 2016 společnosti AdDuplex, která pravidelně zveřejňuje přibližné zastoupení jednotlivých modelů na trhu, zjistíte, že update na Windows 10 Mobile není dostupný pro poměrně velký objem zařízení, která jsou aktuálně „v oběhu“.

Na obrázku výše jsme vyškrtali modely, které se aktualizace na Windows 10 Mobile nedočkají a vyšlo nám poměrně vysoké číslo – 33,6% (leden) a 32,7% (únor) . Navíc zde nejsou samostatně zastoupeny modely jako například Lumia 925, 1320 apod.

Pravděpodobně nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Windows 10 Mobile nebudou dostupné pro téměř 40% současných zařízení, a to už je skutečně značné množství.

Asi nikdo nepředpokládal, že se dočkají úplně všichni uživatelé, protože je zřejmé, že tu jsou hardwarová omezení, která prostě nelze obejít, ale že budou až takto velká, to asi nikdo neodhadoval. Prozatím nelze 100% říci, že žádný ze současně nepodporovaných zařízení se upgradu nedočká, protože informace ze všech zdrojů nejsou zcela shodné a jednoznačné, ale vše tomu nasvědčuje. 

Pokud patříte mezi majitele zařízení, která byla z aktualizací vyřazena, a chcete Windows 10 Mobile vyzkoušet, nezbývá, než si aktivovat program Insider, kde je dostupná stejná verze systému, jako v oficiální aktualizaci.

TIP: Program Windows Insider (Preview) – zapojte se do testování vývojových verzí systému Windows 10 (Mobile) – souhrnný přehled informací

Komentáře (43)

Miloslav Kukuča

22 | 03 | 16 13:26
Mrzí mně že Lumia 920 nedostane upgrade,protože jsem si nainstaloval přes insider W-10 a telefon frčí naprosto bez problémů.Manželka má Lumii 640 a jediný rozdíl je v grafickém zpracování menu. 0

Tomáš Veselý

22 | 03 | 16 08:01
Jinřich: S tou tragickou komunikací souhlasím. O podpoře by to bylo na delší diskuzi. 0

Jindřich Lukeš

21 | 03 | 16 15:49
Budoucí upgrady jsou problém vždycky a ve všem. U Androidu je to skoro věc nemyslitelná, pokud se nekupují topmodely a ani ty se za rok žádného updatu většinou nedočkají. Bohužel je to tak a je třeba s tím počítat. Stále si myslím, že MS nabízí nadstandardní podporu (vzhledem k cenám zařízení), ale jeho komunikace vůči veřejnosti je doslova tragická. Uvidíme, jak se bude situace dále vyvíjet. Obecně je problém v tom, že za rok bude možné vyvinout něco zajímavého, nového, ale na to zase nebude stačit starý hardware. Je to prostě pořád dokola a pokaždé bude někdo dotčený a nespokojený, protože zrovna na ten jeho model se nedostalo. 2

Tomáš Veselý

21 | 03 | 16 14:31
Jindřich: "...budoucích upgradů rozhodně neobával." - Právě, že bych se obával. Ale také nechci vířit zbytečnou diskusi. Zatím zkusím insider, chvíli s tím vydržím a koncem roku se uvidí, co má smysl kupovat. Ale hlavně ať tady někdo nechválí MS za to co s WM/WP už delší dobu předvádí. 0

Jindřich Lukeš

21 | 03 | 16 13:48
Nechci tady vířit nějakou nesmyslnou diskuzi, ale @Jenda_Lumia_800 to řekl naprosto přesně. Ano, MS udělal chybu (opět) v tom, že nesplnil, co slíbil. Pokud se na to ale člověk podívá objektivně, není to zase tak zásadní problém, protože nepřetržitá kritika na neodladěný systém by marketingově udělala jistě větší problémy. Co se zmiňovaných telefonů týče. Lumia 640 je sice "výběhová", ale vzhledem k podobnému hardwaru jako 550 a 650 bych se budoucích upgradů rozhodně neobával. Jinak L920/925 byly modely, která na trh přišly již s rok starým hw. Nyní je to tedy 3 roky starý hardware. A ačkoliv to bylo propagováno jako high-end, nikdy jím ve skutečnosti nebyly. Když je srovnáte s L640 zas tolik rozdílů tam není. Spíše naopak. Nezapomínejte na to, že L920/928 má jen dvoujádrový procesor (což je pravděpodobně problém nedostupnosti W10M), kdežto L640 již čtyřjádrový. Foták bude možná u L920 o něco lepší, ale rozhodně nijak zásadně. RAM je stejná, displej stejný. 640 má navíc podporu paměťovek. Jednoduše a prostě, s dobře vybavených telefonů se po čase stávají lowendy, i když to jejich majitelé neradi slyší, a přesně tohle je ten případ. 2

Tomáš Veselý

21 | 03 | 16 12:37
Jenda Lumia 800: Sice píšeš že nechceš dráždit, ale přesně to děláš. Nevím jak můžeš Lumii 550 srovnávat s čímkoliv z řady 8xx / 9xx. Lumia 640 je sice použitelná, ale pořád to není 925 s optickou stabilizací. A navíc L640 je výprodejový model a když si ho teď koupím, tak za rok budu brečet, protože to nedostane aktualizaci na Win 10.5 (které už snad umožní nahrávání hovoru. Snad.) To abych si koupil za 6t L650, která nemá ani digitální kompas. Fakt jsi mě rozdráždil. :-) PS: Já chci jen co MS slíbil, nic víc! 0

Tomáš Veselý

21 | 03 | 16 10:30
By mě fakt zajímalo, jestli v MS nikdo nevidí, že si pod sebou řežou větev (a že ta větev i tak nebyla moc tlustá)? Nebo už to v podstatě zabalili a budou spoléhat na apky pro Android? 0

Jenda Lumia 800

21 | 03 | 16 10:14
Pánové nechci vás nijak dráždit ale všichni co mají telefon který není podporovaný jsou minimálně 2 roku staré a to je Lumia 630 a 530 a to nikdy nebyli velké trháky (kdo chce tak si stejně muže dát ještě insider). Pánové já chápu že jste naštvaní, že nedostanete update ale kdo se muže chlubit takovou podporou jako mají Lumie v poměru k ceně. podívejte se na to už jen z finanční stránky věci. taková Lumie 520 nejprodávanější telefon který skoro nic nevydělal. a na ten ma MS dávat peníze aby tam byli W10M. Vezměte si jak se WP (W10M) vyvinuli. To co umí (SW) dnešní Low-end Lumia 550 neuměla v době svého vydání ani Lumia 920. Tady je vidět jak se W10M posunuli. Kdo má v dnešní době Lumii 820 a níž tomu bohatě stačí Lumia 550 a bude mít stejný výkon s podstatně menší peníze a to s podporou W10M (tento telefon doma máme a je opravdu dobrý). ti co mají Lumie 920 a výš tak si kupte Lumii640 nebo 830 a máte vystaráno za cca 4 000,- a pokud je pro vás problém dát do kupy 4 000,- na telefon, tak vás při odchodu od W10M čeká ještě větší zklamaní protože za takovéto peníze se jinde lepší podpory nedočkáte. iPhone za 4000.,- nekoupíte a Android za 4 000,- z 95% nedostane update už v prvním roce. Tím neříkám že je to dobře co MS udělal, ale v takové to cenové hladině lépe nekoupíte. 3

Jindřich Lukeš

21 | 03 | 16 09:03
@mytrix: L820 nikdy oblíbená nebyla....prodávala se velmi málo 0

mytrix

20 | 03 | 16 23:47
Docela by mě zajímalo, kde se vytratila Lumia 820. Docela ve své době oblíbený mobil a aktuální zprávy/statistiky dělají, jako by ani neexistoval. :) Jinak je mi jasné, že update pro něj nebude.. 0

Josef Kůrka

20 | 03 | 16 22:03
No nevím co by jste chtěli na telefonech na které nepůjde W10 jsou snad funkční 8,1 tak o co jde Windows taky potřebuje prodávat nové mobily. Podívejte se na Android zajímalo by mě kolik procent ještě běhá na 4 a nic jiného tam prostě nedostanou a poku chtějí vyšší tak holt nový telefon. Snad nikdo nemůže čekat že bude mít mobil napořád já měl 820 cca 4 roky a komu droid vydží takovou dobu teď ji má syn přes insider tam jsou w10 a že není offiko verze a co běhá to slušně. Já teď mám 830 ta patří do do té kategorie která w10 oficiálně a neštěstí běhá korektně jen Glance se neposouvá ale to spraví asi továrko ale do toho se mi zatím moc nechce. Závěrem tak si nechte korektní 8,1 nebo si kupte novou placku třeba za nějaký čas až to budou W 10v pohodě. 0

Belize William

20 | 03 | 16 21:04
Tak za mě ,Lumia 925 ,poslední hřebíček do rakve....Mapy Here v prdeli,aplikace na focení jak za krále klacka(zlatá Lumia Camera),Gesta nefunkční a navrh nemožnost vyřazena z ofiko Win 10 ?!!!.Tak to je už vážně moc...K tomu předřazený plastový vrzatka co každý druhý zlobi(950 ) ???Je mi líto ale příští telefon už windows radši ne.... 0

MistrEMM

20 | 03 | 16 09:53
4 hotovyrado- mám problém právě s tím druhým souborem, při instalaci mi to hodí error 0

jpasov

19 | 03 | 16 19:18
Ano, právě se mi stahuje aktualizace se stejným číslem jako mám na 950. Mám tu nejpomalejší insider verzi, takže je to vlastně verze oficiální, i když není pro 1320. 0

Jindřich Lukeš

19 | 03 | 16 18:44
Stáhni aktualizaci a pak dej insider, zřejmě ti tam visí ta, o kterou je to číslo nižší :) Poznat to asi nepoznáš. 0

jpasov

19 | 03 | 16 16:22
Ano, je to možné, že na L1320 mám neoficiální 10. Ale je zvláštní že ten build má nižší číslo než oficiální 10 na moji 950. A když jsem se na to chtěl vy... a nainstalovat insider, napsalo mi to, že nelze stáhnout, protože je k dispozici aktualizace systému. Lze vůbec poznat jestli mám oficiální 10 nebo ne? Telefon je malinko pomalejší, ale zatím nepadá. Na stabilitu je ještě brzo hodnotit. JP 0

hotovyrado

19 | 03 | 16 11:31
Zde je návod i s odkazy.... 1. Stáhni si SDK 8,1 sadu https://yadi.sk/d/Ul_VW2s5qH7Ki 2. Nainstaluj ji a v "Program Files/Microsoft SDKs/Windows Phone/v8.0/Tools/XAP Deployment" proveď vpašování nejdříve XAP souboru z bodu 2. tohoto návodu http://www.nokiapoweruser.com/hack-to-g ... any-lumia/ 3. Proveď v článku popsaný úkon po jeho instalaci, pak restart… Následně proveď deploy druhého souboru a v registrech přejmenuj mobil dle toho návodu… 4. To je vše…. V Insider aplikaci přepni na Fast Ring a jdi si pro Redstone 0

MistrEMM

19 | 03 | 16 09:00
4 hotovyrado- mohl by jsi mi napsat na email, potřeboval bych poradit s úpravou registrů na mé Lumii 925: mistr@mujbox.cz. Díky 0

brejn

18 | 03 | 16 17:24
Pokud nebude ofiko update na L1320, tak se asi nedočkmán opravy občasného/častého zamrzání W10 :( 0

jklejna

18 | 03 | 16 16:34
nejlepší je napevno zabudovaný skype ve win 10 mobile, jde o jedno, dobít kredit eurem a pak mi přesměrují hovory-jsou to ubožáci, to se zase předvedli zajímá je akorát moje platební karta ze které si stáhnou potřebný obnos. Kvůli nim si budu řídit ještě jednu kartu, tu oficiální jim nesvěřím. Nakonec stejně lumii 640 rozšlapu a skončím na tlačítkovém mobilu už ale ne od microsoftu 0

Jindřich Lukeš

18 | 03 | 16 15:19
@jpasov: Už sem to psal vedle, vsadím se, že tam máš Insider...možná i nevědomky i s takovými případy jsem se už setkal. každopádně opakuji pro 1320 oficiální W10M není 0

jpasov

18 | 03 | 16 15:13
Musím uvést na pravou míru seznam aktualizovaný telefonů. L1320 mezi nimi nebyla, ale aktualizace se nabídla, stáhla a nainstalovala. Tak jen doufám, že bude tel.s ní stabilní. JP 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 13:15
bugy tam nejsou ale pro každodenní používání je to pomalé... však vyzkoušej, přes WDRT se na 8.1 můžeš vrátit.... 0

Dominik Šikut

18 | 03 | 16 13:11
S mapami se s tebou ztotožňuji, ale mám ho jako primární, proto nevím, zda je to dobrý nápad... Nechci, aby mi to ubralo na funkčnosti. Ale na W10 jsem byl až příliš natěšený... 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 13:06
Já mám 620 jako sekundární a cestovatelský mobil, takže pro mě byla důležitá volba map na SD výměnou za pomalost.... 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 13:06
Na 620 je to pomalejší o dost, aplikace které jsou v osmičnovém Store, jsou i v desítkovém, naopak - v novém jich je více a už jich bude jen přibývat.... Navíc máš možnost opět dát mapy na SD kartu 0

Dominik Šikut

18 | 03 | 16 12:56
Je o hodně pomalejší než 8.1? A podpora aplikací je? Dík :) 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 12:38
Klidně si an L620 toho Insidera dej, je to pomalé ale bez bugů 0

Dominik Šikut

18 | 03 | 16 12:31
Takže na Lumii 620 nic? Nikde o ní nic není... Tohle fakt mrkvosoft přehnal, věřil jsem, že dodrží alespoň menší slib s 512 MB RAM, ale zjevně pro něj není nic svaté! A omluva, že W10 nebudou chodit plynule, opravdu není omluva, ale jejich fail!!! Totální! Pokud bych chtěl přejít na insider, je to bezpečné? Nebude mi to víc nefungovat, než fungovat? Bluetooth v autě nepoužívám... 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 10:48
rookie > hledání kontatů pro vytáčení hovorů číselníkem a ne dementně přes aplikaci Lidé... mapy na SD kartě (i když 920 SD nemá), lepší notifikační centrum, možnost z notifikací odpovědět, o parník lepší mailový klient a hlavně kalendář, jednoznačně design + možnost si v několika krocích vybrat velikost dlaždic/písem/režim na šířku... hele, na W10M jsme skoro půl roku, už fakt nevímm co WP 8.1 uměly/neuměly.... vyzkoušej, vrátit se můžeš vždy 0

rookie

18 | 03 | 16 10:39
mam tiez L920 a stale denimujem.. @hotovyrado: v com je to take super, ze by si sa uz nevracal? 0

Jindřich Lukeš

18 | 03 | 16 10:12
Ano bude k dispozici v následujících týdnech. Článek připravujeme. 0

Miroslav Galko

18 | 03 | 16 10:10
Připojuji se k otázce, která tu už zazněla. Bude Lumia 640 testovat Redstone? 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 10:02
Nevím Jindřichu, ale právě jak tak čtu fóra, tak dvojice 920/925 je opravdu bezproblémová, já jsem přešel na W10 někdy v listopadu a od té doby jen OTA aktualizuju, zpět bych se už k Denimu nevracel 0

Jindřich Lukeš

18 | 03 | 16 09:58
@hotovyrado: Už sem na to několikrát upozorňoval, kdyby vše běhalo jak má, tak bude MS ten poslední, kdo aktualizaci pro dané zařízení stopne. Evidentně je někde zásadní problém a úpravy registrů jsou celkem riziko. 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 09:56
martinopaulen > změna registrů spočívá pouze a jen ve změně Manufacturer name na typ RM, kde je Redstone ofiko podporovaný, o nic jiného se nejedná a 10.0.14291.1001 jede skvěle 0

Jindřich Lukeš

18 | 03 | 16 09:23
@alesjaros: Je v podstatě jedno, jestli je poslední sestavení nahráno ofiko nebo Insider, je to stejné. 0

Jindřich Lukeš

18 | 03 | 16 09:22
@jpasov: Navigaci bych sem nepletl, v Insideru už sou dostupné přepracované Mapy s pořádnou 3D navigací a placených aplikací je kvalitních více než dost. Kup si za 500 Sygic v akci a je to. 0

jpasov

18 | 03 | 16 08:25
Microsoft opět předvádí svoji úctu k zákazníkům. Kdo nemá rok starý anebo mladší telefon, ten je neperspektivní. 7000 za telefon je asi málo. A navigace na 8.1 taky končí. Tak už teď vím, že můj příští přístroj nebude mít operační systém z Redmondu. Dlouho jsem váhal, jestli odejít, teď už mám poměrně jasno. Děkuji Microsofte za prozření. JP 0

radek_03

18 | 03 | 16 07:53
alesjaros, když máš xx.164, tak zbytečné se vracet, insider xx.164 = oficiální xx.164, jen byla insiderem vypuštěna dříve 0

alesjaros

18 | 03 | 16 07:22
zdravim,chci se zptat,mam insider posledni sestaveni 164,mam vzit telefon pres windows device a natahnout ofiko?a druha otazka,jestli budem testovat taky redstone?lumia640xl.dekuji ales 0

martinopaulen

18 | 03 | 16 07:08
změnu registrů v žádném případě nedoporučuji. 0

hotovyrado

18 | 03 | 16 06:27
Každá Lumie na které běhá Insider program dostane W10M, a to i Redstone.... Je to jen chtít.. Mě na L920 poslední build 10.0.14291.1001 běhá v pohodě :) http://www.nokiapoweruser.com/hack-to-get-windows-10-mobile-redstone-build-14267-on-any-lumia/ 0

Mohlo by vás zajímat

AKCE: Bezdrátová nabíječka Nokia DT-910 za 299 Kč

Jindřich Lukeš | články 26 | 10 | 17

WMM Jízdní řády zpět na Storu

Jindřich Lukeš | software 27 | 09 | 17

Virtuální operátoři lákají na výhru 250 000 Kč a na data i volání zdarma

Co je to virtuální operátor? Proč využít služby právě od něj? A kteří virtuální operátoři jsou v Česku k mání?

Jindřich Lukeš | články 14 | 09 | 17

Windows 10 Insider Preview v. 16241 pro PC a 15320 pro telefony

Nové Fast Insider sestavení, které pro PC přináší několik vylepšených funkcí a pro telefony především opravy chyb.

Jindřich Lukeš | články 14 | 07 | 17

Windows 10 Mobile Insider Preview v. 15226 (Fast) a 15223 (Slow)

Nové Fast Insider sestavení pro mobilní telefony, které se nese pouze v duchu oprav. To samé platí pro poslední Slow sestavení.

Stanislav Forejt | články 22 | 06 | 17