Windows Phone 7 - Praktické zkušenosti

V tomto článku si představíme operační systém Windows Phone 7. Nejedná se však o klasické objektivní zhodnocení tohoto systému, ale spíš o praktický pohled na celou tuto platformu, a to zejména na její klady a zápory.

Na úvod je třeba říci, že k WP7 jsem se zpočátku stavěl velice skepticky. Původně jsem tento operační systém téměř zavrhl, a na Windows Mobile Manii jsem o něm ani moc nechtěl psát. Před několika dny jsem však svůj názor přehodnotil a rozhodl jsem se zakoupit HTC HD7. Popisu tohoto zařízení se budu věnovat v samostatné recenzi. Po několika dnech „ostrého“ používání mohu objektivně říci, že jsem se ve svém původním názoru mýlil, jelikož tento systém má rozhodně šanci na úspěch.

Základem správného pohledu na tento systém je nutnost „odprostit“ se od jakéhokoliv spojování a hledání souvislostí s původními Windows Mobile. Windows Phone 7 je zcela nová platforma, která je na svém počátku, a jako každá nová platforma má své „mouchy“, které bude třeba časem odstranit. Pokud si vzpomenu na začátky Androidu, který byl spíš takový pokus o mobilní operační systém a s tehdejšími WM se nemohl ani náznakem rovnat, tak dnes je téměř na vrcholu a stále roste. Také iPhone OS byl zpočátku velice kritizován za svou uzavřenost a nedostatek funkcí, dnes však také patří k tomu nejlepšímu, co dnešní mobilní trh nabízí. WP7 jsou v tomto pohledu velice podobné. Je sice škoda, že přicházejí až tak pozdě, kdy se konkurence dokázala přizpůsobit požadavkům svých uživatelů, ale myslím si, že pokud Microsoft na vývoji zapracuje, rozhodně má šanci se prosadit.

Pokud se tedy na WP7 podíváme jako na nový operační systém, zaujme nás celá řada pozitivních vlastností, které rozhodně nejsou k zahození.

---------------------------------------------------------------------------
Videa ukazující prostředné systému WP7 nalente v tomto článku.
---------------------------------------------------------------------------

GRAFIKA

Nejvýraznějším prvkem celého systému je bezesporu grafika, která se však nedá objektivně zhodnotit, a proto berte následující odstavec pouze jako můj subjektivní názor. Mě osobně se grafický kabátek, který designéři v Microsoftu vymysleli, velice líbí. Celkově je grafika velice propracovaná, vkusná a „čistá“. V dnešní době plné „bublin“ a oblých rohů je to příjemná změna. Celkový velice dobrý dojem doplňují všudypřítomné efektní animace. Grafika je dokonce tak povedená (obrázky systému to nedokáží vyjádřit, je nutné si ho vyzkoušet), že když jsem si po celodenním používání WP7 spustil WM na HD2, tak jsem jen nevěřícně kroutil hlavou nad tím, jak se mi tento systém mohl někdy po grafické stránce líbit.  Při porovnání s Androidem již není rozdíl tak propastný, ale stále mi přijdou WP7 podstatně hezčí. Tvrzení, že v jednoduchosti je síla, se Microsoftu povedlo skvěle vystihnout.

WP7 WP7

OVLÁDÁNÍ

Celkové ovládání systému je velice pohodlné, všechny prvky jsou dostatečně velké a není problém je ovládat pouze prsty. Odezva systému je bleskurychlá a není třeba na nic čekat. Veškeré nabídky jsou k dispozici vždy v liště u spodního okraje obrazovky, která po vytažení nabízí další možnosti. Praktická je také lišta u horního okraje obrazovky, která obsahuje hodiny, stavové indikátory a sílu signálu. Indikátory jsou velice drobné a navíc se automatický skrývají (zůstávají zobrazeny pouze hodiny), tak že nezabírají žádné místo a nepůsobí rušivě. Spokojenost však nemůžu vyjádřit s předinstalovanou softwarovou klávesnicí, jejíž rozložení tlačítek mi příliš nevyhovuje a zatím se potýkám s častými překlepy. Jedná se však pouze o subjektivní pocit. Nepříjemný je ale fakt, že po otočení přístroje o 90 stupňů klávesnice neumí využít celou šíři displeje a po stranách zůstává volné místo, které přísluší oblasti s nabídkami, resp. indikátory. Logiku to sice má, v praxi je to ale nešikovné.

FUNKCE

Do této chvíle byl popis WP7 spíše pohádkou o novém dokonalém systému. Nyní však vyvážím všechnu chválu uvedenou v předchozích odstavcích kritikou na téma „Chybějící funkce“. Při pohledu na tento systém je znatelná strategie výrobce, který se snažil udělat vše proto, aby nevznikl žádný polotovar, jako tomu bylo u WM, které sice obsahují vše, na co si člověk vzpomene, každopádně bez aplikací třetích stran nebo bez dodatečného doladění se ne všechno dá 100% používat. Veškeré funkce, které WP7 podporují, jsou v převážné většině doladěny do detailů a fungují velice spolehlivě.

 

Telefonování, SMS, E-mail

Konkrétně mám na mysli snad vše týkající se telefonování, SMS, e-mailů apod. Nedoladěnost těchto základních funkcí byla u WM často kritizována, u WP7 nemůžu namítnout téměř nic. Vše je rychlé, spolehlivé, logicky upořádané a perfektně fungující. Malou připomínku mám snad jen k nastavení možností synchronizace e-mailů, kde mi osobně chybí možnost nastavit další interval synchronizace „mimo špičku“. Jinak je ale prostředí pro práci s e-maily velice přehledné a celkově povedené. Důležité je také zmínit nemožnost jakéhokoliv kopírování textu, tento problém však vyřeší připravovaná lednová aktualizace systému.

WP7

WP7 WP7 WP7

Internet

S prohlížením internetu je to však poněkud horší. Vestavěný mobilní Internet Explorer je sice velice rychlý, skvěle se ovládá, pěkně vypadá, ale bohužel nepodporuje nejmodernější internetové standardy jako je flash, silverlight, HTM5, AJAX apod. Na řadě moderních webů tak narazíme na problém se zobrazením jejich obsahu. Tento problém se týká také WMManie, kde se nezobrazí widget fóra a novinek. V systému také budete marně hledat oblíbenou funkci sdílení mobilního internetu do PC známou z WM. Opačný postup (internet z PC do mobilu) však možný je s využitím aplikace Zune.

 

Multimédia

WP7 obsahují pěknou galerii obrázků, která kombinuje veškerý obrazový obsah, který je k dispozici. Naleznete zde tedy obrázky, které si do telefonu sami nahrajete nebo vyfotíte, alba z Facebooku a z Windows Live. K dispozici je také náhled posledních obrázků, které publikovali Vaši přátele na Facebooku. Obdobně vypadá také sekce pro Audio a Video, kde naleznete možnost poslechu svých nahraných alb, a také možnost spuštění radia, různých podcastů a nákupu hudby na Marketplace (u nás zatím nedostupné). Integrovaný videopřehrávač si poradí s většinou dnešních videosouborů jakými jsou například m4a, m4v, mp4, wmv, avi, 3gp a 3g2.

WP7

WP7

Synchronizace

Velkým zklamáním je pro mě nemožnost přímé synchronizace s Microsoft Outlook. Pokud potřebujete synchronizovat kontakty, úkoly a kalendář, bude nutné využít synchronizaci pomocí Exchange s libovolným internetovým účtem, který tuto funkci podporuje, jako je např. Gmail, Hotmail apod. Tento postup jistě znají všichni uživatelé Androidu.

Veškerá synchronizace multimediálního obsahu je uskutečněna skrze aplikaci Zune, známou uživatelům hudebních přehrávačů od Microsoftu. Softwaru Zune a jeho možnostem se budeme podrobně věnovat v samostatném článku.

Velice mi také chybí jakýkoliv průzkumník souborů. Tento nedostatek pramení z nemožnosti připojení zařízení k PC v modu Mass Storage, jehož důsledkem je nemožnost dostat další obsah do telefonu (kromě toho, který je možné synchronizovat přes Zune – video, audio, obrázky).

 

Nastavení a přizpůsobení systému

Pokud patříte mezi uživatele, kteří si rádi podobu a funkce systému upravují k obrazu svému, tento odstavec snad ani raději nečtěte, jelikož v tomto WP7 velice zaostávají. Vlastní pozadí lze nastavit je pro zamknutý displej, klasické pozadí měnit nelze (na výběr je pouze z černého či bílého podkladu). Také možnost výběru vyzvánění je velice omezená, jelikož lze vybíral pouze s několika málo přednastavených melodií a zvuků.

 

Lokalizace a nákup aplikací

V současné době nepatří Česká Republika mezi podporované země, a tak zařízení s WP7 bohužel neobsahují českou lokalizaci. Neoficiální zdroje tvrdí, že lokalizace bude dostupná nejdříve v létě příštího (2011) roku. Obdobné je to také s nákupem aplikací přes Marketplace, který prozatím u nás není dostupný, budete se tak muset spokojit s freeware aplikacemi. Doufám však, že placený Marketplace se objeví co nejdříve, a nebude to trvat tak dlouho jako v případě Androidu, kdy byla obdobná služba AndroidMarket spuštěna až před několika týdny.

WP7

Hry

WP7 mají také velké předpoklady stát se zajímavou herní platformou. Součástí je aplikace XBOX live, která propojí telefon s účtem pro XBOX. K dispozici se tak otevírá celá řada možností pro získání zajímavých her, které budou v průběhu času vznikat. Už v tuto chvíli je k dispozici několik graficky velice podařených titulů.

WP7

Ostatní

Jelikož se jedná o nový operační systém, není na trhu příliš mnoho aplikací. Neoficiální čísla mluví o cca. 2000. Každopádně je jen otázkou času, kdy vznikne takové množství aplikací, že bude obtížné se v nich vůbec orientovat. S tímto je spojena také skutečnost, že zatím neexistuje žádná kvalitní automobilová GPS navigace.

Z výčtu chybějících funkcí je třeba zmínit také absenci SIM ToolKitu, který slouží zejména k mobilnímu internetovému bankovnictví a pouze částečný multitasking. Z hardwarových omezení je to nemožnost výměny paměťové karty.

 

ZÁVĚR

Přes prvotní skeptický pohled na tuto novou mobilní platformu jsem po několika dnech používání zásadně změnil svůj názor. Ano, samozřejmě je tu celá řada významných omezení, je třeba si ale říci, co všechno je pro Vás skutečně omezující. Ve výčtu chybějících funkcí je celá řada těch, kterou využívá minimum uživatelů. Další velká část nedostatků bude určitě odstraněna postupnými aktualizacemi systému. Tyto aktualizace by měly vycházet v rozestupech v řádu měsíců a ne jako tomu bylo u WM.

Nejdůležitější je ale fakt, že WP7 jsou stabilní operační systém, který většinu těch nejpodstatnějších funkcí zvládá velice dobře, v mnoha případech dokonce lépe než konkurence, a dokáže uspokojit potřeby převážné většiny uživatelů. Samozřejmě pokud patříte k současným uživatelům WM, kteří si rádi se systémem „hrají“ všemožně ho vylepšují a přizpůsobují, nebude pro Vás WP7 zřejmě ten pravý operační systém. Cílová skupina obsahuje zejména ty uživatele, kteří potřebují rychlý, spolehlivý a dobře fungující systém pro práci či zábavu a jsou ochotni oželet několik funkcí, které stejně použijí jen několikrát v životě.

 

Jaký je Váš názor na Windows Phone 7? Sdělte ho prosím do našeho fóra níže.

 

Komentáře (39)

silent64sk

25 | 12 | 10 10:34
Je síce fajn, že systém je rýchly a stabilný a má potenciál do budúcnosti, ale nezdajú sa vám predsalen niektoré, nazvyme to nedostatky, obmedzujúce? Napríklad nepodpora dnes už v podstate štandardných vecí v internetovom prehliadači(cesta Apple), nemožnosť prenosu akýchkoľvek súborov(cesta Apple), respektíve dostať ich do zariadenia tak, že si ich človek pošle mailom, nemožnosť copy&paste, nemožnosť plnohodnotného multitaskingu a ďalšie, skrátka všetko mi pripomína veľmi iphone, systém je síce na začiatku, ale aj tak, potom prečo ho so všetkými týmito obmedzeniami vôbec vydávať? Je fajn, že všetko je sľúbené postupne doplniť, ale načo pol roka čakať, keď tu má človek plnohodnotný android? Mňa osobne cesta microsoftu sklamala, nepáči sa mi takýto smer vývoja. Je pravda, že by som si rád nový windows phone 7 vyskúšal a možno to nie je až také "horúce" ako sa zdá, ale v podstate kvôli tomuto som si nekúpil iphone(a dlhšie som nad ním uvažoval). Všetko ale má svoje výhody a nevýhody, a v prvom rade záleží na tom, čo človek od zariadenia očakáva a požaduje. Mne zatiaľ plne vyhovuje možnosť dualbootu na HD2ke a skúšanie rôznych buildov, a keďže som ho nedávno kúpil, plánujem u neho vydržať dlhšiu dobu(minimálne rok), pokiaľ tu nebude podobné prelomové zariadenie s takými možnosťami 0

Jindřich Lukeš

22 | 12 | 10 18:30
Pokud se na to podívám z praktického pohledu, v součásné chvíli je největším problémem nedostatek kvalitního sw, jako je tomu u každé nové platformy. Každopadně pokud se na zařízení podívám jako na pracovní stroj, to co mi nabízí je naprosto dostatečné. vše je rychlé stabilní, perfektní prace s emaily, SMS, multimedii a podobně. Internetový prohlížeč je také velice rychlý, škoda jen že nepodporuje i ty nejnovější technologie. Každopádně v budoucnu budou i další prohlížeče jako třeba Opera apod. navíc uzavřená platforma neexistuje, stejně tak jako se povedlo "odemknout" iPhone povede se to i na WP7 a člověk si tam bude moct nainstalovat cokoliv. Navíc je zde velice pekné a jednoduché grafické zpracování, které jde vlastní cestou. Samozřejmě jsou tu stále omezení, která je třeba časem vyřešit, at už dodatečnými aplikacemi nebo samotnými aktualizacemi systému, Microsoft si záměrně nechal otevřené dveře pro další vývoj, a dle všeho hodla na systému dále pracovat. Stejně tak jako začínal Android, který zpočátku byl systém skoro k ničemu a majitelé WM se mu smáli. Dnes je daleko před WM. Podobně tu bude i s WP7. V létě by snad měla přijít lokalizace a další funkce a systému nebude nic bránit v rozšíření. Osobně si myslím, že do roka tu budeme mít jeden z nejlepších mobilních operačních systémů. 0

trigon

22 | 12 | 10 18:15
No jo...ale je tam sice ten hezkej závěr ale já osobně vidím rozdíl v tom, že toto už prostě není pracovní telefon. Jde o takový věci jako je např. to, že mám v kanceláři trochu nestabilní internet a za poslední tři týdny mi můj HD2 několikrát zachránil dost peněz když mi vypadl internet při připojení na burzu. Čtyři kliknutí v HD2 mi dokážou pustit internet do PC... A takových věcí je víc. WP7 je apple v jiným kabátu. Primární zaměření je jasný - facebook, hry a hudba... Ale nějaká práce?? To nehrozí... 0

Loppko1

19 | 12 | 10 19:34
Po přečtení Jindrovo článku mám pocit, že z MP7 se stane uzavřená platforma jako u iOS a to mě teda rozhodně neláká. Jako milovník Androidu sem neskutečně rád za jeho otevřenost a uzavřeným systémům nedávám moc šancí. A konstatování v závěru, že WP7 jsou pro ty kdo chtějí rychlý a stabilní systém, vidím v tom charakteristiku iOS. A to se mi nelíbí. 0

Jindřich Lukeš

18 | 12 | 10 14:48
Už dvě hodinky se snažím telefon odblokovat pro instalaci aplikaci mimo Marketplace a zatím se nedaří, nejsem ale sám, kdo s tím má problémy. 0

premikkoci

18 | 12 | 10 14:40
Nevím co máte všichni s tím iphonem. Jestli chtěl MS vytvořit rychlý, stabilní OS pro všechny. Musel to udělat takhle. To že je to uzavřený systém v plenkách, tak je jasné, že to nebude nabízet takové možnosti jako dnešní android. Vzpomeňte si na začátky Androida či iOs. WP7 jsou již teď schopny konkurovat těmto OS. A co budem říkat třeba za rok, když už bude obsahovat flash, silverlight, copy/paste, multitasking, obrovské množství aplikací a her, atd. Je to rozhodně dobrý krok pro MS a jsem rád, že zkoncoval s Windows Mobile. 0

Jindřich Lukeš

18 | 12 | 10 10:26
Chce to mít v ruce, obrázky ten systém vůbec nevystihují. Také se mi nelíbil, ale v realu je to uplne o necem jiném. Rychlost, propracovanost. Jediné co mi v tuto chvíli chybí, je výber aplikací, ale to se za par mesícu zmení. Je to celkem příjemný pocit mit po dlouhe dobe v ruce neco, co po vybalení z krabice výborne funguje, u čeho clovek nemusí stravit tyden aby to složil do použitelný podobny 0

David Šedivý

18 | 12 | 10 08:59
Ja myslim, ze me presne vystihuje cast posledniho odstace v clanku Samozřejmě pokud patříte k současným uživatelům WM, kteří si rádi se systémem „hrají“ všemožně ho vylepšují a přizpůsobují, nebude pro Vás WP7 zřejmě ten pravý operační systém. A po graficke strance se mi to taky vubec nezamlouva. 0

Jindřich Lukeš

17 | 12 | 10 17:55
WP7 se mi skutečně líbí, skoda tech omezení, každopadně pokud se je podaří odstranit bude to bezkonkurenční systém. 0

premikkoci

17 | 12 | 10 17:33
Mě se WP7 líbí velice moc. Možná proto, že chci opět zkusit něco nového. Nákup zařízení s WP7 bych, ale nechal až na léto. Přeci jenom ta absence copy/paste, silverlightu či flashe by mě asi časem začala vadit. A samozřejmě placený marketplace. 0

Jindřich Lukeš

17 | 12 | 10 17:04
V tomto článku si představíme operační systém Windows Phone 7. Nejedná se však o klasické objektivní zhodnocení tohoto systému, ale spíš o praktický pohled na celou tuto platformu, a to zejména na její klady a zápory. http://wmmania.cz/clanky/wp7/windows-phone-7-recenze/ 0

AdyS

15 | 10 | 10 16:15
Včera jsem četl zajímavý článek, který se mi zdá že tuto situaci docela přesně vystihuje. http://www.zive.cz/clanky/osm-kotev-ktere-tahnou-linux-ke-dnu/sc-3-a-154196/default.aspx Snad bych jen rád dodal, že problém který Windows Mobile mělo, bylo příliš staré jádro. Od začátku se stavělo na Windows CE, což je operační systém původně vytvořený pro počítače HP Jornada a podobné, které měly konfigurace jako 33Mhz procesoru a 16MB RAM. Časem MS pochopil, že je blbost ovládat systém stylem Windows 95 a přidal tedy prostředí WM a obohatil jej o podporu telefonního modulu a další nesmysly. Nicméně co v dnešní době kdy stojí HW pár korun, a běžná konfirgurace telefonu je alespoň 500Mhz procesoru a 256MB RAM? S tím tato platforma naprosto nepočítala a nevyužívá tento výkon dostatečně. Je to jako používat Windows XP na počítači s více jádry a 8GB RAM. Prostě blbost, dnešní systémy jsou sice žravější, zato mají mnohem přívětivější UI a vychytávky jako indexované vyhledávání. Stejná situace je u telefonů. Já hry taky nehraju, jsou mi úplně putna. Na oknech jsem hrál Solitaire nebo Bubble Breaker když jsem se vážně nudil, a teď hraju BrickBreaker když si zapomenu nějakou oblíbenou učebnici a pár minut náhodou čekám. Podle mně je účel komunikátoru, jenž provozuju řadu let na obecné rovině hlavně KOMUNIKACE a konzumace digitálního obsahu případně organizace času. Jenom je to pak o přívětivosti OS jak dlouho mu budou běžné operace trvat, co mi nabídne v základu (apps od výrobce jsou z pravidla nejlepší) a jaká bude propracovanost. Případně - samozřejmně jaké aplikace tam poběží a jak budou jednoduché na ovládání, ideálně co nejvíce provázané s OS. Proč tedy Windows Phone 7 když existuje zavedenější iOS? Protože konkurence. Proto. Protože se bude muset Microsoft více snažit aby dosáhl stability a kvality iOS, a protože Jobse to bude s*át a bude vyvíjet ještě lepší OS a celá mobilní divize se zase někam posune. Protože bude mít třeba Windows Phone lepší spotřebu baterie, a RAM a přitom bude umět daleko lepší herní API a bude třeba zvládat lepší fyziku, protože Apple z toho nebude spát a bude se za nima honit. A o tom to je. Vzniká nová doba kdy máme extrémně silné kusy křemíku a výrobci už prostě neví co s tím dělat. Mně osobně daleko více uráží neoptimalizace samotného OS. Když si uvědomím že existuje řada Windows Mobile telefonů s 1Ghz SnapDragonem a půlgigem RAM a přitom mají problém vyrenderovat webovou stránku, přijde mi to prostě špatně. Je mi jasné že mezi ARM x x86 rozdíl je, ale co je moc to je příliš. Nemyslím si že je to kvůli grafice, ta sama o sobě neumí využít tolik systémových prostředkům, ale dávám to za vinu prasárnám typu WYSIWYG tvorba aplikací kdy je aplikace naprosto neodladěná a obsahuje zbytečně modulů které se nevyužívají a zacpávají paměť a berou čas procesoru, stejně s tím zbytečné moduly v OS které nikdy nebudou na nějakých zařízeních využity. To všechno potvrzují staré Siemensovské ELFy, kde se i velice komplikované programy spouštěly řadu sekund i na velice slabých procesorech... Závěrem Mně tato platforma zajímá, pokud budou nějaké telefony za inteligentní cenu (odmítám vypláznout 15 táců za telefon), tak si nějaký taky třeba pořídím. Tomu že MS zůstane u filozofie zmiňované výše (omezení OS) prostě nevěřím a věřit nebudu, bylo by to pro ně extrémně kontraproduktivní... 0

Jiri.Ctvrtnicek

15 | 10 | 10 09:49
Ja s tim souhlasim, proste WP7 neprinese nic co by tu uz nebylo predtim. Viz prave iOS. 0

AdyS

14 | 10 | 10 23:13
Jak jsem k tomu už psal... Tam nejde o to že to bude telefon pro voly, jde o to že se snaží dost věcí zintuitivnit a to je dobře. Proč mám když chci hledat aplikaci hledat mezi miliardou CABů, shánět .net CF, svoje rozlišení, a furt riskuju že něco můj telefon nepodporuje? To dost dokáže otrávit den. Tak bude existovat něco na bázi AppStore, kliknu, vyhledám, kliknu, používám. Jakési sjednocení platforem, dává to logiku a šetří to čas. Proč mám když chci zprovoznit synchronizaci s Outlookem zabít den googlením proč-že to ten ActiveSync nechce pracovat tam s tím a to nechce zase pracovat s tím? Prostě připojím a Zune se mi o to postará intuitivně. Tam jde o to vynechat zbytečné kroky a problémy které vznikaly příliš starým jádrem a stálým rozšiřováním pro nové systémy. A furt nevím co je na tom špatně. To že to nepodporuje HW modem, Mass Storage nebo multitasking je věc druhá, ale ne definitivní. Podle mně je naprosto jasné že ho to podporovat taky bude, jinak ta platforma prostě zanikne, jenom je to třeba ve fázi vývoje. Je taky blbost vyadávat OS na který zase tolik času neměli který bude mít všechny featury a nic nebude fungovat pořádně. Věřím tomu, že pokud o to bude zájem, tak MS ty doplňky dotvoří. Největší základ je podle mně se zamyslet PROČ. Když vynechám naprosto samozřejmé výše zmíněné featury které prostě dotvoří buď někdo z 3tí strany nebo Microsoft, tak bude asi přetrávat omezení jakožto otevřenost celé platformy vůči nějakým hlubším zásahům. To se může hodit pouze pokud má někdo buď čas se v tom vrtat a upravovat zvuky a ikony, nebo ladit resource soubory nějaké aplikace. Jiný smysl v tom opravdu nevidím... Je to stejné jako s iPhonem, před pár rokama se lidi smáli že se tam nedají ani instalovat aplikace a tehdy se spekulovalo jestli to VŮBEC bude mít webové aplikace, nyní je to tvrdý konkurent pro hodně platforem a nabízí téměř veškeré možnosti. Co nenabízí je dostupné v JailBreaku a obvykle v další verzi iOS tuto featuru Apple když je oblíbená také přidává (multitasking, wallpapery, složky v menu etc). Vždycky, prostě vždycky když něco umělo v základu nejvíce funkcí tak to stálo za h.. Protože nikdo z developer týmu není takovej génius, aby za dva roky zvládl vyrobit nejmodernější a nejsofistikovanější a nejodladěnější OS. Základ je jádro, stabilita a UI, pak se dají řešit nějaký aplikace, widgety a politika. Pro lidi jejichž lifestyle zpočívá v Linuxové konzoli a nonstop hrabání je na trhu Android nebo jiná Linuxová distra a ti stejně něčím co má v názvu Microsoft obvykle pohrdnou. Pro mně je základ u telefonu rychlost, stabilita a nějaká uživatelská přívětivost. Je fajn když chci telefon synchronizovat s Macem, PC a stačí mi k tomu jedinná aplikace, nainstaluju a funguju... Žádné zdlouhavé konfigurace, pak ani přístup do OS nepotřebuju. Je mnohem lepší když to funguje jako komplet od začátku a je to člověk friendly. To, že se někomu konkrétně Zune nelíbí a má s tím nějakej problém, je věc druhá. Taky mně dřív bavilo když jsem na to měl čas zkoušet miliony featur denně a hledat na jednu blbost padesát programů, ladit registry a tak. Nicméně v dnešní době se na to koukám jinak. Navíc těch programů kvalitních je už tolik, že není třeba vůbec řešit co je a není kvalitní. Dám si třeba v Applications - Newsm setřídím si RSS readery od nejlepších, přečtu si krátkou recenzi, dám install a neřeším, pět kliků konfigurace - funguje, tečka. Zprávy si přečtu... Nová aktualizace? Žádný shánění přesně CABu na QVGA WM5 netCF3 a nevím co všechno, prostě mi přijde notifikace že to tam je, dám install, neřeším, backup se provede taky sám... O to jde. Proč kupovat místo HD2 HD7? Jednoduché. Microsoft právě zabil WM/WP 6.5 tím, že řekl jak moc se věnuje WP7. Tím pádem nikdo v součastnosti nevyvíjí obvykle novější aplikace a trhy s aplikacemi pro 6.5 jdou dolů. Nechci být kritickej příliš, ale myslím si že 6.5 zaniknou a nebude to tak dlouho trvat - jejich komunita je v součastnosti malá. Nyní trhu vládne Symbian OS, Android, BlackBerry a iOS - teda v USA dle kterých to měřím, nějaké WM/WP jsou naprostá minorita. Symbian OS předpokládám že taky dlouho vládnout nebude, má řadu let spoustu dětských chyb které neopravil a které začínají bolet, Android má zjevně docela vysoký potencionál, iOS není třeba ani zminovat a BlackBerry je dobrý 57% základ Ameriky - který má ale taky mouchy a taky momentálně mizí z trhu a je nahrazován Androidem. Můj názor je, že za pár let má největší šanci iOS, Android a teď záleží jak se vyjádří WP7, osobně mu dávám šanci pokud napraví do roka své problémy. Špatná platforma to podle mně rozhodně není, má kvalitní základ, jenom se to musí chytit za správný konec a upravit politiku. 0

Jiri.Ctvrtnicek

14 | 10 | 10 17:31
Jo to je jasne, ze jdou po poptavce a lidi zase chteji mit vsechno co nejjednodussi, ale proste co je moc je moc. Jasne, jeste sme to asi nikdo nezkusili, varime tu z vody a z toho co se kde kdo docte, ale prvni oficialni zpravy jsou pro me zklamanim obrovskym. 0

AdamiX

14 | 10 | 10 17:23
MS sa snazil vyhoviet trhu, a vacsina pouzivatelou chce jednoduchy telefon. Celkom aj tomu rozumiem. WM sa nie vzdy spravalo tak ako som chcel aby sa spravalo, a pripadne zamrznutie, sekanie, popripade ze sa nieco nespusti, alebo mi nejaka aplikacia zozerie celu baterku atd. to je dodnes realitou aj na WM 6.5.x. Ale treba uznat ze na tychto telefonoch spustite absolutne vsetko co vam napadne Pravdepodobne drtiva vacsina fanusikov WM prejdú na Android, alebo sa dockame WM 6.6 popripade WM 6.6.6? 0

Jiri.Ctvrtnicek

14 | 10 | 10 17:15
Omlouvam se teda, zase uplne multimedialne telefon nevyuzivam, hry me prestaly zajimat tak nejak davno. Ano zkusil jsem si par hricek, ale to slo bud hned pryc nebo do par dnu takze tento aspekt vubec neberu v potaz. Chapu ale, ze spousta lidi na hry da a to pak ano, jak jsem jiz psal vyse, at si kazdy vybere. Dneska uz je ten vyber tak siroky .... a btw, bezi to rychlo a jednoducho: muj telefon taky, i 3310 bezela svizne o jednoduchosti nemluve, jednoduchost ale prave nehledam. Nerikam, ze potrebuju cist 800 stranek manualu k ovladani, ale zas obraceny extrem mi taky nesedi proto pisu co pisu. Nevim jestli treba nemoznost nastavit si vlastni vyzvaneni je tak slozite, ze se iMS neodvazuje tuto dovednost vlozit na bedra uzivatelu, ale to je treba dobry priklad "jednoduchosti". Treba WP8 budou mit "revolucni" zapinani, kde se vsechny telefony budou zapinat/vypinat z centraly iMS ne? Uzivatel prece nevi co a jak a nebude si rozhodovat sam ... nechapu to proste. Prosti gustu zadny disputat, jestli nekdo ozeli spoustu uzitecnych vychytavek na ukor "jednoduchosti" jeho volba. Moje to nebude. A jeste, teda to jsou hry a dal? Xenonovy blesk, podporu nahravani HD videa, a dal? Fakt nevim jen se ptam, ale uz ted mu telefon sviti dostatecne, video nataci obycejne, ale taky staci, navic na HD video mit treba jen 8GB mez moznosti rozsireni? Fajn, a dal? Kde jsou dalsi plusy? Zatim zadny pro me vyznamny natolik, ze bych si rekl, hergot to vsechno i ozelim hlavne ze to bude mit xyz.... ale co to je to fakt zatim netusim. 0

t.dudis

14 | 10 | 10 16:59
Ale kdo si koupi telefon za 13 000 kvůli hrám ??? 0

AdamiX

14 | 10 | 10 16:32
Proc do toho sakra jit? Fakt mi musi neco unikat jinak to nevidim. bezi to svizne a jednoducho. Ty si pisal len veci ktore HD2-ka ma a WP7 nema. Co tak napisat aj zopar opacnych veci? Napr. pochybujem ze na HD2-ke si zahras take hry ako na WP7 0

Jiri.Ctvrtnicek

14 | 10 | 10 09:07
samozrejme, uvidime. Jen mi to hlava nejak nebere kam presne je zacileno. Ano zajiste bude nejaky HSPL nebo neco podobneho jako JB, ale prave po tom vsem se MS mohl poucit. Proc delat restrikce kdyz je stejne valna vetsina lidi obejde. Proste zatim mi to prijde jako nasledovani Apple ... i s tim nejhorsim co vymysleli. Samozrejme je to muj nazor a realia muze byt uplne jina, zatim opradvu posuzuji jen podle toho co jsem si precetl. Mozna jsem pokriven XDA a povazuji lidi tam za vetsinu, mozna naopak vetsina "lidi" uvita to, ze bez Zune neudelaji ani ranu, ze nemaji sanci pouzit internet modem, proste skoda na skodu. Chapu, ze museli prijit s necim novym, ale tohle? Proste nevim cim to koho oslovi, me nicim, zatim. A jen male srovnani s HD2 a WM6.5 - Žádný systémový správce souborů - HD2 ma. - Nemožnost přenosu souborů pomocí Bluetooth - umi taky - Zařízení nepůjde připojit k PC v módu čtečky karet (USB Mass Storage) - vtip? To umi taky. - Omezení dostupnosti aplikací třetích stran - HD2 bez omezeni - Chybějící podpora Flashe a Silverlightu v prohlížeči - flash na HD2 jede nebo? Silverlight nemam moc paru. - Velká závislost na softwaru Zune pro správu souborů a synchronizaci - wtf? sync beru, ale sprava souboru? tohle uz umi HD2 i pres "blby" Explorer. - Žádné video hovory - jediny souhlas, nepouziva to snad nikdo. - Nemožnost nastavení vlastních vyzvánění - lol, umi od prvniho spusteni. - Chybějící podpora multitaskingu - omg, umi - Chybějící funkce kopírovat/vložit (počítá se s ní v budoucnu) - tohle HD2 umi od prvniho spusteni. - Chybějící podpora DivX / XviD videoformátů (pouze možnost převedení na podporovaný formát přes software Zune) - bla bla Zune, muj foun to umi i bez Zune. - Nemožnost zdarma používat GPS navigaci (Bing maps) - alternativní aplikace - Nemožnost sdílení mobilního internetu (zařízení nepůjde použít jako modem) - HD2 umi. Takze hardwarove zhruba stejne stroje, softwarove -3 roky pro ten novy system. Proc do toho sakra jit? Fakt mi musi neco unikat jinak to nevidim. 0

AdyS

14 | 10 | 10 00:32
Nikdo taky neříkal že to Mass Storage ale umět nebude . Já ho taky používám, několikrát denně. Ale to že tam není defaultně, což nebyl ani ve Windows Mobile 6.5 pokud nepočítám OEM aplikaci od HTC, tak to není nic divnýho. Je to stejné - pokud o to bude zájem, někdo to napíše a používat se to bude. Pokud ten zájem nebude, tak ta aplikace fungovat prostě nebude. Nevěřte tomu že pokud si to koupí víc lidí tak to zůstane jako uzavřená platforma bez možnosti přepínání mezi aplikacemi a bez Mass Storagů nebo prdících polšářků. Celý trh funguje systémem poptávka - nabídka. Samozřejmně. Takže bych to nehrotil, počkal bych jaká sorta lidí si to bude kupovat a podle toho bych se dále rozhodoval co a jak bude, protože pokud si to koupí půlka XDA-Dev, tak je vyhráno. Pokud pubescenti kvůli XBOXu, tak je prohráno... 0

Jindřich Lukeš

14 | 10 | 10 00:02
Prave, takze po prvnim zapnuti bude stejne nasledovat x minut/hodin instalovanim x aplikaci aby byl system pouzitelny. porad mi nejak unika jakakoliv inovace ci smer kupredu. navic nektere funkce (pro me osobne dulezite) budou absentovat uplne. a to s tim Zune to je vrchol iBlbosti. prave moznost mit telefon jako flashku, fotak, mp3 player, video player s tim, ze si to stahnu nebo nahraju odkudkoliv/kamkoliv je zasadni. co ted MS udelal je ze se prejmenoval na iMS a to jeste ne na urovni, spis faze beta testu. v dnesni dobe hazard jak vino. jabkaci neprejdou a z wm 6.5 se do toho moc lidi hnat nebude. uvidime, podle me krok uplne vedle. S tímhle naprosto souhlasím....No uvidíme co z toho bude. 0

AdyS

13 | 10 | 10 22:23
Ale pověz mi člověče, CO chceš zprovozňovat? Emulátor GameBoye? Prdícího polštářku a nebo praskací kuličky? Všechno co má hlavu a patu a někdo to hojně využívá vždycky na obchodech ala AppStore/MarketPlace/AppWorld prostě je... 0

AdyS

13 | 10 | 10 22:21
Jde o jednoduchost těch úkolů. Když budu chtít instalovat aplikaci, budou to tři tahy prstem, když si budu přát synchronizovat tak se nebudu s**t s ActiveSyncem/DeviceCenterem ale předpokládám že zapnu Zune, 5 kliků a bude vše hotovo. Prostě síla je obecně v jednoduchosti, na té má Apple postavenou celou kampaň a nemyslím si že je to hloupé. Jde obecně o jednoduchost a odladěnost. Na co potřebuju v OS spoustu otevřenosti včetně zdrojového kódu? Jedinné co mně k tomu může vést je, že tam něco nefunguje co mně omezuje a potřebuju to nějak odladit, nebo chci měnit ikony a dělat další kraviny což je jednoznačná ztráta času. Mně jě jasné že to neumí multitasking, copypaste a další věci, já bych se bez nich neobešel tuplovaně, ale pochybuju silně že to MS nepředělá když mu budou chodit miliony mailů a na každém fóru se to bude řešit jako prů*er. Třeba jde strategií Applu jak jsem už zmiňoval, napřed odladí pořádně jádro a pak bude rozšiřovat, a to je chválihodné. Na trhu máme spoustu nejmenovaných otevřených OS, které mají kvantum funkcí ale jsou totálně neodladěné... Někdo řekne iClon, já tomu říkám pokrok. Taky byl telefon s displejem někde první a ostatní ho teda okopírovali, pak někdo skryl anténu a všichni to zase kopírují, někdo tam strčil foťák a zase to všichni kopírují tak nevím proč by se nemohl kopírovat i kapacitní displej. Je to prostě v pořádku, někdo přišel na to že to může fungovat i jinak lépe třeba a proto se to tak zavedlo a funguje to. Jinak aby mně někdo nenařkl jako Applistu nebo Microsofťáka, tak jsem OstruŽinař. A tak to bude, dokud neuvidím jakýkoliv jiný telefon s QWERTy klávesnicí který mi nabídne Push, ovládání jednou rukou a perfektní stabilitu a rychlost OS. V tom se mi právě WP7 líbí, teď jen otázka jak se k tomu postaví Microsoft aby to bylo atraktivní i pro mně, protože i přesto že Rim OS je proprietární, tak copy/paste nebo multitasking umí... 0

Jiri.Ctvrtnicek

13 | 10 | 10 22:06
to byla spis reakce na AdySiho prispevek vys kde pise ze nekdo nema cas se pitvat a ladit foun. stejne se to bude muset ... jenze neco asi ani nepujde zprovocnit tak naco wp7? kdyz android i wm 6.5 uz ted umi vic? 0

premikkoci

13 | 10 | 10 21:59
A kolik hodin ste strávili než ste si WM vyladili? Já teda minimálně tři hodiny.. 0

Jiri.Ctvrtnicek

13 | 10 | 10 21:55
Prave, takze po prvnim zapnuti bude stejne nasledovat x minut/hodin instalovanim x aplikaci aby byl system pouzitelny. porad mi nejak unika jakakoliv inovace ci smer kupredu. navic nektere funkce (pro me osobne dulezite) budou absentovat uplne. a to s tim Zune to je vrchol iBlbosti. prave moznost mit telefon jako flashku, fotak, mp3 player, video player s tim, ze si to stahnu nebo nahraju odkudkoliv/kamkoliv je zasadni. co ted MS udelal je ze se prejmenoval na iMS a to jeste ne na urovni, spis faze beta testu. v dnesni dobe hazard jak vino. jabkaci neprejdou a z wm 6.5 se do toho moc lidi hnat nebude. uvidime, podle me krok uplne vedle. 0

Jindřich Lukeš

13 | 10 | 10 20:56
AdyS má v řadě věcí pravdu, každopádně vydávat nový OS a snažit se proniknout na trh, který už je tak docela plný a takovýmto nedodělkem je celkem "zajimavá" strategie. Ano cílí se na uživatele iPhonu (image, rychlost a jednoduchost), jenže tyto majitele značka jako Microsoft určitě zajímat nebude. Navíc, si vždy raději koupi další mode iPhonu, který je momentálně o 2 třídy výš než to co teď představuje Microsoft a ostatní výrobci (HW rok starého přístroje). A několik mých poznámek: - Žádný systémový správce souborů - Vyřeší XDA a alternativní aplikaci (podobně jako Android) - Nemožnost přenosu souborů pomocí Bluetooth - Zařízení nepůjde připojit k PC v módu čtečky karet (USB Mass Storage) - Omezení dostupnosti aplikací třetích stran - Půjde obejít - Chybějící podpora Flashe a Silverlightu v prohlížeči - Microsoft časem určite podporu Silverlightu doplní. - Velká závislost na softwaru Zune pro správu souborů a synchronizaci - Žádné video hovory - Používá je někdo? - Nemožnost nastavení vlastních vyzvánění - XDA - Hudební přehrávač neobsahuje ekvalizér - Možno doinstalovat - Chybějící podpora multitaskingu - Chybějící funkce kopírovat/vložit (počítá se s ní v budoucnu) - Oficiálně přislíbena podpora na začátek přístího roku - Chybějící podpora DivX / XviD videoformátů (pouze možnost převedení na podporovaný formát přes software Zune) - doinstalovaní sw. přehrávače - Nemožnost zdarma používat GPS navigaci (Bing maps) - alternativní aplikace - Nemožnost sdílení mobilního internetu (zařízení nepůjde použít jako modem) Jako největší nevyhodu považuju nemožnost využít USB Mass storage resp. využití BT k přenosu souborů. Ať bude uživatel kdekoliv, bez Zune sw nedostane do telefonu vubec nic. Navíc na cestách bez možnosti využití telefonu jako modemu? hrůza 0

premikkoci

13 | 10 | 10 20:13
Na androida máte ROOT, na Iphone JB a na WM HSPL. Kdo tyto věci nedělá? Určitě bude aj něco pro WP7. Mě snad jediné co vadí je absence flashe a silverlightu, copy a pasty. Jinak rychlost systému je parádní. 0

Jiri.Ctvrtnicek

13 | 10 | 10 20:12
ale jo, kazdy at si vybere. kdyz ta moznost je tak prc ne. ale pro me nemoznost si nahrat soubory dle meho je tristni. sd je pro kazdeho dle chuti, me to nevyhovuje. kdyz nemam usb kabel po ruce je to easy. holt vyuzivam mimo pracovni i multimedialni stranku telefonu, zavrzenihodne. kazdopadne wp7 me nicim neoslovil. zatim ...urcite jako spousta lidi si ho ale nekde zkusim. momentalni nazor mam vcelku jasny - nepovedeny iClone. uvidime co bude dal. 0

AdyS

13 | 10 | 10 19:44
Já se za hloupou masu silně nepovažuju ale OK . Jenom nemám telefon na filmy a hudební databázi. Prostě si do telefonu hned koupím paměťovku která tam kysne dokud ho nevyhodím a někdy i vydrží déle. A proto je mi vážně jedno jestli tam ten slot je nebo není, protože mi tam akorát ten čip někdo připájí rovnou na PCBčko místo toho abych si pro něj musel někam jet. Pro mně je telefon pracovní nástroj a docela nerad se starám o zbytečné věci kolem, prostě chci aby to především dokonale fungovalo a když ta možnost je, tak si to trošku poladím. Dřív když jsem na to měl čas, tak jsem taky tunil, registroval, a tak dále - viz moje články. Ale pokud na to čas nemám, tak je mi to vážně jedno, jenom chci aby ten systém byl aspoň od začátku njelépě odladěný pro moje potřeby a user friendly. Tím samozřejmně neříkám že neinstaluju aplikace, jenom jich tam nemám tisíc utilit a dva tucty her. 0

Jiri.Ctvrtnicek

13 | 10 | 10 19:28
no SD je minus jako hrom, USB je je tragedie, normalni copy paste je zaklad. Holt pokrok je pokrok, osobne mam 16GB kartu a z pulky uz je plna hudbou. Nedovedu si predstavit to rozhodovani jestli si vzit sebou na cestu vlakem treba z Prahy do Amsterodamu jestli si vezmu hudbu nebo filmy, jo vlastne filmy ne, podpora DivX neni, tak to je jasne, WP7 proste ne. Dekuji ale me tato platforma neoslovila naprosto nicim, leda tak jakymsi zpatecnictvim ... ovsem proti gustu zadny disputat, pokud si to nekdo koupi, jeho vec. Ale abych si koupil zhruba stejne vykonny telefon jako HD2 a nemohl na tom delat polovinu veci? Proc bych to proboha delal? navic o baterku se postaram sam dekuji pekne, kdyz to proste chci mit spustene, proc mi v tom ma jako neco branit? Chapu, ze je to plus pro uzivatele v sirokem slova smyslu, ale proste ja jako klient a uzivatel si chci rozhodovat sam co pobezi a co ne. Holt dnes jsou masy uz tak hloupe, ze co za ne nekdo/neco neudela, s tim si uz proste nevi rady. Proste, s tou jednoduchosti jak uz to kdosi psal, zasi az moc daleko. S tim SD mam na mysli predevsim to, ze ty zarizeni fyzicky nemaji slot takze i kdyby na XDA tu podporu zmakli, neni kam tu karu pichnout. Bohuzel, nic pro me, ktery se v telefonu babra s radosti. 0

AdyS

13 | 10 | 10 19:22
Některá omezení opět černě nevidím. SD karta je prostě jedna, první co člověk udělá při koupi nového telefonu je že koupí největší kartu za inteligentní peníze a ta tam prostě kysne dokud se to zařízení nezahodí a nekoupí nové. Tudíž není důvod proč tam dávat něco dalšího mechanického nepraktického když ta paměť je reálně dostatečná a nikdo skoro u sebe netahá více karet a nevyměňuje je jak olej. Multitasking je věc druhá. Ovšem když se podíváme na definici, znamená to současný běh několika aplikací najednou v reálném čase. Nikdo neřekl že aplikace si nebudou pamatovat stav, jako třeba u Palm OS (RIP). Toto řešení mi přišlo dostatečné a rychlé. Pak byly speciální aplikace které mohly na pozadí běžet jako kecálkové, počasí nebo mailklienty a pokud vím nedávno se psalo že to Windows Phone 7 u speciálních apps budou umět. Důvod aby byl přidělován procesorový čas prohlížeči obrázků který prostě nic na pozadí nedělá není, akorát by to bylo striktnější -> o to lepší hospodaření s baterií. Nehledě na to že telefon to může řešit Pushem a tím odpadá většina problémů. 0

Jiri.Ctvrtnicek

13 | 10 | 10 19:09
Mi prijde, ze MS chce urvat na svou stranu (WP7) so nejvic lidi od iVeci tim, ze jim nabidne v podstate to stejne, ne-li jeste jednodussi system, ktery ale nedovoli nic co MS nebude chtit. Nic proti MS, ale okopirovanim toho nejhorsiho z "i" asi nebude ta prava cesta. Pokud se neobjevi na XDA nejake upravene ROMky tak pro 99% uzivatelu, kteri si radi zkusi neco jineho proste WP7 maximalne zkusi aby vedeli, ale tim to skonci. Navic ani na XDA nic neudelaji s nepodporou SD, pochybuju ze neco nekdo zmuze s multitaskem atd. Cili pro stado je to asi krucek tak nejak stranou vedle "i", dopredu urcite ne. Pro nadsence to jsou tak tri kroky zpet. Smula, ale podle me WP7 je cesta tak nejak nikam. Ani ty telefony nejsou zadne zaraky, HD7 az na HD video je prevlecena HD2 .. nejak mi unika ten duvod pro koupi neceho noveho... (a ne lepsiho) ... divny krok imho. na druhou stranu, toto pisu jen po precteni nekolika clanku bez osobni zkusenosti, do ktere se mi ale prave po tom precteni ani nechce. Chybi mi tak nejak nejaky duvod proste. 0

AdyS

13 | 10 | 10 19:03
Já to tak ostře nevidím. Kdyby omezení byla platná a drtivá většina uživatelů si stěžovala což stěžuje, tak by bylo pro MS kontraproduktivní s tím nic nedělat. Třeba to dělají jako Apple - napřed nebude umět pořádně nic, zato to co bude umět bude umět skvěle a časem se to bude rozšiřovat. Zatím se mi ten systém až na omezení líbí ale osobně nevěřím tomu že to tak bude a hlavně že s tím případně nikdo nic neudělá. Třeba se zase vrátím k Windows Phone 0

talis

13 | 10 | 10 18:41
Hnus, navic to zatim ani nema českou lokalizaci, což mi prijde jako ostuda a lajdactvi ze strany Microsoftu. 0

ktm

13 | 10 | 10 18:18
Pokavad tomu tak bude tak at se stím dají bodnout bude to nepoužitelnej klump to je úplná hrůza 0

michals75

13 | 10 | 10 16:12
Nemožnost nastavení vlastních vyzvánění Chybějící funkce kopírovat/vložit Chybějící podpora multitaskingu Zařízení nepůjde připojit k PC v módu čtečky karet (USB Mass Storage) Tak jestli to neumí tohle, tak to už je fakt moc ... , to už radši Android nebo iOS s JB ... Každopádně, WP7S běží na Windows Embedded Compact 7 ne ?? Třeba na XDA něco vymyslí, jak to obejít ... 0

Jindřich Lukeš

13 | 10 | 10 16:00
Nový operační systém Windows Phone 7 byl před pár dny představen a první zařízení pomalu ale jistě míří na pulty obchodů. Někoho tento systém zaujal a někoho naopak zklamal. V tomto krátkém článku si ukážeme všechna známá omezení, která budou tento operační systém s největší pravděpodobností mít. http://wmmania.cz/clanky/wp7/prehled-omezeni-windows-phone-7/ 0

Mohlo by vás zajímat

AKCE: Bezdrátová nabíječka Nokia DT-910 za 299 Kč

Jindřich Lukeš | články 26 | 10 | 17

WMM Jízdní řády zpět na Storu

Jindřich Lukeš | software 27 | 09 | 17

Dnes končí oficiální podpora Windows Phone 8.1

Jindřich Lukeš | články 11 | 07 | 17

Fitbit – oficiální aplikace pro sportovní náramek (aktualizováno)

(30.3.) : Vylepšený monitoring spánku.// Oficiální aplikace umožňující ovládání a synchronizaci chytrých fitness náramků Fitbit s operačními systémy od Microsoftu.

Tereza Kratochvílová | software 30 | 03 | 17

Facebook ukončuje podporu pro starší verze svých aplikací na Windows a Windows Phone

Jindřich Lukeš | články 28 | 03 | 17