Microsoft pravděpodobně provedl určité změny týkající se záručních oprav Lumií z evropského trhu. Již minulý rok zrušil celou síť servisních partnerů, kteří vykonávali rychlý záruční servis, a nyní v reorganizaci systému pokračuje. Pro české a další evropské zákazníky bylo zřízeno jedno centrální servisní středisko v Maďarsku, kam budou všechny rozbité telefony potřebující záruční opravu, odesílány. Tuto informaci na svém webu uveřejnil jeden z největších polských servisů Regenersis.
V praxi se toho však pro běžného zákazníka moc nezmění. Např. v ČR telefon klasicky vyreklamujete u prodejce, nebo jej rovnou zašlete do autorizovaného servisu Arvato Services. Ten následně zajistí přeposlání zařízení přímo do centrálního střediska v Maďarsku. Nový systém by měl být zaváděn postupně. Některé telefony jsou již nyní údajně opravovány v Maďarsku a všechny evropské záruční opravy by se tam měly přesunout do konce března 2016. Účelem tohoto opatření je zkvalitnění servisních služeb a jejich optimalizace. Na druhou stranu je možné, že se prodlouží doba potřebná k vyřízení reklamace. Většinou byly telefony opraveny dříve než v zákonné lhůtě 30 dní. Nyní bude záležet na tom, jak spolu budou jednotlivá místa spolupracovat a jak rychle bude probíhat předávání reklamovaných zařízení.
Martin
24 | 02 | 16 11:07jklejna
23 | 02 | 16 18:43brejlovec640XLLTE
23 | 02 | 16 13:16