Aktuální statistiky Microsoftu: Meziroční propad prodejů Lumií o 73%

Microsoft včera zveřejnil aktuální statistiky svého hospodaření a s Lumiemi to nevypadá vůbec dobře.

Microsoft včera zveřejnil pravidelné výsledky hospodaření za předchozí kvartál. Ačkoliv se celkově firmě daří, velký pokles byl zaznamenán v prodeji telefonů Lumia. Začátek roku je sice vždy slabší, ale propad 73% v meziročním srovnání je extrémní.

Microsoft v prvním čtvrtletí letošního roku prodal pouze 2,3 milionu kusů svých chytrých telefonů, což v měsíčním pohledu znamená pouhých 750 000 ks. Pokud bychom tuto hodnotu přepočítaly na tržní podíl, jedná se přibližně o 0,5 – 0,6%. Pokles příjmu je 46%.

Příčin aktuální situace je hned několik. V první řadě jde o výrazné omezení portfolia telefonů, které jsou aktuálně nabízeny a především také o nepříliš povedený start klíčových modelů 950 a 950 XL, které si díky svému zpracování a zpočátku neodladěnému systému nezískaly příliš dobré jméno. Microsoft se také snaží výrobu samotných zařízení více přesunout na své hw. partnery, což nelze bez toho, aby uvolnil své pozice na trhu, kde dominují Lumie.

Bohužel vyhlídky na další čtvrtletí a celý letošní rok nejsou nijak slibné. O nových přístrojích se nemluví a změna strategie nepřichází v úvahu. Dá se tedy předpokládat, že současné portfolio se měnit nebude. Microsoft bude pouze pracovat na vývoji samotného systému, který by se měl díky univerzální platformě dočkat také nových aplikací, a čekat na zázrak v podobě plánovaného Surface telefonu. Ten by se měl na trhu objevit koncem letošního nebo začátkem příštího roku a to hned ve třech variantách.

Ze současného stavu je tedy více než zřejmé, že Microsoft u mobilních telefonů zvolil stejnou strategii jako u tabletů Surface, které slouží především jako referenční zařízení. Samotný většinový prodej hardwaru tak nechá především na svých partnerech.

Jak již několikrát zaznělo během různých konferencí. Windows 10 Mobile není v aktuálním roce pro Microsoft priorita, ale vývoj systému rozhodně nijak omezován nebude. Je ale třeba připravit něco nového, co zaujme uživatele. Podle současných spekulací je pro Microsoft prioritou funkce Continuum, která se má stát klíčovou pro blízkou budoucnost mobilní zařízení.

Komentáře (59)

jklejna

08 | 05 | 16 17:55
puppy2016- je to jasný, dopadne to dobře a o to jde, takže dík 0

puppy2016

08 | 05 | 16 09:51
@jklekna A co tohle http://www.anandtech.com/show/10256/intel-unveils-apollo-lake-14nm-goldmont ? 1

jklejna

02 | 05 | 16 12:43
https://mobilenet.cz/clanky/lumia-950-xl-zrejme-muze-ziskat-probuzeni-dvojitym-poklepanim-30143/diskuze to je ubožárna co 0

jklejna

02 | 05 | 16 07:55
puppy2016-http://www.mylumia.cz/Surface-Phone-bude-mit-Snapdragon-Intel-konci-s-procesory-pro-mobily-A_3090 0

jklejna

28 | 04 | 16 13:49
puppy2016-je to ta nej vize. Kéž by se to podařilo. A ono se to asi podaří. Už jen proto že jsem příznivcem intelu. Dík 0

jklejna

28 | 04 | 16 07:29
http://www.zive.cz/bleskovky/sef-windows-verime-svym-mobilum-kapesni-windows-10-nekonci/sc-4-a-182213/default.aspx 0

jklejna

27 | 04 | 16 18:43
http://smartmania.cz/microsoft-windows-10-mobile-plany-zarizeni/ https://mobilenet.cz/clanky/microsoft-pripravujeme-nova-zarizeni-a-w10m-ceka-dlouha-podpora-30104 http://smartmania.cz/microsoft-se-zbavuje-neprodanych-telefonu-lumia-950-xl-zdarma/ http://smartmania.cz/nokia-se-vraci-na-spotrebitelsky-trh-kupuje-spolecnost-withings-vyrabejici-chytre-zdravotni-hracky/ 0

ninofa

26 | 04 | 16 20:57
@Ian Bena * presne jak pises, to jsou appky, chybi ve Store a me chybeli, proste jsem neco potreboval a ono to nebylo a to je se vsim. Muze me nekdo rici proc po oficialni aktualizaci WP 10 na Lumia 830 nejdou stale na serveru Idnes.cz spoustet videa v prohlizeci Edge a nechtel jsem mit appku idnes ze Store, normalni net. aProste to nejde porad. To cloveka nastve a od WP odejde jinam. 1

Ian Bena

26 | 04 | 16 19:07
Ufff, tak jen stručně - Obecně platí, že jsou všechny appky rychlejší, stabilnější, mají více funkcí, žerou méně baterii (i takový Messenger nebo Runtastic - ten dle mého měření s BT pásem i GPS při zapnuté i vypnuté obrazovce cca pětinásobně!!!), mají lepší UI, častější aktualizace a rychlé opravy bugů. Psal jsem o Messenger, OneNote, Runtastic, Komerční banka, CamScanner, CSFD.cz, Zomato, Waze, Google Disk, Vodafone, Facebook, dále jsem psal, že e-mailový klient, kalendář i Health appka jsou mnohem lepší, a že je zde také paleta užitečných aplikací, které na WM ani nejsou - Wifič, Dopravní informace, Aliexpress, Panasonic TV Remote, Youtube, iMovie, a asi i další... 0

Ian Bena

26 | 04 | 16 19:01
No, tak jsem Vám tady cca 25 minut psal detailní analýzu asi 20 aplikací a po kliknutí na "přidat komentář" mě to vrátilo na přihlašovací obrazovku, přitom jsem přihlášený byl... Skvělý web, opravdu :D :D :D Jsem teď pěkně vytočený, opravdu jsem se snažil vše Vám dobře popsat. Ne, podruhé na to nemám nervy, pardón :( 1

puppy2016

26 | 04 | 16 11:43
A je někde opravdu detailní srovnání (všechna nastavení, obrazovky, zkušenosti se spolehlivostí alespoň pár měsíců atd.) v čem jsou tedy údajně lepší ? Krom toho, že mají třeba barevnější ikonky nebo integraci s nenativími službami pro danou platformu. 1

Ian Bena

26 | 04 | 16 11:13
Aplikace: On ty aplikace lidem stačí, dokud nepoznají, že to jde udělat jinak a mnohem lépe. Já bych se už k WM vrátit nechtěl, resp. ne do té formy, ve které je nyní. Vždyť i ten OneNote je na iOS lepší... Krom 1-2 appek (kaloricke tab. a airbank) jsou všechny na WM horší, některé dost výrazně, a mluvím o základních nejpoužívanějších aplikacích. Hlavně se to táhne už X let. A onu tu víru člověk časem ztratí. MS přeji, aby WM vyladil a aby po letech konečně do čela mobilní divize usedl někdo, kdo dá vizi, řád, budoucnost, spolehlivitu, přehlednost, neměnný branding. Fandím jim, ať je konkurence co největší. Ale po 4 letech jsem vyloženě nas*aný přístupem MS a přestože se ty telefony jakž takž používat dají (i když na konkurenci nemají), tak už to dál nešlo. Kdyby měli paletu 5 zařízení 5xx-9xx za rozumné ceny, tak OK, ale pokud za 650 chtějí 6k a nic jiného nenabízí, tak to už je moc. Za 6k si koupím mnohem lepší android, a za 13k si namísto 950ky koupím mnohem lepší Apple. Děravé portfolio, nesmyslné ceny a žádná vize ničí WM... 1

puppy2016

26 | 04 | 16 11:06
@ninofa: Čekal jsem nějaký detailní popis a dozvím se, že jediná udajná výhoda je v tom, že na Androidu je Mail a Calendar spojen v jedné aplikaci. Co třeba srovnat detailně možnosti nastavení, především u IMAP protokolu. Jak spolehlivě fungují notifikace přes IMAP IDLE ? Jak přesně fungují notifikace u výchozího Outlook účtu napojeného na MS account ? Používají EAS ActiveSync nebo stejně jako na Windows verzi Azure Push Notifications ? Ty jsou totiž navržené speciálně pro nespolehlivé sítě jako je mobilní připojení, takže dokáží doručení opakovat. 0

ninofa

26 | 04 | 16 08:59
http://www.mylumia.cz/Velky-test-aplikaci-Outlook-OneDrive-a-dalsich-od-Microsoftu-na-Samsung-S7-EDGE-s-Androidem-A_3076 0

medvid

26 | 04 | 16 08:47
Musím říci, že jsem si podobnou krizí nedávno prošel také, ale po úspěšném update na W10 mobile na Lumii 920 a po koupi tabletu s W10 jsem dost nadšen a e vidět, že Microsoft dále intenzivně na rozvoji W10 mobile pracuje. Příležitosti se chytil také Acer. Věřím ve světlou budoucnost. 1

jklejna

26 | 04 | 16 08:25
http://www.mylumia.cz/Krize-viry-zaryteho-fanouska-Windows-telefonu-A_3082 0

mahtiel

25 | 04 | 16 23:18
Co čtu tady o aplikacích, tak FB je bohužel docela propadák. Na ofiko W10M na 640tce mi funguje hůře než na 535tce na Insideru. @melipa zkus pro youtube videa placený Tubecast, je super, můžeš videa přes dlna pouštět do TV, sledovat 360• videa 0

mahtiel

25 | 04 | 16 23:13
Hádám, že letos prodeje telefonů od Microsoftu s jedinou letošní novinkou budou jen klesat. Jak to, vypadá vypuštění zvláště 950tky s nedodělaným OS, byl docela propadák. Otázka, zda MS pošramocenou reputaci zachrání vydáním Surface ohonů. Mám mobilní Windows ráda, mám nově Lumii 640, ale uvidím, jak to bude vypadat na trhu, až mi dodýchá :D Třebaže Android se patrně čím dál více zlepšuje, stále si myslím není zrovna nejbezpečnější, a iOS je zbytečně drahý. U MS mi imponuje myšlenka One Windows. Snad se zadaří... 2

puppy2016

25 | 04 | 16 20:30
@jklejna jo, to vypadá zajímavě. Ještě kdyby se stalo to co s Windows RT a tablety. Nakonec Intel přišel s použitelnou x86 Atom platformou pro tablety, takže RT šlo do háje. Co bych si opravdu přál, aby se totéž stalo s telefony. Pak by všechny tyhle zmrzačené mobilní OS takové zařízení s plnohodnotnými Windows strčilo do kapsy. No snad se Intel začne víc snažit, když mu taky klesají prodeje PC procesorů. 1

ninofa

25 | 04 | 16 19:52
@ Jirka .. je rok 2016 a Android 6.0 je jinde než 2,2 froyo či 2,3 gber... Docela to dobře vystihnul MELIPA s těma aplikacemi. Já bojoval od léta s lumia 830 a již jsem přestal 1

jklejna

25 | 04 | 16 19:01
http://icdn4.digitaltrends.com/image/microsoft_surface_phone_render_concept_01a-970x647-c.jpg 0

jklejna

25 | 04 | 16 18:56
https://mobilenet.cz/clanky/surface-phone-by-mohl-nabidnout-procesor-snapdragon-830-a-8gb-ram-30090 0

Venca

25 | 04 | 16 18:40
@karlzeiss: mi třeba chybí záznamník telefonních hovorů. samozřejmě že na lumiích s originál wp10 jsou, ale proč to neudělali na starších lumiích? 1

karlzeiss

25 | 04 | 16 16:53
L1020 -WM10: Mě také žádná aplikace nechybí, Edge je už dobrý, FB a Messenger mi jdou stále dobře, už od WM8, zkoušel jsem je mnohokrát i na Androidu a přijde mi to stejně použitelný. Tyto spolu s Whatsup a Skype používám denně, skoro nonstop. Nezaznamenal jsem výraznou chybu nebo problém. Mapy.cz super, WinMapy už taky, Lumia camera pořád super. Jízdní řády fajn, Office taky, Fio jede, překladače, Fotky a úpravy fotek dobrý. Nahrávání zvuku je kvalitní. TubePro super, vzdálená správa (T.V.) taky. Nový kalendář je parádní, budíky také. Vše funguje spolehlivě. Obrovská výhoda je spojení W10+XboxOne+WM10 a jeden účet u MS. Moje děti mají L535+WM10 a hry na něm také hrají. Všichni spokojenost. Jaká aplikace komu chybí? 3

medvid

25 | 04 | 16 16:53
@melipa: Na youtube používám Metrotube a ta je špičková. 0

puppy2016

25 | 04 | 16 15:34
@melipa: To je ono, mě většina těch vyjmenovaných aplikací vůbec nezajímá a Skype stojí zaprd už asi dva roky všude. Outlook Mail mi přijde ok (mám vlastní mailserver přes IMAP), kalendář taky. Na jízdní řády používám mobilní verzi IDOSu, v zahraničí pak místní weby. Hledat mhd přes Microsoft nebo Google mapy je šílenství, protože to vyhledá naprostý nesmysl. Některé věci globálně nefungují. Internetové bankovnictví (Fio) mi taky přijde ok, byť design je dost osmičkový. Všechny ty aplikace jsou proti PC desktopové nebo plně webové verzi hrozné, takže tady nečekám mnoho. 0

melipa

25 | 04 | 16 14:11
Jo a ot nejdůležtější jsem nenapsal, protože jsem na to zapomněl. Prohlížeč se všemi hesly, záložkami apod, který používám a an není od Google mi na WP neffunguje, repektive není nabízen, takže mám dva prohlížeče všechno uložené dvakrát a nefunguje to ako celek, protože proste nebufu používat Edge na PC, protože to MS chce 0

melipa

25 | 04 | 16 14:09
@medvid Ad aplikace. Jasně, ono většina apliakcí na WP je, otázkou je jaká je kvalita. Jízní řády jsou možá i lepší než na Android, Ok. Ale pak to jde z kopce, protoze současnej Win10 mail není ideální, internetové bankovnictví mám, ale WP je oproti Androidu prostě osekané, jdeme dále. Facebook má mnohem lepší aplikaci na Android, Messenger má o hodně lepší aplikaci na Android, Skype má paradoxně taky mnhem lepší aplikaci na Android, stejně jako Spotify, výrazně kvalitnější je na Androidu aplikace YouTube, české zpravodajstv, AccuWeather atd. Takže aplikace jsou, nebo aspoň alternativa, kvalita ale mnohdy ne. Ve výsledku člověk používá několik let mrzáka Messengeru, který už ani pořádně nefunguje, několik let vidí úplně jiné příspevky na Facebooku ve Windows Phone než v Androidu a když chce změnit limit na kartě v bankovnictví, stejně musí pak na PC. Velmi dobře si pamatuju, když nefungoval ani WhatsApp a to už je co říct, aplikace jsou zaklínadlo pakované pořád dokola, samozřejmě, že je to prava a jedniná aplikace fungující na Wp lépe než na Androidu jsou WMM jízdní řády oproti IDOS. 0

medvid

25 | 04 | 16 13:56
Každý furt zmiňuje ty aplikace. Opět tedy položím záludnou otázku. Znáte někdo aplikaci, která je skutečně užitečná a není v Microsoft Store? Já mám vše co potřebuji. Office, Mail, Internetové bankovnictví, Navigaci, Facebook, Skype, Whatsup!, Instagram, Twitter. Kontakty super. Nic víc nepotřebuji. OneDrive super. 1

Jirka L950

25 | 04 | 16 13:13
@ninofa- přesně ten často jmenovaný uplakánek. W10 má nabídnout rozhodně více než Android. O IOS se nezmiňuju, nemám dostatečné zkušenosti. Já vždy říkám že Android je jen hračka pro puberťáky, kdežto Windows je systém. Začínal jsem s vůbec prvními Windows phone. Měl jsem je na HTC. Výhodou tohoto telefonu, už ani nevím jeho typové označení,bylo, že si dokázal poradit jak s WP, tak s Androidem.V té době, mám pocit, že rok tak 2009-2010, byl WP naprosto o ničem,jednoduchý, nic vlastně neuměl. Ale uměl být stabilní,rychlý, spolehlivý, komunikoval. Po několika měsících jsem to střídal. Jednou WP, jednou Android.Android měl už tehdy samozřejmě milión aplikací, ale vždy fungoval bez problémů jen pár měsíců a i to byl extrém. Nutnost neustále čistit, odinstalovávat, resety telefonu, trhání, zamrzání atd,atd...Do současné doby jsem poté vzal telefon s Androidem naposledy v roce 2013. Huawei.Na tři měsíce. A opravdu už naposledy. Windows sice mívá chyby, zvláště v testovacích verzích, nad kterými člověk občas zanadává, ale je to zanedbatelné proti "chodu" Androida. Nepotřebuju si hrát kuličky nebo honit mimozemšťany či shánět nejnovější čistící aplikace aby telefon vůbec běžel. Potřebuju systém na který se můžu spolehnout, který je rychlý a prakticky nepotřebuje žádnou údržbu. A zůstanu u Windows i přes tuto nepochopitelnou Microsofťáckou strategii dokud to bude jen možné. Teď jedu na Lumii 830 a neměnil bych. 2

puppy2016

25 | 04 | 16 12:48
@melipa U třetích stran je strategie asi stejná jako u PC/tabletů, nikdo ve skutečnosti upgrade zdarma na Windows 10 nepodporuje a spíše jej bojkotují (není podpora BIOS ani driverů). Chtějí prodávat hlavně zařízení nová, což ovšem s tímto přístupem asi moc důvěry nepřidává. MS nikdy moc dobře nekomunikoval a bohužel v poslední době se chová dost nelogicky. Na druhé straně, na tak stará zařízení neposkytují upgrade ani ostatní. Já to beru tak že buď WP nebo nic. Ostatně telefon jako takový nepotřebuji, používám jej jen na Internet jako malý tablet s výhodou dual sim. Když nebude, vrátím se k 8" tabletu s LTE a plnohodnotnými Windows. Nic jiného mě ze současné nabídky nezajímá. Leda že by se objevil někdo další bez jakékoli vazby na Google/Android a s poněkud méně tupým UI než Apple. No asi těžko ... 0

jklejna

25 | 04 | 16 12:46
Já mám lumii 635/512 a je to. Vyaukroval jsem ji za 1300 Kč a užívám siLTE naplno. Data to žere míň než 640. Update už nebude. 0

melipa

25 | 04 | 16 12:25
Acer tady je a něco málo prodává, ale proč bych si třeba měl kupovat jiný telefon než Nokia nebo MS, když zde byl ze strany MS jasný impuls při přechodu na Win10, že prostě žadný telefon 3. strany update nedostal? :-( A jsme zase na začátku, kdy člověk zjistí, že si není co u MS koupit. proč by si člověk měl koupit jakýkliv telefon s Windows vlastně, když nikdo nechápe a nikdo taky nedokáže vysvětlit stategii, jaké telefony, z jakých let, od jakých výrobců a do kdy jsou podporovány? 1

puppy2016

25 | 04 | 16 10:26
@jklejna A nebo taky http://www.notebookcheck.net/Apple-reportedly-slowing-production-on-iPhone-6S-and-6S-Plus.164254.0.html Ještě je tu Acer, uvidíme zda se Acer Liquid Jade Primo LTE začne prodávat. 1

puppy2016

25 | 04 | 16 10:24
@ninofa: Má co nabídnout lidem, kteří ještě trochu přemýšlí o bezpečnosti a soukromí. Moc jich asi není, ale to není můj problém. 1

ninofa

25 | 04 | 16 10:16
@dolfa007 souhlasím s Vámi 0

ninofa

25 | 04 | 16 10:05
@CZIvo já měl Lumia 830 a WP 10, vždy když mě něco nešlo, tak najděte to ve Stoire jako App a ono nic, prostě WP je SHIT, teď bude v létě velká sláva, že se v ikoině WIFI objeví i sítě s názvy připojením, to Android na již dávno také. Je to přesně týden co jsem Lumia 830 prodal a mám teď Andoid 6.0 a mohu říci, že jsem vloni v létě Microsoft pěkně zasponzoroval a oni nejsou ani schopní udělat pořádný systém, kolega si koupil 950 v prosinci a také jí dává do kopru, prostě telefon za takové prachy a je k ničemu. Proč nemá Microsoft takové prodeje mobilů jako IOS nebo Android ? V čem je problém, řekněte mě to, chi to slyšet ? Graf hovoří jasně, prostě systém nemá co nabídnout. Co STORE ? Kolik aplikací tam je ? Ani jedna pořádně dodělaná. A co co více je smutné že Microsoft aplikace pro Android jsou lepší než na WP , což je hodně smutné. ŽIjte si v iluzi a ve snu s WP, já Vám jí neberu. Jak říkám WP v mobilech je již OUT. 0

medvid

25 | 04 | 16 09:53
Příčina je víc než jasná. Microsoft prodává spousta telefonů, pro které W10 není přímo určený. Těžko si někdo koupí jiný telefon než Lumii 550, 650, 950. A důvěra v Microsoft je narušena. Já si koupil Lumii 900, pak mi microsoft oznámil, že na WP 8 můžu zapomenout. Naštěstí jsem ho rozflákal a měl pojištěný a tak jsem dostal prachy zpět a koupil si 920 (to nejlepší co bylo tenkrát od Nokie na trhu). A teď mi Microsoft oznámil, že na W10 Mobile můžu oficiálně zapomenout bez jediného vysvětlení. 920 má dostatečný hardware, aby to zvládla. Nicméně nainstaloval jsem v rámci inseder programu a jsem v celku spokojený. Koupil jsem table s W10 a na desktopu mám W10 a přijde mi to super. Takže jsem nezahořkl, ale spousta lidí zahořklo. Plus ty články, kdy co měsíc vyjde článek jak Windows pro mobily končí, což není pravda a není to ani v plánu. 1

Tomáš Veselý

25 | 04 | 16 08:02
Puppy: Reklama a hate "recenzentu asi nebudou hlavní příčinou. V diskusi už to někteří naznačili - proč by si někdo v posledních měsících kupoval WP, když MS už ani nic neslibuje. Vlastně s uživateli vůbec nekomunikuje - až na marketingové kecy se o WP na jejich stránkách nic nedočtete. 1

jklejna

24 | 04 | 16 20:06
https://www.letemsvetemapplem.eu/2015/09/28/iphone-6s-se-prodalo-za-prvni-tri-dny-neuveritelnych-13-milionu/ 0

puppy2016

24 | 04 | 16 19:13
Nulova reklama a celkovy hate "recenzentu" je asi dalsi pricinou. Jenze vse ostatni je jeste horsi. Takze bud wp nebo nic Zatim nikdo poradne uzivatelum nevysvetlil continuum. 1

jklejna

24 | 04 | 16 16:50
CZIvo: jak je to se Skype na Win10 mobile-skypevideo+zasílání zpráv? To je paskvil. Kolik že si nabiji za měsíc dolarů v ČR a kolik v německu? Nejsem ve videoskype přihlášen a deaktivace běhu na pozadí znamená, že se mi přestanou oznamovat příchozí SMS. A v Pc mi běží desktopový skype. Videoskype jsem odebral pomocí ccleaneru. V příštím sestavení slibují že to napraví, až tak se to všechno podařilo. No a teď davají prostor ostatním výrobcům HW pro platformu win10mobile. Kolik že to už prodali iPhonů SE? 0

jklejna

24 | 04 | 16 15:45
ještě bych doplnil svůj předchozí komentář. Hodně síly k přijetí toho, co už nemůžeme změnit. Upřimnou soustrast pozůstalým, posílám s cloudu http://smartmania.cz/zkaza-lodi-jmenem-lumia-prodeje-v-prvnim-ctvrtleti-klesly-na-uplne-dno/ 0

CZIvo

24 | 04 | 16 15:41
ninofa: cist jakakoliv "fora" nebo diskuse na idnes je uplna ztrata casu, na tehle mistech se vyskytuji jenom hateri, co musi kazdemu porad dokola opakovat jak WP stoji za ho... jak je android lepsi a podobne blitky. 99% lidi tam nadava na WP, chvali android do nebe, a kdyz se s nima zacnes vic bavit, zjistis ze naposledy meli windows telefon v dobe Windows Mobile a vubec netusi jaka bije, kdyz se mluvi o WP. 3

CZIvo

24 | 04 | 16 15:35
jklejna: zrovna skype je ve WP celkem povedene.. 0

Kropovez

24 | 04 | 16 13:23
Není z čeho vybírat, mezi 4-8000Kč není co koupit... 0

ninofa

24 | 04 | 16 12:21
WP 10 je zklamani a dost silne. Aplikace ve Store nestoji za nic. Je jasne, ze na konci leta 2016 Microsoft mobilama skonci. Jejich vlajkova lod 950 je propadak. Plno lidi co meli WP se zpet vratili k Androidu a dalsi o tom uvazuji. Zkuste si ptecist ruzne fora.Microsoft to vse zazdil. 1

jklejna

24 | 04 | 16 06:30
přesně, nikdo neví co bude a tak raději nikdo nic nekupuje.,Win 10 mi běží na 640 opravdu skvěle, ale co bude až bude surface phone? Kdo ví? Velký vizionář s applu jim učaroval. Tak se tam všichni vznáší na obláčku atd. Nejspíš to bude jak s vývojem skype. Teď teprve mám skype v PC jako kdysi, do telefonu se ho neodvážím dát. A ty peníze co jsem nacpal do nejrůznějších zařízení, tak za to by byl SE 64 gb a ještě by zbylo. Stačil by klidně 16 GB. Takto zřejmě uvažuje dost lidí. Myslím že vydání Iphonu SE bylo načasováno dost přesně. Ty lidi co ho dneska koupí už se nikdy nevrátí k předchozí platformě. A tak nějak jde život a za nějakej ten čas se každý bude divit jak to ten apple zase dokázal. Byla tam mezera tak se tam nacpal. A v microsoftu budou mít zase novou vizi. 0

Ian Bena

23 | 04 | 16 21:33
když už jsme u těch rekapitulací a přechodů, první WP telefon jsem si pořídil v červenci 2012, byla to Lumia 710, chtěl jsem něco levného, abych zjistil, jestli mě to osloví. Předtím jsem měl dva androidy a už mě otravovalo štvát se pořád s nějakýma kravinama, pořád něco ladit, řešit, mazat, zrychlovat, customizovat. Takže WP mě logicky chytl, brzy jsem koupil 900ku. Vadil mi akorát otravný program Zune, MS to zkusil po vzoru Applu a iTunes, to jsem do té doby neznal. No a pak první rána, 8ky nepůjdou hodit na 7ky... Takže 900 šla z domu a koupil jsem 820ku. To byl zlatý telefon, nicméně brzy jsem neodolal a šel do 1020. Její potenciál jsem ale nevyužil a tak jsem si vyhlédl 830ku, kterou jsem si vloni v srpnu koupil, protože už v té době jsem tušil, že to s upgrady na 10ky nebude tak slavné, jak se původně zdálo :) V létě jsem si na 3 měsíce pořídil 535ku na testování 10ek a říkal jsem si už tehdy, že to nemohou do října (to byly ty první sliby) stihnout. Mno, jak šel čas, to všichni víme :D Dal jsem si ultimátum 1.4., ale jelikož 10ky šly od desíti k pěti, každé nové sestavení bylo horší, tak jsem si někdy v první půlce března pořídil iPhone. Po měsíci a půl lze konstatovat, že to jsou nebe a dudy. Sice je to větší investice, ale ono to prostě funguje a máte pocit, že se o vás někdo stará a nesere na vás z výšky jako jiné firmy. WP jsem za ty roky doporučil nejméně 30 lidem a teď jen čekám, jestli mě někdo za to neukamenuje, tedy z toho mála, kteří u WP ještě zůstali, většina už šla jinam. Z WP se stal takový lepší android - záseky, restarty, lagování, a to už i u 8.1 u Denimu, akorát bez palety funkcí a aplikací. iOS má své chyby, našel jsem 2 aplikace, které byly lepší na WP, taky mi chybí Bing images, haha, ale to bude tak vše. Ani ty dlaždice, u kterých jsem si myslel, že stopro budou. Dokonce i ten foťák je, krom nočního focení, na iPhonu ve všech směrech lepší a to jsem na Carl Zeiss a PureView nedal dopustit. MS podělal co mohl, takže ať si to teď slíže i s úroky. Pořád nějaké změny, rebranding (Nokia - MS; WP - WM), pochybný Zune, plané sliby, upgrade jen pro některá zařízení. Pokud se nestane zázrak, tak je s tím konec. Žádní výrobci se do telefonů s WM nehrnou a univerzálních aplikací také moc není... 0

Zlatica A Rasto Popikovci

23 | 04 | 16 21:05
Ja mam 640lte a poslední sestaveni w10m ,telefon funguje parádně jako celek.Kupoval jsem ho v říjnu v o2 prodejne ještě s wp 8.1 ty slapali taky dobre,ale jednou začas se mobil restartoval.Prodavac mi doporučoval spis mobil s androidem,ale nějak jsem chtěl otestovat wp a vůbec nelituji.Pred tim jsem mel xperii sp s androidem a to chtělo poradnou trpělivost 1

UltraGrip

23 | 04 | 16 18:25
CZIvo: vidíš, já mám teď služební low end androidu s 1 GB ram a přesto to jede slušně. 8.1 se mi při přepínání aplikací sekala i s 2 GB ram na 930. S žádným rozumným telefonem na obzoru je to můj poslední telefon s windows. 0

borix

23 | 04 | 16 16:04
Chybí jim telefon :-) Sorry, ale pořád ještě neexistuje náhrada ani za obyčejnou L820. L640 i 650 jsou levná ořezávátka, L950 zbytečně velký pádlo a střední třída není vůbec žádná. L550 neměli podle mého názoru vůbec vypouštět na svět, dělá akorát ostudu. 1

CZIvo

23 | 04 | 16 15:18
a co MS cekal? nejdriv slibuji upgrade na 10 vsem, pak to orezou jen na nejake modely, pak predstavi nedoladenou radu 950 ktera poskodila jmeno WP a microsoft telefonu jeste vic a jen dala za pravdu uplakankum na forech co kazdymu cpou sh.tovy android.. je to skoda, ja mam WP telefony opravdu rad, aktualne mam 640LTE s W10 a jsem z 95% spokojenej (tech 5% je par bugu co jsou porad tady a jeste je neopravili, ale s kazdym updatem se to zlepsuje, dokonce i baterie uz vydrzi srovnatelne s 8.1), ale je skoda ze MS zahodilo zkusenosti Nokie s vyrobou, propagaci, podporou... a misto toho nasadilo svuj typicky postup a-la windows v pocitaci (jen pro poradek, W10 z meho notebooku letelo po mesici, kdy mi system bez povoleni instaloval aktualizace, po kterych mi nefungoval internet, resetovali se mi ikony na plose a podobne), pozaviralo vsechna servisni centra, poskytuje nulovou podporu zakaznikum a bohuzel i vyvojarum.. No co, snad se WP ujme nejakej dobrej brand a zacne prodavat PORADNE telefony s WP10 a ne tyhle plastove skripajici skorepiny co zavedl MS, s poradnou servisni siti.. je to skoda, WP je bez diskuse nejlepsi platforma pro telefony, vylagovany android preplacany nadstavbama se s nim nemuze merit (vzdycky se rozesmeju, kdy na me nejaky androidak zahlasi "cooo, ty mas JENOM 2 jadrovej procesor a 1GB ram?", na cez odvetim "ano, tvuj sh.tdriod by se na tomhle ani nerozebehl, ale WP na tom behaji lip nez kdy android bude i na tvem 8 jadru a 4GB ram :D :D"), ios je na tom sice lip, ale zase ma nulovou podporu pri pouzivani s normalnim pocitacem (itunes na PC je fakt SH.T aplikace).. skoda, skoda, vecna skoda :( :( posledni sestaveni WP10 je opravdu dobre, kdyby MS pockalo 4 mesice, misto toho aby se snazili za kazdou cenu vecpat 950ky do prodeje pred vanocema, mohlo bejt vsechno uplne jinak, protoze od zacatku roku prodelal system VELKY vyvoj.. Kazdopadne u WP zustavam, na pitomej android fakt nemam ani naladu ani chut, tech par zkusenosti stacilo a znova se s tim konfrontovat nechci.. takze pokud MS zarizne WP, prejdu holt zpet na iphone, ktery jsem mel pred lety.. sice je to predrazeny sh-t pro deti, ale aspon to pracuje stabilne a rychle skoro jako WP (coz se o androsmejdu neda rict ani nahodou :)) 3

Radek Žižka

23 | 04 | 16 08:15
V listopadu jsem si poridil Lumii 930 za doslouzenou 920 a dlouho jsem se rozhodoval jestli zustat u Microsoftu nebo jit jinam.Nakonec jsem zustal,ale pomalu toho zacinam litovat.Lumii si uz necham,ale pokud se nestane nejaky zazrak tak asi pristi mobil od Microsoftu nebude.Docela me to mrzi,pac hned od pocatku WP se mi system libil a fandil jsem mu.. 2

dolfa007

22 | 04 | 16 23:03
Byl jsem velkym propagatorem systemu Windows na mobilni platformě. V podstatě jsem celé sve okolí přesvědčil, že system Windows je oproti iOS a AOID systém, který myslí na své uživatele a hledí si jich a nekolik měsíců mě MS přesvědčoval že dostanu nejnovější systém. Nestalo se a má Lumia 920 po dvou letech a pár mesicich putovala plně funkční do propadlišti dějin a tento příspěvek píši ze Samsung Galaxy S6. Nerozumím tomu o co Microsoftu jde. 1

mispulina

22 | 04 | 16 22:43
Nevyuzili potencial, ktery ziskali se vsemi řadami Nokii. Necitelny vyvoj. Ted zjistim, ze mi na soucasny 920 nedaji desitky. Na soucasny system uz mi zadny vyrobce nic nevyrobi. At hodinky nebo software. A desitky? Presne tenhle portal je toho dukazem. Uz na nej skoro nechodim, protoze kazdy novy clanek je jen o tom, jak byla uvolnena nejaka verze pro testery. 0

jklejna

22 | 04 | 16 18:38
mám 635 s 8.1 mapy se mi nesynchronizují jako na 640 s win 10 a už asi nikdy nebudou. Ps. lidstvo se zmítá v nejistotě 0

Rendy

22 | 04 | 16 18:18
Souhlasím, takhle nevyužit potenciál značky Nokia je trestuhodný. Nevím na co čekají, mají trh zaplavit celou řadou mobilů, 520-920 případně 1520. Nedivím se novým zákazníkům že nepřicházejí, nic není jistého, články typu ze MS končí s vyrobou mobilů a čekání na bájný suface phone ničemu nepomáhají. . . Ach jo 3

brejlovec640XLLTE

22 | 04 | 16 13:06
Furt nechápu proc kupovaly Nokii když nedelaj hardware. Kdyby udělaly od 550 do 950 a vse normal i XL a dost snížily ceny třeba 650 za 4000 Kč 950 za 12000 Kč tak se to bude prodávat samo. 0

Mohlo by vás zajímat

Jak automaticky synchronizovat obsah plochy, dokumentů a obrázků na Windows 10?

V tomto jednoduchém návodu si ukážeme, jak jednoduše synchronizovat nejfrekventovanější složky ve Windows 10 s OneDrive a umožnit přístup k nejdůležitějším souborům odkudkoliv.

Jindřich Lukeš | návody 11 | 01 | 18

AKCE: Bezdrátová nabíječka Nokia DT-910 za 299 Kč

Jindřich Lukeš | články 26 | 10 | 17

Akce: Microsoft Office 365 pro domácnosti na 1 rok za 899 Kč

Jindřich Lukeš | software 20 | 10 | 17

WMM Jízdní řády zpět na Storu

Jindřich Lukeš | software 27 | 09 | 17

Virtuální operátoři lákají na výhru 250 000 Kč a na data i volání zdarma

Co je to virtuální operátor? Proč využít služby právě od něj? A kteří virtuální operátoři jsou v Česku k mání?

Jindřich Lukeš | články 14 | 09 | 17