Jak automaticky synchronizovat obsah plochy, dokumentů a obrázků na Windows 10?

V tomto jednoduchém návodu si ukážeme, jak jednoduše synchronizovat nejfrekventovanější složky ve Windows 10 s OneDrive a umožnit přístup k nejdůležitějším souborům odkudkoliv.

Microsoft v nedávné aktualizaci integrované aplikace OneDrive ve Windows 10 doplnil zcela zásadní funkci, kterou je možnost synchronizace pravděpodobně nejdůležitějších složek v každém počítači.

V nastavení OneDrive (dostupné po kliknutí pravým tlačítkem myši na ikonku OneDrive v tray oblasti lišty Start) nově naleznete v záložce „Automatické ukládání“ novou sekci „Plocha, dokumenty a obrázky. Zde můžete vybrat, kam chcete, aby se vám ukládala plocha, dokumenty a obrázky. Pokud zvolíte možnost OneDrive, budou všechny soubory ve zmíněných složkách automaticky synchronizovány s internetovým úložištěm.

Pomocí této funkce budete mít odkudkoliv přístup ke všem souborům a složkám plochy, dokumentů a obrázků, což je v praxi velmi užitečné. Už nemusíte hlídat, zdali jsou soubory uložené ve složce OneDrive, pokud k nim budete chtít přistupovat z jiného PC či telefonu, ale můžete je nechat například na ploše jako obvykle.  

Komentáře (102)

petrvavrina

26 | 12 | 18 22:55
Musím zde potěšit ještě zbývající fanoušky, kteří zůstávají na WM, že dost aplikací jde stáhnout i když nejsou k vyhledání při zadání na Store. Pravděpodobně jsou někde ještě zálohovány na serveru. Podařilo se mi z Lumie 640LTE, kde mi stále ještě aplikace chodí poslat emailem odkaz na sdílení aplikace. Tento odkaz jsem v emailovém klientu v Lumii 950 otevřel a po přihlášení k účtu live.com nainstaloval. Pozor !! je důležité se přihlásit MS účtem, jinak to nejde!! Jednalo se o prohlížeč Seznam, QR čtečka od Seznamu, Meteoradr, a oblíbená hra od Lite člověče nezlob se. Současně teď používám oba telefony i když Lumia 950 s 3G RAM běhá daleko rychleji. Zakoupil jsem ji skoro novou před měsícem za 2.000,-Kč. 2

jilemnickykrakonos

17 | 12 | 18 21:49
Stále jedu na L920. Tento Fin je v podstatě nezničitlený. Polykarbonátové tělo je perfektní věc. Baterie jede už šestým rokem a stále se dostávám při běném použití na 2 dny výdrže. Fotoaparát i dnešní době drží krok. Systém je intuitivní a přehledný. Základní aplikace jsou stále funkční, na některé stále chodí aktualizace. Nejsem nějaký extra fanoušek mobilních telefonů, ale musím poznamenat, že tady jsem prostě spokojen a u mě se žádná smrt WM nekoná. 0

LadaK

12 | 12 | 18 20:19
Tenhle web je už jen akorát tak semeništěm plevele zahraničních trotlů. Ale což, Lumie je uložena v šuplíku a občas si jí jen tak pustím, abych se pokochal. Stejně její ovládání postupně zapomínám. Dneska mi to dokonce nabídlo aktualizaci 2018-12. 0

Jaroslav Hronek

03 | 12 | 18 22:18
To je fakt, taky mohl pan Lukeš říct, že už na to sere. 0

kratochvil

03 | 12 | 18 07:30
Tak ještě jeden příspěvek do diskuze, ať to zaokrouhlíme na 100 a admin může tenhle web zrušit, protože jak všichni vidíme, nic nového nepřináší. 0

Jaroslav Hronek

05 | 11 | 18 09:21
Řekl bych, že používá Samsung 0

melipa

29 | 10 | 18 12:04
Mě by teda hodně zajímalo, jaké zařízení teď používá Jindřich Lukeš :-) 0

Tomáš Rippl

25 | 10 | 18 21:24
puppy2016: Nechme se překvapit, rád si počkám, zda z toho něco bude. Ale tentokrát budu opatrnější a budu čekat déle, až se věci pořádně rozjedou a usadí, testování během "fáze slibů" nechám na jiných. U nás v práci aktuálně zcela ukončili podporu pro Windows Phone a zavádí se další a další kritické aplikace výhradně pro Android/iOS. Tím se pro mě aktuálně nad WM zavřela voda (prakticky, vize nechť zůstávají). Vyladil jsem si Android, jak potřebuju (včetně maximální možné "degooglizace" a "redmondizace"), a jsem spokojen. Stále však věřím, že Microsoft na to má a těším se, že to třeba jednou přijde. A jestli ne, taky se prd stane :-). 0

puppy2016

24 | 10 | 18 20:15
https://www.zdnet.com/article/its-time-for-microsoft-to-bring-windows-10-mobile-back-from-the-dead/ 0

happywheels3demo

03 | 10 | 18 11:44
Thanks for sharing the informative information through the article. and all the details are awesome and good in this post. Refer: https://color-switch2.com free to play!! 0

kratochvil

21 | 09 | 18 09:47
@xenaprincess Firemní mail (účet) nepoužívám a nenapadá mě, jaký je mezi nimi rozdíl. Neplatí o nastaveni, to co jsem psal v reakci @kuprt, že telefon musí mít účty předem nastaveny přes poštovního klienta a v nastavení telefonu "Účty" u daného účtů povolenu synchronizaci Pošta-Kontakty-Kalendář??? Přes aplikaci Business Kalendar 2 se účty nenastavují, pouze se načtou již předem nastavené. Všiml jsem si, že např. účet outlook.cz(com) lze v telefonu nastavit a synchronizovat i přes MAPI, ale v tomto případě se synchronizuje pošta, ale kontakty nikoli. Jak je to s kalendářem nevím, nechce se mi nastavení v telefonu "rozdrbávat". V poštovním klientovi, jsem si účet outlook.cz nastavoval jako Exchange a Pošta-Kontakty-Kalendář mi fungují. Ještě mě napadá, nelze nastavit (přidat) sdílení firemního kalendáře jako další kalendář na osobním účtu Live (přes webové rozhraní)? Potom by se tento firemní kalendář načetl jako další kalendář z osobního účtu Live. 0

xenaprincess

20 | 09 | 18 08:56
@Kratochvíl Nainstaloval jsem ten Business Kalendar 2. Překvapilo mě, že se tam po instalaci nemusely ručně přidávat účty, ale rovnou si to natáhlo účet Google (který pro kalendář nepoužívám) a účet Live. Vypadá to hezky, ale nenašel jsem způsob, jak tam přidat i firemní Office365 kalendář. Jestli to nejde, tak musím zůstat u originální MS Outlook aplkace. 0

kratochvil

19 | 09 | 18 07:15
@kuprt Ano, ale je asi třeba, aby byl v telefonu účet @outlook.cz již zadán. Já když je telefon ve výchozím stavu, instaluji jako výchozího poštovního klienta BlueMail, prostřednictvím kterého nechám svůj účet @outlook.cz vytvořit jako Exchange. Po tomto úkonu můžu v Bussines Cal. připojit všechny kalendáře, co mám na @outlooku. Navíc aplikace umožňuje nastavit si vlatní barvy jednotlivých kalendářů @outlook.cz, což jiné aplikace, co jsem zkoušel neumožňovaly. U účtu outlook. cz jsem se musel spokojit s barvou, kterou přidělil systém. V telefonu mám kalendář synchronizován jako Nastavení / Účty / BlueMail ActiveSync. Z mého postupu usuzuji, že je nejprve nutné v nastavení účtů mít nastavenu ActiveSync s některou ze stávajících aplikaci, která synchronizuje kalendář z @outlook.cz a teprve potom v BusinessCal. přidat kalendář. Snad jsem to napsal srozumitelně. 0

kuprt

18 | 09 | 18 11:49
Ten business kalendář podporuje MS live účet? Zkusil jsem ho nainstalovat ale účet se mi přidat nepodařilo. 0

kratochvil

18 | 09 | 18 11:27
@xenaprincess Nevím, jaké požadavky máš pro "fulltext". Pokud dám v kalendáři vyhledat např. "blokové čištění", tak mi to vyhodí všechna data, která jsem si zadal, kdy bude Blokové čištění prováděno. Co ce týče reklam, tak ty nemám, protože jsem si aplikaci koupil. Z používání WP jsem si zvyknul, že ne vše je zadarmo. :-) 0

xenaprincess

18 | 09 | 18 09:21
@Kratochvil Ale hledat v kalendáři jako fulltext search to taky neumí, ne? To jediné mi chybí. Navíc obsahuje reklamy, což nesnáším, raději za aplikace jednorázově platím. Mě po pravdě ten týdenní pohled vůbec nechybí, zobrazení "agenda" mi přijde nejpraktičtější, mám ho i jako widget na Outlook calendar na celou jednu plochu a v zásadě spokojenost. Hlavně, že to kombinuje do sebe firemní (exchange office365) a soukromý (live account) kalendář, takže v mobilu mám kompletní přehled, kdy mám čas. 0

kratochvil

17 | 09 | 18 16:36
Kalendář doporučuji Business Calendar 2 (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appgenix.bizcal). Má přepínání Rok-Měsíc-Týden-Den-Agenda. V měsíčním náhledu zobrazuje i název události, nikoli jen tečky nebo proužky. Mátaké dobře přizpůsobitelný widget. Synchronizuji ho s Outlook účtem a z mé strany naprostá spokojenost. 0

xenaprincess

17 | 09 | 18 09:45
@puppy2016 Kalendář Outllku týdenní přehled neumí, zobrazí 3 dny jako sloupečky vedle sebe a pak tám jde šoupat zleva doprava koukat na další dny v týdnu dál i zpět. Kalendář Googlu týdenní pohled umí, ale události v něm jsou tak maličké obdélníčky, že je to dost k nepotřebě.Horší je, že kalendář Outlooku (stejně jako ve W10M) neumí vyhledávat fulltextově podle zadané fráze, takže znáte-li název nějaké události a chcete-li se podívat, kdy to je ve vzdálenější budoucnosti, tak máte smůlu. 0

puppy2016

16 | 09 | 18 12:41
@xenaprincess Umí už ten kalendář tak základní věc jako týdenní přehled? 0

puppy2016

16 | 09 | 18 12:39
@xenaprincess Hm, nulová stále bezpečnost a naprostý nezájem do zlepšit. Buď výrazně zpožděné aktualizace o několik měsíců od vydání, takže zcela neúčinné nebo rovnou úplně vylhané https://www.cnews.cz/android-chybejici-aktualizace-bezpecnost-srl-1200-zarizeni Zkrátka odpad. 0

xenaprincess

12 | 09 | 18 15:47
No tak jsem už taky přešel na Oreo 8.0, Microsoft Launcher, kontakty, kalendář, pošta v Outlooku bez napojení na cloudové služby Googlu, ToDo, OneDrive, Office, všechno jede. Neumí to synchronizovat kontakty ve směru z mobilu do Live accountu přes ExchangeActiveSync (tváří se, že to synchronizuje, ale nic to tam nepřidá), z Live accountu do Androidu to jde, tedy nový kontakt přidávat přes PC a z mobilu si je raději zálohovat do souboru extra. Pošta a kalendář bez problémů. Až na tyto "mouchy" se dá říct, že na Androidu funguje líp úplně všechno (hlavně to opravdu spolehlivě a rychle funguje) a nic zásadního mi nechybí. Možná měl ten Nadella pravdu, že byl nejvyšší čas se na to vykašlat. 0

ellascottgm

08 | 09 | 18 10:08
Ostatně těch problémů okolo toho je daleko více, Intel musel stahnout aktualizace CPU mikrokódu z minulého týdne https://gmaillogin2017.blogspot.com 0

hotmailwiki

22 | 08 | 18 04:31
Visit https://hotmailwiki.com/hotmail-login to create Hotmail login account free. 0

ladaarmyx

14 | 07 | 18 23:35
No to je pravda ale musím říct že jak jsem neustále četl nářky nad aplikacemi pro w10m tak musím říct, že jich tam hodně fungovalo lépe než na androidu a myslím že kdy w10m mělo jen třetinu uživatelů co android tak by byl taky někde úplně jinde, ale to jsou jen kdyby 1

LadaK

05 | 07 | 18 17:04
ladaarmix: Taky jsem hledal náhradu za Groove. Líbil se mi Phonograph Music Player, ale nakonec jsem skončil u placeného Shuttle. Nainstaloval jsem Microsoft Launcher a dál používám MS aplikace stejně jako na Lumii. Jako prohlížeč mám hlavně Edge, v nastavení lze zapnout blokování reklamy, to se MS povedlo. Zkoučel jsem i launcher s dlaždicemi W10, ale pak jsem to vyhodil. Občas si ze sentimentu Lumii s insider W10 zapnu, ale musím konstatovat, že už je za zenitem. 0

ladaarmyx

27 | 06 | 18 22:00
Trochu bych ještě odlehčil tuto debatu. Když si pročítám reakce na můj stesk po Windows mobile je od vás hezké že se mnou cítíte jako kdyby nám zemřel náš společný kamarád s kterým jsme strávili kus života no rozhodně se zde člověk vždy pobavil a něco dozvěděl, tak děkuji všem a snad se tz ještě občas potkáme :) jsem hrozně sentimentální že :D 0

ladaarmyx

27 | 06 | 18 21:54
No už jsem to nějak skonsolidoval, ale ta hudba kterou jsem tedy využíval maximálně to je špatný už jsem to probíral s hodně lidmi a něco jako hudba groove prostě pro android neexistuje no to se nedá nic dělat jiná možnost není protože jak už tady někdo psal na i phone si nepřizpůdobím nic a hlavně nemožnost použití SD karty je obrovský hendikep, přetahovat hudbu fotky to je pouze pro fanoušky této značky a to bych našel mnohem více věcí takže android je pro mě jediná možnost, ale i tak děkuji za rady. 0

kratochvil

25 | 06 | 18 12:54
ladaarmyx: Taky jsem přešel před 1,5 roky od WM10. Měl jsem Lenovo, nyní 1/2 roku Huawei s EMUI 5.0.3. a teprve s ním naprostá spokojenost-telefon mi konečně sedl. Používám 1.)Hudba: Dub Music Player, 2.)Pošta: BlueMail, kalendář: Business Calendar, SMS: výchozí aplikace EMUI, 3.)Fotky: výchozí aplikace EMUI, 4.)Klávesnice: výchozí klávesnice Swiftkey. Stále jako primární adresu a účet s kontakty používám @outlook.cz na serveru MS. Třeba něco zaujme. 0

Jaroslav Hronek

24 | 06 | 18 20:26
Tomáš Rippl: Tak na IPhone si už nepřizpůsobíš nic, tam tě jen tak něco měnit nenechají. Na to je Android super. Já měl roky WP a teď jsem si, alespoň, udělal WP prostředí a docela v pohodě. Nehledě na rychlost telefonu, která je s Androidem několikanásobně větší 0

Tomáš Rippl

24 | 06 | 18 11:54
ladaarmyx: Ještě jsem zapomněl - na e-maily Nine. 0

Tomáš Rippl

24 | 06 | 18 11:52
ladaarmyx: Rozumím Vám, prošel jsem si tím také. Uvědomte si, že máte (v podstatě) Linux, a pro maximální efektivitu, produktivitu a ergonomičnost si ho musíte "dodělat". Bude to stát pár korun, protože mnohé z dobrých aplikací si musíte koupit, ale stojí to za to. Pro začátek zkuste Nova Launcher Prime, Naxos flat round icon pack, Tesla Unread, Weather Timeline a (např.) klávesnici Swype. S hudbou Vám neporadím, protože ji na telefonu neposlouchám. Zkuste fóra. Nemáte-li čas a/nebo chuť na "kutilství", kupte iPhone. 0

ladaarmyx

24 | 06 | 18 10:25
A uživatelské rozhraní a možnosti nastavení a přizpůsobení telefonu mají v nejnovějším androidu do w10m ještě hodně co dohánět a mnoho super aplikací pro Windows prostě na android nejsou tak dobré a některé úplně chybí 0

ladaarmyx

23 | 06 | 18 16:24
No utopil jsem 950ku a přešel na android tak jen první postřehy 1)o podobně skvělé hudební aplikaci jako byla Groove si můžete nechat jen zdát 2) Outlook kalendář a mail to stejné, to co Microsoft vytvořil pro android se s tím nedá srovnat 3) možnosti nastavení fotoaparátu taky nic ohromujícího o kvalitě se ani bavit nebudu 3)galerie fotek uspořádání jak bylo vše podle data serazeno a dalo se libovolně vystopovat do jakéhokoli období to zde prostě nelze 4) klávesnice katastrální. No dalo by se pokračovat dlouhým výčtem, ale je to jedno Windows 10 mobile je mrtvý a už se nikdy nevrátí a přes všechny jeho chyby měl plno úžasných věcí které s ním zmizely 1

lakshmitraderszk

20 | 06 | 18 13:27
Četl jsem, že v budoucích verzích by Google měl aktualizovat aktualizační systém tak, aby byl dostupný všem zařízením http://www.locationscity.com/ 0

lakshmitraderszk

20 | 06 | 18 13:25
Opravdu spousta skvělých věcí, které mi chybí, a zatím jsem je nenalezl http://www.uphourslocations.com/ 0

cloverpt1210

31 | 05 | 18 06:39
Thanks for sharing, all the details are awesome and good in this post - http://rolltheball.co - 0

xenaprincess

14 | 05 | 18 15:22
Na trhu v ČR v eshopu se objevily nové Lumie 640XL DUAL zároveň s LTE (tedy ty, co se v ČR vůbec neprodávaly) a za výprodejní ceny - číslo revize hardware: 7.4.0.1, mají předinstalované desítky a v pohodě se doupdatují na update z 1703 - 10.0.15063.1088 :) 0

dinhphuong569

09 | 05 | 18 05:54
This is extremely helpful info!! Very good work. Everything is very interesting to learn and easy to understood. Thank you for giving information. http://catmario.games 0

happywheels3demo

27 | 04 | 18 08:11
Thanks for sharing the informative information through the article. and all the details are awesome and good in this post. https://colorswitchaz.com 0

kecupwmmania

19 | 04 | 18 12:02
Zdarec, funguje vam normalne Facebook apka (ofiko)? Me po spusteni a nacitani noveho obsahu nasleduje vzdy drzkopad. To same i na verzi Beta. Blbne i po hard resetu (delal jsem vcera, primarne kvuli celkove zdechlosti me L950, bez obnoveni z cloudu) 0

xenaprincess

18 | 04 | 18 09:01
Na mojí 640XL je oprava na správné zobrazování PDF v Edge už aspoň 2 měsíce. 0

Zbyszek

17 | 04 | 18 21:29
Minulý týden do mé 950XL-ky přišla aktualizace a ejhle - došlé emaily s přílohou PDF se konečně zobrazují v pořádku. 0

otam

16 | 04 | 18 14:02
https://www.svetmobilne.cz/vetsina-vyrobcu-lze-o-bezpecnostnich-aktualizacich-svych-telefonu/6284 0

happywheels3demo

30 | 03 | 18 06:20
Thanks to the author for the article! Very pleased! http://ludokinggames.com 0

puppy2016

05 | 03 | 18 23:27
@melipu To zatím nikdo neví, co se stalo. Ještě jinak, odmítám používat věci, které jsou z principu naprosto blbé, zatímco existují výrazně lepší. Podobně, jako v mém příkladu domovní dveře bez zámku (což je přesná obdoba Androidu). V naprosté většině případů se nic nestane, když je jen zabouchneš. Zranitenost a bezpečnost je objektivně velmi dobře měřitelná, takže to nelze okecat. Podíl na trhu je nepodstatný, kolik lidí si vzalo naprosto nesmyslně předraženou půjčku? Omlouvá snad ten velký počet zcela nevýhodné parametry takového produktu? Ani náhodou. Zkrátka každý svého neštěstí strůjcem. 0

melipa

05 | 03 | 18 23:16
puppy2016: Mluvíš o bezpečnosti, okazuješ na tabulku, jak rychle jaký operační systém byl zaplátován, padají slova jako "hrozné", "značné" apod. Pokud je to tak strašné, jak píšeš a 2 miliardy zařízení jsou v ohrožení, prostě by docházelo k masivnímu kradení informací, hesel, platebních údajů, peněz apod. a to se prostě nikdy nestalo na androidu v masovém měřítku :-) Neříkám, že je android bezpečný, ale není bezpečný ani Windows Phone a iOS. Prostě nemohou být, protože z principu jsou ty systémy tak složité a komplexní, že prostě chyby obsahují a opravením jedné chyby vzniká další chyba nebo dokonce dvě. Bezoečnost nebo nebezpečnost systému je pouze relativní, teoretická veličina založena zejména na tom, jak je jaký systém používaný. Pokud má velký podíl na trhu, je méně bezpečný, ale ztranitelné jsou všechny. 2 miliardy zařízení s androidem oproti několika milionům s WP je pořádný rozdíl a žádnou krádež jsem osobně já, ze svého okolí ani z mediálního prostoru ve větším měřítku prostě nezaznamenal, Tvá veličina bezpečnosti je prostě imaginární, bez skutečného dopadu na realitu. Počet aplikací je naproto přesně měřitelný ve vztahu k realitě :-) 0

puppy2016

05 | 03 | 18 22:46
@melipa Hrozí a značné. Mě osobně je úplně jedno, kolik takových případů se skutečně stalo (banky to stejně zatlučou), zabývám se objektivními riziky. A ty jsou, ve srovnání s ostatními operačními systémy (Windows, Linux na PC, snad i MacOS tam nevím, a iOS na mobilech), násobně vyšší. Dílem tím, že Google nikdy o žádnou bezpečnost nestál, jde jen o zobrazování reklam a dílem tím, že i když nějakou opravu nakonec udělají, k naprosté většině uživatelů se dostane buď s velkým zpožděním nebo vůbec. Odkaz na CVE statistky a onu tabulku už jsem posílal a jsou strašné. Když nebudeš doma zamykat dveře a jen je zabouchneš, také se ve většině případů ve skutečnosti nic nestane. A přesto to většina lidí nedělá, že? 0

melipa

05 | 03 | 18 22:07
puppy2016: Jasně, Android je na více než 2 miliardách zařízení (!!!), ale nečetl jsem o nějaké velké kauze, kde by někdo skrze ten zlý a nezabezpečený android připravil o úspory třeba miliony uživatelů (20milionu uživatelů je 1%), protože se to prostě nestalo. Mluvíš tady o bezpečnosti, ale jsi odprostěný od reality, prootže realita je taková, že bezpečnostní riziko nehrozí. Taky si můžu vytvořit kritérium na androidu, které žádný jiný systém splňovat nebude a budu tím argumentovat, vztah k realitě to bude mít stejně nulový :-) 0

puppy2016

05 | 03 | 18 21:03
Ne, můj pohled je naprsto objektivní a prokazatelně měřitelný. Je to sračka a vždy bude. 0

melipa

05 | 03 | 18 18:36
Puppy: ty znas nekoho s androidem, komu zmizely penize z uctu kvuli udajnemu nezabezpečenemu telefonu? Ja takovy pripad nikdy osobne, ani ve svem okoli nezaznamenal, lidi prisli o peníze jen svoji hlouposti s manipulaci kartou. Mluvíš tady o nějakém imaginární nebezpečí, pouzivas to jako důležitý aspekt a argument, který je ale založen na tvém subjektivním pocitu zabezpečenosti bez reálného dopadu na svět :-) 0

puppy2016

05 | 03 | 18 18:08
@melipa Nějaké aplikace jsou naprosto nepodstatné, když je pod tím tak strašný hnůj. To ale lidé obvykle pochopí, až peníze s účtu zmizí (a my ostatní to zaplatíme, protože banka to raději zamete). Pokud jde o jiné výrobce jako HP, tak Elite x3 je má samozřejmě stejně rychle, jako u Lumie. V jiném fóru teď někdo potvrdil, že na Samsungu S8 má nejnověji lednové aktualizace, takže šmejd k pohledání, jen drahý. Zkátka odpad pro nezodpovědné. 0

melipa

05 | 03 | 18 10:30
puppy2016: Btw.: pokud chceš srovnávat rychlost updatu, zrovnávej srovnatelné = rychlost updatu těch daných výrobců OS, což je u všech stejné, opravy v řádech dnů. Protože v tabulce jaksi nevidím, jak rychle se updatuje Alcatel (oba víme, jak to je), stejně jako je Apple jediný výrobce HW pro iOS, takže kdyby vyráběl custom výrobce pro iOS nebo WP/WM, bylo by to dost podobné. Ale je fajn, že sis rýpl do Androidu co se týče bezpečnosti, protože je to úplně jedno, systém s tak minoritním podílem na trhu není bezpečnostní riziko z principu, protože se na něj nevyplatí cílit, to stejné má i Linux, například, protože se prostě cílí na ten nejpoužívanější. Už funguje v desítkách to počítadlo dat? :-D 0

melipa

05 | 03 | 18 10:25
puppy2016: Ne, bezpečnost není základ. Aplikace jsou základ, protože když nejsou aplikace, nemůžu telefon používat, to ale uživatelé WP/WM nechápou. Bezpečnostní záplatu mám z ledna 2018 a žíly mi to netrhá, provozuju na tom telefonu smartbanking a to rovnou 2x, zabezpečený je otiskem prstu a nikdy jsem nepřišel ani o korunu, tolik k bezpečnosti. Bezpečnost totiž souvisí s chováním uživatele, takže pokud používá na androidu hlavu, není problém s bezpečností, pokud na WP/WM můžu používat hlavu, jak chci, ale nedostatek aplikací mi to nevyřeší :-) 0

puppy2016

03 | 03 | 18 18:39
@otam O tom se už píše dlouho a stále nic, navíc ty data v tabulce jsou právě dost čerstvé. Také z nich vyplývá, že není skoro žádný rozdíl mezi velkými (a drahými) značkami jako Samsung a těmi čínskými, snad jedině, že tam občas bývá malware instalován přímo z výroby :-) Otázka také je, zda jsou měsíční aktualizace vůbec dostatečné, při tom obrovském počtu chyb, co neustále jen vzrůstá https://www.cvedetails.com/top-50-products.php?year=2017 0

otam

03 | 03 | 18 17:48
Souhlasím s puppy, dostupné aktualizace jsou základ. Četl jsem, že v příštích verzích už by měl Google změnit systém aktualizací, aby byly dostupné pro všechna zařízení, tak třeba v budoucnu se to změní? Za Alcatel či L950 bych 10 tis. nedal, když novou na ebay nabízí za cca 4,5 tis. Minulý rok jsem koupil L650 a mám ještě telefon s OS Blackberry 10, takže nemám potřebu měnit mobil. Ale za jiné situace bych si to koupil. 1

puppy2016

03 | 03 | 18 16:18
@kratochvil Nevlastním, není dual-sim. Lumia 950 je pro mne stále lepší. @hanss7575 Bezpečnost je základ, na to neexistuje žádná výmluva. Android byl, je a bude vždy sračka ukrutná a ta tabulka to jen potvrzuje. 0

kratochvil

03 | 03 | 18 14:31
Puppy, předpokládám, že Alcatel Idol 4 Pro již vlastníš. Mohl bych poprosit o recenzi? 0

hanss7575

02 | 03 | 18 18:53
Puppy, dej si hadr na hlavu a žij si svůj život s widlema. Pro mě je důležitý a telefon fungoval a ne abych pořád omlouval Microsoft že něco pořád opravuje.Nic tak důležitýho na mobilu nemám ,že bych musel mít nejnovější bezpečnostní záplaty.V mém okolí mají všichni mobil s androidem a nikdo si nestěžuje. 0

puppy2016

02 | 03 | 18 17:37
Nejdůležitější parametr, Windows 10 Mobile a iOS obstojí, Android je dle očekávání zcela nepoužitelný. Teď to ale někdo zpracoval do přehledné tabulky https://mspoweruser.com/comparison-shows-windows-phones-security-update-policy-enviable/ Takový krám je i zadarmo drahý. 1

kadlasm

01 | 03 | 18 22:28
https://www.techrevue.cz/telefony-lumia-vstaly-mrtvych-microsoft-zacal-pohrbu-opet-prodavat/ 2

Jaroslav Hronek

28 | 02 | 18 18:34
Puppy, ty už jsi poslední, kdo by si takový telefon koupil. Tady, pravděpodobně, nikoho jiného nenajdeš. 1

puppy2016

28 | 02 | 18 18:04
Alcatel Idol 4 Pro za 10990 Kč v CZC, pokud by někdo chtěl. 0

ladaarmyx

26 | 02 | 18 19:08
Už zase nejde,je to jak se to tomu chce,prostě hodně skvělých věcí co MS vymyslel už odchází do věčných lovišť včetně mobilních Windows 10 a přiznám se že mi budou chybět a dodnes jsem za ně nenašel plnohodnotnou náhradu,tak budu čekat s mojí L950 až do konce a pak se uvidí 1

LadaK

26 | 02 | 18 08:56
Jak to ten MS vůbec děla? Živé dlaždice na kalendáři pár dní nešly, pak zase jo, potom to nešlo na lidé, dneska už zase běží. 1

xenaprincess

23 | 02 | 18 11:07
@puppy2016 Jak komu, mě funguje živá dlaždice kalendáře na mobilu normálně. 0

puppy2016

22 | 02 | 18 16:15
Na druhé straně teď Microsoft zase rozbil živou dlaždici Kalendáře, a to jak na PC tak na Mobile. 0

LadaK

20 | 02 | 18 10:22
Musím konstatovat, že po poslední aktualizaci 15254.249 feature2 mi moje stará dobrá Lumia 640LTE konečně funguje tak, jak jsem si téměř celé dva roky představoval - bez restartů, bez zatuhnutí. Už mi docházela trpělivost a pomalu jsem se, ač nerad, začínal poohlížet po nějaké lepší náhradě s Androidem. 1

xenaprincess

16 | 02 | 18 15:03
Poslední build mi výrazně zlepšil stabilitu aplikací, především Navigace při současně spuštěném Spotify (používám v nastavení, že navigace kecá přes vestavěný reproduktor a k tomu nepřerušovaně hraje Spotify přes Bluetooth) - v tomto režimu to s minulým buildem dost padalo, nejspíš kvůli Meltdown/Spectre patchi. Všechny pro mě potřebné základní aplikace stále fungují a časem dostávají různá vylepšení. Věřím, že s tímhle ještě tento rok vydržím a v roce 2019 si pořídím Surface Phone či podobné zařízení. Vlastně to logiku má. V době Windows 8 byly Windows Phone. V době Windows 10 byly Windows 10 mobile. V době dominance Allways connected PC na ARM platformě budou na trhu zařízení typu Andromeda a teprve v té době skončí podpora Windows 10 mobile. 1

melipa

16 | 02 | 18 11:37
Mě by spíš zajímalo, jaký telefon teď používá autor webu jako hlavní a jak je s ním spokojený? A jak vslatně přechod k Androidu vypadal a co mu vzal či dal? 0

puppy2016

14 | 02 | 18 21:03
https://www.notebookcheck.net/Qualcomm-Snapdragon-845-powered-Surface-Phone-could-arrive-by-the-end-of-June.282950.0.html 0

Jaroslav Hronek

13 | 02 | 18 21:55
Dobrý večer pane Lukeši, mohl byste napsat, zda je tento web už mrtvý, stejně jako WP nebo to hodláte ještě rozjet. Děkuji 1

puppy2016

07 | 02 | 18 11:02
Windows 10 on ARM na Lumii 950 https://twitter.com/Blaze_CW/status/953968476867256320 0

puppy2016

01 | 02 | 18 18:01
@kratochvil Ano jde, podpora do prosince 2019, přesně dle toho jak bylo očekáváno. Apple již plánuje ukončit výrobu iPhone X v září kvůli nízkým prodejům :-) Microsoft také aktualizoval Windows 10 minulý rok, a to dokonce vícekrát. 0

kratochvil

31 | 01 | 18 13:08
No jistě, vše jde podle plánu! puppy2016 jsi komik! :-D Když už jmenuješ Apple, tak ten loni vydal 8 a X, aktualizoval iOS. MS z toho neudělal nic. Jsi asi poslední z uživatelů W10M, který věří tomu, že smrt se nekonala... 0

puppy2016

30 | 01 | 18 08:58
No jiste, takovy Apple skoncil uz davno, protoze zadny Insider program nikdy nemel :-) Nectete ty pitomosti. 0

kratochvil

29 | 01 | 18 14:29
Je konec... https://smartmania.cz/microsoft-vystavil-windows-10-mobile-umrtni-list-i-insider-programu/ 0

Jaroslav Hronek

24 | 01 | 18 21:59
Na mé L950 pořád něco nefungovalo. Věřil jsem, že se vše vychytá a bude se to jen lepšit. Opak byl pravdou a tak jsem skončil u HUAWEI Mate 10 Pro a jsem fakt rád, že už nemusím řešit problémy s Lumií, kterou jsem nechtěl nikdy opustit. 1

Zbyszek

24 | 01 | 18 17:37
Dobrý den, i když otázka nesouvisí s tématem, chci se zeptat jak Vám pracuje Skype (12.13.274.0)? U mé L950XI konečně po aktualizaci (18.01) obraz z kamery je v pořádku ale vyzvánění je pořád tiché. 0

puppy2016

22 | 01 | 18 16:25
Na Alze Alcatel Idol 4 Pro za 11990 Kč. 0

kecupwmmania

22 | 01 | 18 15:30
@xenaprincess nic takoveho na L950 nepozoruji ... i kdyz netusim, jestli se mi v patek nahral update OS ... momentalne mi kazdopadne nic noveho nenabizi. 1

xenaprincess

22 | 01 | 18 09:28
19.1.2018 přišla aktualizace, která znefunkčnila Windows Camera. Aplikace není schopná uložit fotografii v plném rozlišení, ale pouze v rozlišení náhledu (rozlišení vašeho displeje). Obejít lze částečně nainstalováním aplikace Camera 1020 zdarma, která fotografii v plném rozlišení pořídí. 0

xenaprincess

20 | 01 | 18 12:30
@puppy Nejprve jsem vrátil bod obnovy asi na 9. ledna, (aktualizace, která to rozbila, byla 12. ledna), ale to nepomohlo, pořád zámrz na WinLogo. Tak jsem dal v průvodci přeinstalovat Windows se zachováním osobních souborů, trvalo to děsnou dobu a když to dojelo, tak zase zámrz na WinLogo obrazovce. Tak jsem dal vrátit k bodu obnovy na stav cca z půlky prosince a k mému úžasu to nejen jede, ale mám zachované i všechny soubory, programy a nastavení. Tak to mě pozitivně překvapilo, co ty Windows 10 všechno snesou a dokážou se z toho zotavit. Jen dodávám, že se toto netýká mobilu, ale desktopu s AMD Athlon 64 X2. 0

Mirdyn

19 | 01 | 18 10:29
Tak to tak vypadá že další článek bude až na jaře :) 0

xellv

18 | 01 | 18 16:10
Tak ja to nechci jako primarni telefon. Kvůli autu si musím koupit android, zvolil jsem Nokii 6 (2018). Jen jsem to chtěl zkusit jestli by to vůbec mohlo fungovat. Mam jeste lumii 1020. 0

kuprt

18 | 01 | 18 15:51
xell: Dávají i Samsung S8 na vyzkoušení... Nebo si sežeň nějaký telefon od výrobce který by si v budoucnu chtěl na vyzkoušení... On není ani android jako android. Lumii si nech jako záložní telefon. Stále za mě ty základní aplikace jsou kvalitní, možná i kvalitnější. Takhle to zkoušet by bylo málo objektivní. 1

xell

18 | 01 | 18 14:14
Ahoj, jako WP10 hrdy majitel Lumie 950xl bych ale i ja rad poprosil o navod jak do nokie dostat android. Mam doma 830 a rad bych to v ni zkusil jak pujde android. Preci jen bohužel nas to asi casem ceka všechny. S pozdravem jeden z mnoha mala posledních oknaru v mobilu 0

puppy2016

16 | 01 | 18 17:34
@xenaprincess Nestačí se jen vrátit k přechozímu restore pointu? 0

kecupwmmania

16 | 01 | 18 14:31
Diky, nyni to zjevne funguje ... vcera ale opravdu problem na vsech 3 zminenych telefonech. Ale je fakt, ze dneska probehla aktualizace Outlooku a kalendare, takze asi fix. 1

xenaprincess

16 | 01 | 18 11:58
@kecupwmmania Kdepak. Mě to funguje úplně normálně dle očekávání. Dám v galerii ikonu sdílet, vyberu si v nabídce, kterým emailem odeslat a zobrazí se editor emailu s vloženou fotkou, kam doplním komu poslat a mohu dopsat text emailu. Ale jedu na 640XL s nastavenou minimální velikostí textu (v Display úplně doleva), čímž některé aplikace vypadají spíš jako na PC než na mobilu. 0

kecupwmmania

16 | 01 | 18 11:04
Zdarec, pro pohrobky, kteri stejne jako ja (a fura mych znamych) zustavaji na W10M az do horkeho konce, muzete prosim overit tento use case? Pokud dam z galerie fotek sdilet vybrane foto a jako app vyberu mailoveho klienta (je fuk kolik je v telefonu mailovych uctu), tak se nikdy nedostanu do editoru mailu, vzdy to skonci na bile obrazovce. Takto se to chova na L950, L830 a L650. Ze samotneho editoru lze foto do mailu vlozit bez problemu. 0

xenaprincess

16 | 01 | 18 01:37
@puppy, Tedy lze očekávat, že když na to AMD Athlon X2 znovu nainstaluju čisté Windows 10 z instalačního média, tak že se to samovolně zase nedoupdatuje do stavu, že to ani nenabootuje, protože tu aktualizaci stáhli? Fakt? Jako to by bylo fajn, je to stejně takovej pomocnej počítač spíš na zkoušení než na co a klidně ho nainstaluju zgruntu znova. Už jsem uvažoval, že si tam dám na pokus Linux, kterej se nebude furt samovolně updatovat a rozesírat, ale W10 mi přijdou pořád pro praktické využití výhodnější. 1

Mirdyn

15 | 01 | 18 13:52
@xenaprincess mně to zase vůbec nenačetlo ovladače grafiky, tak jsem nemohl používat dva monitory. Naštěstí to šlo vrátit o build zpět. 0

puppy2016

15 | 01 | 18 12:57
A ještě na novinářské téma "Windows 10 Mobile je mrtvý a nejsou pro něj žádné aplikace": https://mspoweruser.com/telegrams-official-windows-phone-app-updated-with-mtproto-2-0-support-more/ 0

puppy2016

15 | 01 | 18 12:55
@xenaprincess Microsoft už tu distribuci přes WU na letité AMD procesory stahl. Ostatně těch problémů okolo toho je daleko více, Intel musel stahnout aktualizace CPU mikrokódu z minulého týdne (které už někteří výrobci mezitím zařadili do aktualizace BIOSu), protože jsou v tom chyby. Oprava bude daleko náročnější, pokud vůbec. 0

puppy2016

15 | 01 | 18 12:52
@Mirdyn Možná vypadá, ale ten děravý hnůj pod tím, co slouží primárně k zobrazování Google reklam, to neopraví. 0

xenaprincess

15 | 01 | 18 11:51
Jedeme soma také dvě 640XL, a spokojenost. Ty základní aplikace od MS jsou dost vychytané, k tomu pár dalších a víc netřeba. Věřím, že s tím přečkáme do nové generace Windies mobilů postavených na Windows Core OS. Spíš mě štve, že jedno starší domácí PC ještě na Athlon X2 v pátek nainstalovalo automatickou opravu a už nenajede. Meltdown záplata... 1

Mirdyn

15 | 01 | 18 08:08
@puppy2016 Mám doma v šuplíku L620, W8M mne nebaví a W10m jdou na ní hodně pomalu a sekají se. Android 6 by byl na ten HW ideální. Jen jsem nenašel žádnou ROM ke stažení. Radu bych ocenil :) ( na L640 XL a W10M nedám dopustit a dokud půjdou budu je používat, ale kámoš když rozbil telefon a přešel na droida přizpůsobil ho téměř k nerozeznání od Windows včetně aktivních dlaždic navíc jde start i na šířku a světe div se vydavatel App. je MS !! ) 1

puppy2016

14 | 01 | 18 13:48
@Mirdyn Nebude. Spíše by se hodil článek, kde jsou tyto novinářské bláboly vyvráceny (aneb stokrát opakovaná lež se stává pravdou). Podpora současné verze Windows 10 Mobile je potvrzena Microsoftem nejméně do prosince 2019. Pravidelné měsíční aktualizace (narozdíl od většiny Android přístrojů) dostávají samozřejmě jak FCU, tak i starší verze jako CU (Lumia 640) a AU (Lumia 435), stejně tak aplikace. Víc netřeba. 0

Aleš

13 | 01 | 18 21:07
Jsem rád že web zase ožil, kritika je vždy jednodušší než pochvala vítej zpět. Díky za návrat 2

Mirdyn

12 | 01 | 18 07:58
Pane Lukeš, protože mobilní Windows je asi už odvařenej, bylo by možné napsat nějaký návod na aplikaci - Windows Phone Internal 2.3. Rád bych zkusil dát do Lumie Android a takových bude asi hodně. Děkuji 1

Mirdyn

12 | 01 | 18 07:51
Taky jsem si myslel že tenhle web už je úplně mrtvej. 1

marian

11 | 01 | 18 10:50
Sorry jako - to sme sa zobudili predcasne zo zimného spánku po mesiacoch letargie ?? 1

Mohlo by vás zajímat

Akce: Microsoft Office 365 pro domácnosti na 1 rok za 899 Kč

Jindřich Lukeš | software 20 | 10 | 17

Virtuální operátoři lákají na výhru 250 000 Kč a na data i volání zdarma

Co je to virtuální operátor? Proč využít služby právě od něj? A kteří virtuální operátoři jsou v Česku k mání?

Jindřich Lukeš | články 14 | 09 | 17

Jaké jsou možnosti propojení počítače s Windows 10 a telefonu s Androidem?

Microsoft průběžně pracuje na užší provázanosti telefonů a počítačů s různými operačními systémy. V tomto článku naleznete průběžně aktualizovaný přehled aktuálních možností.

Jindřich Lukeš | články 27 | 07 | 17

Windows 10 Insider Preview v. 16241 pro PC a 15320 pro telefony

Nové Fast Insider sestavení, které pro PC přináší několik vylepšených funkcí a pro telefony především opravy chyb.

Jindřich Lukeš | články 14 | 07 | 17

Návod: Virtuální touchpad ve Windows 10

Víte, že Windows 10 obsahují užitečnou funkci virtuálního touchpadu? V tomto stručném návodu si ukážeme, jak tuto funkci použít a k čemu je dobrá.

Stanislav Forejt | návody 22 | 06 | 17