V tomto článku se bude podrobněji věnovat nákupu aplikací na Storu a případným problémům, ke kterým může dojít. Záměrně v tuto chvíli vynecháváme způsoby plateb, kterým se budeme věnovat samostatně.
Pokud si na Windows Phone Storu zakoupíte jakoukoliv aplikaci, její vlastnictví je trvalé. V praxi to znamená, že v případě, kdy si pořídíte nový telefon, či přehrajete/obnovíte software v tom stávajícím, nemusíte aplikaci znovu platit. A jak vlastně např. nový telefon pozná, že je aplikace již zakoupena? V podstatě velice jednoduše. Nákup je „zaznamenán“ na vašem Microsoft účtu, a pokud máte tento účet v přístroji vložen, je možné aplikaci bez opětovné platby nainstalovat. Toto řešení je univerzální, a pokud máte stejný MS účet ve více telefonech, můžete aplikaci zdarma nainstalovat na všechny.
Bohužel Microsoft nezvolil příliš vhodné značení na Storu a především uživatelé začátečníci jsou poněkud zmateni. Pokud totiž na Storu ve WP7.8 a 8 zobrazíte již zakoupenou aplikaci, nikde o tom nejste informováni. Ve spodním řádku jsou k dispozici klasická tlačítka „koupit“ a „sdílet“ a nic nenaznačuje tomu, že by již aplikace byla zakoupena. K ověření předchozího nákupu dojde až trochu nelogicky po kliknutí na tlačítko „koupit“. V této fázi je zkontrolován aktuální stav a v případě, že je aplikace již zakoupena, se zobrazí tlačítko „instalovat“. Pokud aplikace zakoupena není, zobrazí se výběr způsobu platby a její potvrzení. Důležité tedy je si pamatovat, že kliknutím na tlačítko koupit platbu neodesíláte, ale pouze zahájíte ověřování a platbu je třeba potvrdit až v dalším kroku.
Výše zmiňovaný problém je již naštěstí vyřešen u nového Storu ve WP8.1, kde je u každé zakoupené aplikace zobrazena informace o vlastnictví. I přesto je třeba někdy opět kliknout na tlačítko koupit, aby se provedlo aktuální ověření.
V posledních několika týdnech se u WP7.8 objevil celkem závažný problém, kdy ověření již zakoupené aplikace neproběhne korektně a ta se hlásí jako nezakoupená. Jedná se o chybu Storu, kterou bohužel autoři aplikací, které kupujete, nijak neovlivní. Naštěstí po opětovném potvrzení platby peníze z účtu reálně neodejdou a dokonce nepřijde ani e-mail s potvrzením. Není se tak čeho obávat, v podstatě se jedná jen o „vizuální“ záležitost.
Jindřich Lukeš
10 | 08 | 14 23:21Milan Šťastný
10 | 08 | 14 23:20Jindřich Lukeš
07 | 08 | 14 12:43zizalin
07 | 08 | 14 12:38Jindřich Lukeš
04 | 08 | 14 13:20Nechic
04 | 08 | 14 13:13Jindřich Lukeš
04 | 08 | 14 01:54