Microsoft ukončil výrobu Lumie 950 (XL). Má vůbec smysl dnes kupovat zařízení s Windows 10 Mobile? – obsáhlý pohled a shrnutí

V tomto článku naleznete obsáhlý pohled na aktuální situaci na trhu s Windows 10 Mobile zařízeními, pravděpodobné ukončení prodeje Lumie 950 a výhled do budoucna.

Tento článek je na poměry našeho webu pojatý trochu netradičně. Obvykle je totiž naším cílem předat co nejobjektivněji informace (získané z různorodých zdrojů a bez subjektivních zkreslení a názorů), ze kterých si každý může udělat vlastní názor. Tentokrát však nebude cílem 100 % objektivita. Článek je možné chápat spíše jako takovou úvahu nad současným děním a výhledem do budoucna. Budu také velice rád, pokud připojíte své (věcné) názory v komentářích pod článkem.

Pokud pravidelně sledujete dění ve světě Windows 10 Mobile a umíte alespoň trochu číst mezi řádky, informace v tomto článku nebudou nijak překvapivé, dokonce by se dalo říci, že se nic nového ani nedozvíte. Je však třeba, aby některé informace konečně zazněly, a hlavně v celkovém kontextu.

Výroba Lumie 950 (XL) pravděpodobně ukončena

Ukončení výroby konkrétního modelu výrobce obvykle nikde neuvádí ani neohlašuje. Jednoduše se to pozná tak, že jej přestane ve svém e-shopu nabízet, přestane zásobovat své výhradní distributory a celkově začne postupně klesat skladová dostupnost. Přesně tento stav aktuálně zažívá Lumia 950 (XL). Pokud se podíváte do současné nabídky, zjistíte, že v českém MS Storu lze zakoupit již pouze bílou 950tku, v britském Storu je kompletně vyprodána a při pohledu na výsledky porovnání cen např. na Heurece zjistíte, že obchodů, které tento model nabízí, je již výrazně méně a z nabídky navíc vypadli i někteří velcí prodejci. Samostatným indikátorem pak je firemní sféra a operátoři, kde např. Vodafone Lumii 950 (XL) ze svého firemního ceníku vyřadil již v průběhu léta.

Jinými slovy řečeno, výroba Lumie 950 skončila.

Pokud patříte mezi potenciální zájemce o tento model, zatím je situace celkem dobrá. Běžné e-shopy jsou dobře předzásobeny a v následujících několika mísících by neměl být s nákupem žádný problém. Na druhou stranu, blíží se Vánoce a Lumie 950 je z pohledu poměru cena/výkon v současné době pravděpodobně nevýhodnější. S nákupen bych tedy rozhodně příliš neváhal.

 
Microsoft Lumia 950 lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>
 
 
Microsoft Lumia 950 XL lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>
 

Podpora stávajících zařízení a vývoj Windows 10 Mobile nekončí

V tomto kontextu si lidé často chybě spojují, že s koncem Lumií končí i Windows 10 Mobile. I když to tak na našem trhu možná nevypadá, tak Windows 10 Mobile nejsou jen Lumie. Celosvětově je tento systém v zařízeních mnoha výrobců. Z těch největších (dostupných i u nás) zmíním například Acer (Jade Primo), HP (Elite x3) apod. Samozřejmě se dá oponovat, že celkový tržní podíl je zanedbatelný, což je samozřejmě pravda, ovšem to nic nemění na faktu, že Windows 10 Mobile má Microsoft přislíbenou podporu a vývoj stále beze změn běží dál.

Z výše uvedeného se tedy dá přepokládat, že za několik měsíců bude problém Lumie sehnat, pro jejich majitele se nic zásadního nemění.

Oficiálně Microsoftem přislíbená podpora platí do ledna 2018.

TIP: Microsoft: Do vývoje Windows 10 Mobile budeme i nadále investovat

 

Má smysl kupovat nové zařízení s Windows 10 Mobile?

Nyní se pojďme trochu podrobněji podívat, co znamená „podpora do ledna 2018“. Ačkoliv toto vyjádření vyvolává důvěru a jistotu, v konečné důsledku nemusí vůbec nic znamenat. Ona podpora totiž není nijak specifikována. V praxi se tak (v nejhorším případě) může stát, že se celý rok 2017 nebude nic dít, pak Microsoft vydá jednu aktualizaci obsahující jen bezpečnostní záplaty a celý další rok se opět nic dít nebude. Tento „katastrofický“ scénář je však vysoce nepravděpodobný.

Ačkoliv sám Microsoft uznal, že mu v mobilním světě ujel vlak a že ho v současné situaci nedokáže dohnat, dobře si uvědomuje, že v dlouhodobém horizontu mobilní systém potřebuje.

Je tak velmi pravděpodobné, že současný vývoj, který je pevně spjatý s vývojem stolních Windows 10, bude i na dále beze změny pokračovat.

Ukončením prodeje Lumií Microsoft navíc dává signál ostatním výrobcům, že je trh volný a že mohou prostor vyplit svými zařízeními. V tomto směru se ale domnívám, že se situace v následujících měsících nijak výrazně nezmění. Ti skutečně loajální hardwarový partneři (Acer, HP, apod.) pravděpodobně nějaký vlastní model ještě představí, ale bude jich skutečně málo.

Abych se vrátil k nadpisu této kapitoly, zdali má smysl v současné době nákup zařízení s Windows 10 Mobile. Z pohledu samotného systému, vývoje a podpory se dá poměrně přesvědčivě říci, že ano, ovšem má to jeden zcela zásadní háček….

 

Aplikace, aplikace a zase aplikace

Tím háčkem jsou aplikace. Právě ty totiž z velké části stojí za současným úpadkem Windows Mobile a jsou i zcela zásadní otázkou pro blízkou či vzdálenou budoucnost.

Opět se totiž dostáváme do toho začarovaného kola: „málo uživatelů -> nízký zájem vývojářů -> málo aplikací -> málo uživatelů“.

Bohužel během předchozích několika let se Microsoftu nepodařilo z tohoto smrtelného kolotoče vymanit. A ačkoliv je v současné době pro potřeby běžného uživatele aplikací dostatek, stále se to nedá s množstvím a kvalitou na konkurenčních platformách srovnávat.

Bohužel z pohledu současného vývoje se nedá předpokládat, že by se na této situaci něco měnilo směrem k lepšími, ba naopak se dá očekávat postupný pokles zájmu. Již tak relativně malá uživatelská základna se bude postupně ruku v ruce s obměnou svých starých přístrojů za nové s jiným operačním systémem pomalu ale jistě zmenšovat. Z pohledu vývojáře jsou tak investice do vývoje pro tuto cílovou skupinu předem odsouzeny k nezdaru.

Jedinou záchranou v tomto směru je současná Microsoftem tlačená univerzální platforma. Aplikace vyvíjené pro stolní Windows 10 totiž mohou být s relativně malou náročností upraveny i pro mobilní telefon. Bohužel ale vývoj v této oblasti je poněkud nejistý. Univerzální aplikace se na PC zatím příliš neujaly, a hlavně jejich vývoj v současnou chvíli probíhá spíše opačně. Vývojář jako první vytvoří aplikaci pro telefony a až následně pro PC.

V následujících měsících se dá tedy očekávat, že nových aplikací pro Windows 10 Mobile příliš nepřibyde. Většina těch zásadních by o svou podporu přijít neměla, protože budou aktualizovány v rámci svých desktopových verzí. Ovšem aplikace od menších vývojářů či jednotlivců již příliš nových aktualizací nedostanou, protože jak již bylo řečeno, investice do jejich vývoje se prostě nevyplatí.

A co Surface Phone?

Zraky všech, kteří Microsoftu ještě zůstali věrní, upřeně hledí na již poněkud bájný Surface Phone.

Surface Phone bude, o tom není pochyb, ale otázkou zůstává kdy a hlavně, co nabídne.

V současnou chvíli se totiž dá, že Microsoft neplánuje představení standardního chytrého mobilního telefonu, který nyní známe, ale jak sám v jiném kontextu říká, chce definovat nové kategorie zařízení. Surface Phone tedy pravděpodobně bude univerzální pracovní nástroj, který by měl kombinovat telefon a počítač. Tedy jedno zařízení pro všechna použití. Jinými slovy dále rozvíjet současnou myšlenku technologie Continuum, pravděpodobně umožnit přímé spouštění desktopových aplikací a v podstatě tak i definovat nový pohled na mobilní pracovní nástroj.

Všechny dostupné informace o Surface Phonu naleznete v samostatném článku:

TIP: Surface Phone – souhrn všech dostupných informací a spekulací

 

Co důležitého si z tohoto článku odnést?

Závěrem zmíním několik těch nejdůležitějších myšlenek, které jsem se snažil v předchozích odstavcích vysvětlit:

  • Lumie končí a příliš adekvátních náhrad ze strany jiných výrobců očekávat nelze.
  • Podpora a vývoj Windows 10 Mobile pokračuje –> Microsoft jej potřebuje.
  • Surface Phone bude, ale nikdo neví kdy, ani zdali zvrátí současný trend.
  • Nákup Windows 10 Mobile zařízení se z pohledu poměru ceny/výkon jednoznačně vyplatí, podpora je přislíbena, je ovšem třeba počítat s menší aktivitou vývojářů aplikací a možným ukončením a dostupnosti některých aplikací.

Komentáře (70)

ereeva22

05 | 06 | 18 11:57
Dobrý den, včera se mi objevil na mobili kód chyby 0xA00F427E (0xE801001) no, a ve výsledku mi nejde foťák. Může mi prosím někdo pomoci, děkuji. Petra 0

apetersky

05 | 12 | 17 15:30
Dobrý den, na mé Lumii 950 začal cca před měsícem zlobit skype, konkrétně se při videohovoru nezapne webkamera, ale jen hlavní kamera a při pokusu o přepnutí se objeví hláška, že webkamera je již používána jinou aplikací (žádná samozřejmě neběží...) Přeinstalování Skype nepomohlo. Nahlásil jsem u MS Community a dostal odpověď od Rhiza_e: "Our Engineering team is already aware of the issue and now working on a fix. That said, we strongly recommend you to enable auto-updates. Thank you for your utmost patience and understanding." Tak uvidíme... 0

jkupsina

09 | 10 | 17 15:41
Zdravím, potřebuji poradit, jak z mé Lumia 950 XL, přenesu kontakty do Galaxy Note 8, děkuji 0

petrkorb

15 | 11 | 16 21:53
Mám zkušenost s windows 10 mobile. Na mém telefonu jsem nezaznamenal žádný pád aplikace, synchronizace s ostatními Windows 10 zařízeními je výborné. Možná problém Microsoftu vznikl tím, že hardware i OS fungují a není třeba měnit telefon pro získání nové verze OS. Bylo spíše zajímavé, kolik lidí používá mobil s windows než údaje o prodejích. Jako další plus vidím střídmý výběr aplikací. Co jsem potřeboval jsem našel a nemusel jsem prohrabovat např. snad stovkou správců souborů jako jinde. Je mi jasné, že MS haters nepřesvědčím, vyznavači jablka se jiného HW nedotknou ani třímetrovým klackem na a ti, kteří se spoléhají na reklamy si koupí mobil made in PRC. 0

dkdesign

03 | 11 | 16 20:04
Aleši, to je pro mě novinka, že při bezdrátovém nabíjení nesmí být žádný kryt. Mám L950 s krytem Nillkin a funguje to normálně, nic nesundávám. 1

dkdesign

03 | 11 | 16 20:02
Karlzeiss - tak takovou odpověď jsem nečekal, klobouk dolů. Konečně mluvíš věcně. Jinak máš pravdu v tom, že L1020 je super stroj. Kdyby se mě oba neporouchali, bohužel a z důvodů nedostatku náhradních dílů, tak ji mám asi do teď. A byl by to telefon, který mi vydržel nejdéle. Já nechci nějakou insider verzi, nebo něco takhle řešit, na to prostě nemám, pokud tomu ty rozumíš, je to tvoje + , proto možná tolik prudím ohledně OS, jelikož musím využívat jen to co je, nebo není pro mě tak složité. Žádný ROOT. Jinak to s tím GS by mě hodně štvalo. . 1

karlzeiss

03 | 11 | 16 12:01
@dkdesign: zachovej odstup a mírni své komenty prosím ano. Tebe přesvědčovat nemusím, ale moje L1020 skutečně nebyla dosud hw-resetována, věř tomu nebo ne...až jsem se sám divil, když i přechod na WM10 (v době, kdy to šlo snadno) proběhl úplně bez problému. Jediné, co mi stále nejde je GlanceScreen, vím jak na to, ale dosud se mi právě nechtělo udělat hw-reset, kvůli rootu. A věr nebo nevěř, jsem poměrně zkušený uživatel nejen WM... Jsem pořád spokojený s tímto mobilem a pokud by došlo k nucené výměně, volil bych bud 950/Xl nebo HP, či bych se nebál i toho Acera, aktualizace jdou přes insider a nyní je v UK storu opět za super cenu. 3

Aleš

03 | 11 | 16 11:59
Včera jsem se stal majitele L950 místo L640. Aby fungovalo bezdrátové nabíjení tak na mobilu nesmí být žádný obal ani např. průhledný ochraný plastový? Ještě jsem jej nijak nezkoušel jen aktualizoval, dnes si musím nechat ustříhnout simku. 0

dkdesign

03 | 11 | 16 09:27
thomas37 - já taky moc aplikací nepotřebuji, ale zrovna ta banka Reiffeisen bank by se hodila i rádio Beat aplikace by se hodila, ještě pár by se jich našlo,ale bohužel. Ty máš zrovna štěstí. Ani facebook nemám, ale co vím, tak facebook na L730 zrovna plnohodnotně nefunguje a nebude to pouze na této Lumii. Jinak jsem spokojen s W10M. Uvidíme. Jsem rád, že telefony s WM doporučuješ, já už ani né, 90% kolem mě má android a ty přesvědčovat nemá ani smysl. 1

thomas37

02 | 11 | 16 22:31
Ano WP mobil doporučuji lidem, kteří si neinstalují každou sračku do mobilu, a chtějí mobil používat pro telefonování, foto a sociální sítě, pro notorické stahovače a testery aplikací Windows mobily určitě nejsou... a samozřejmě dětem bych WP nekoupil už kvůli těm důvodům co si psal. Sám používám Lumii 830 a mám všechny aplikace od banky (Unicredit,Mbank) po navigaci Navigon a klasiku jízdní řády atd.. více nepotřebuji. 2

dkdesign

02 | 11 | 16 20:19
Pánové, nejsem nijak závislí na jednom systému, ale WP se mě moc zamlouvá,je to fakt perfektní systém, používám ho už Třetím rokem,už jsem ale jediný z mnoha, který to už vzdal, a dokážu na rozdíl od vás popsat to, co vidím a setkávám se každý den v mém okolí. Ruku na srdce, jakou větou by jste DOPORUČILI Wp telefony lidem ve svém okolí ????? To by mě hrozně zajímalo. Už i moje neteř, která dostala L630 brečí a nadává, že to co její kamarádky a kamarádi hrají a používají na Androidech, to na WP prostě není. Jak to chcete takovému dítěti vysvětlit, že to prostě ani nebude. A to je jen jedna z mnoha. A co za přístroj příští rok? Co to bude, Prestigio, Alcatel ??? A to se vyplatí, dobře vím, pokud telefon s WP, nebo W10, tak jedině telefony od MS, známe podporu systému pro ostatní výrobce, je takřka nulová, viz HTC, Samsung. A Karlezeiss, to co jsi napsal na konec (2roky žádný hw reset) a pokud vím, máš L1020, tak to jsi pěkný lhář a neskutečně si vymýšlíš, teď ses ukázal, protože já jsem L1020 vlastnil 26měsíců a to 2 X, protože jsem jednu odvařil a můžu s klidným srdcem říct, že obě dvě L1020 jsem resetoval minimálně 2 - 3 v roce. Konec, už nic nepiš. 0

brejlovec640XLLTE

02 | 11 | 16 14:36
Se na mě nezlob, ale já bych ti to na svým webu smazal taky. Napiš jenom co je to za model a každý si to najde sám. 0

thomas37

02 | 11 | 16 12:43
Tak to je smutné, že se tady mažou příspěvky s odkazem na jiný web kde píší o Win 10 modelu Alcatel Idol 4S :-( 0

karlzeiss

02 | 11 | 16 07:50
@dkdesign a ten mravenec:) nenapadejte hned nikoho, kdo napíše své zkušenosti s WM, pokud vám os nevyhovuje, přejděte "v klidu" jinam a dále "pomáhejte" lidem svými příspěvky ve fórech konkurence ,) @mathiel psal jsem, že mám L1020-WM10, hw dnes již dost starý, ale pravda, kvůli tomu většímu fotočipu, je tam 2GB RAM, takže zatím vše jede. Pravda, že fb i msg mají pomalejší start, snad FB toto zlepší. Ale používám je denně a (pro mé potřeby) ok. A doplním, že ještě jsem nedělal od začátku (přes 2 roky) hw reset a žádný problém:) 3

alli86

01 | 11 | 16 23:45
@dkdesign :-D velmi pratkozrake... vice netreba :-) 2

Jaroslav Hronek

01 | 11 | 16 22:34
Neříkal jsem nic o vzestupu v současné chvíli, neobhajuji každý h...., co MS udělá,jestli končí 950 neznamená, že něco jiného nepřijde. Za mě funguje W10 tak, jako nikdy jindy. 4

dkdesign

01 | 11 | 16 20:56
To je až neuvěřitelné, jak jsou někteří tak urputní a jak obhajují každé H.O.V.. co MS udělá. Viz Karlzeiss, Hronek atd, prý je W10M na vzestupu? Nebo, MS nechává prostor jiným výrobcům, pánové, nechte se vyšetřit u očního. Když jsem říkal že končí L950 tak jsem byl za blbce a ona už končí i L950XL, jací jiní výrobci W10M podporují, nějaký kousek od Aceru, Prestigio,Alcatel,HP a nějaké No Name, tomu říkám opravdu podpora, většinou to je lowend a druzí se nevyplatí kupovat, když je tu (ještě chvilku) L950. Podívejte se jak vypadala podpora WP od Nokie za jediný rok, to byla podpora. MS na to se.r.e, doslova. Čistka aplikací je sice hezká, ale novější app. jaksi stále chybí. Band 3 nebude, SurfacePhone, možná až na příští vánoce, atd atd, jen žvásty a sliby. Jo, jo, slibem nezarmoutíš. Se. remě to, protože WP mám rád, je přehledný, živé dlaždice jsou super,jednoduchý, ale jde to prostě do kopru. Prostě MS měl a stále má, nějakou Averzi proti Nokii, jinak se to nedá říct a dokud nezruší vše, co je od ní, teď už zbývá jen to jméno Lumia a je vymalováno. Doživotní mapy Here, fungovali skvěle a to co má MS není na 100% funkční, ani 10měsíců po vydání, SKIPE pro WP8.1 končí a jako proč, protože ho podporují telefony od Nokie, že jo. Je to prostě hnus. A teď jedna otázka pro všechny. Co si pořídíte za telefon, až váš během roku 2017 doslouží ????????????????????????? Možná nějakou bazarní L950 nebo XL, nic jiného prostě nebude, nebo bude zastaralé a telefony s WP8.1 už asi ne. Jak říkáte, systém poběží dál, ale na čem novém ho budete používat ?????????? Zatím ticho po pěšině. Uvidím co předvede Nokia s Androidem za rok, do té doby L950 snad vydrží. 1

brejlovec640XLLTE

01 | 11 | 16 20:47
@mahtiel At udělá tovarko. Ja se svoji XL v pohode a přítelkyně taky. I oficiánich aktualizaci bylo hodne a kdyz se používá hodne aplikaci muze neco padat. Me se maximálně vyjmecne sekne fotak a jedu bez tovarka uz od 8.1. Přítelkyně si tuhle stěžovala ze se ji pomalejc nacita Edge, pak zjistila ze telefon 21 dni nevypinala, nerestartovala a to ho dost pouziva. 1

mahtiel

01 | 11 | 16 18:20
@karlzeiss: předpokládám, když vám na W10M funguje v pohodě Facebook a messenger, že máte nějaký high-end, ideálně Lumii 950. Třeba na takové Lumii 640 byl nový Facebook a messenger vyloženě horor. Plně souhlasím s @melipa. Osobně bych doklepala s Linií 640, dostalo se mi ovšem do rukou Xiaomi a na pohodu. Každý systém má svá pozitiva a negativa. Ovšem z mobilních Windows se stává systém převážně pro korporátní klientelu. Osobně jak jsem psala nepotřebuji některé fičury, které systém nabízí. Ale třeba můj manžel ano. Má zatím také Lumii 640 a neustále od výročního updatu na ni nadává. On sám neví, až mu aktuální Lumča, co si vybere... Osobně jsem nad mobilními Windows hůl nezlomila, stále NB sleduji dění okolo nich, ale momentálně to není systém pro mou potřebu. A nesnáším kydy, že IOs, třebaže to někdy vypadá, je pro ovce a android pro děti. Většina dospělých, aspoň doufám, si telefon vybírá pro to, co potřebují. Ale znám lidi, co vybírají mobil výhradně dle vzhledu. Třeba když kdysi si kolegyně koupila Samsung La Fleur jen z důvodu, že na něm byly kytičky. 1

Ferda Mravenec

01 | 11 | 16 18:08
Celá tato diskuze je dobrá akorát jako studijní materiál pro psychiatra, jinak k ničemu. Naštěstí neublíží. Měl jsem kdysi WM 2002 a potom další verze až do WM 10. Už 14 dní mám Android 6 a je to "nebe a dudy". Co je nebe a co jsou dudy řešit nebudu, k tomu je dobrý pro změnu zase psycholog. P.S. Případné odpovědi již číst nebudu ... 0

Jaroslav Hronek

01 | 11 | 16 17:35
Ja bych to tak černě neviděl. Myslím, že W10 v mobilu ještě čeká nějaký vzestup. Apple už není zdaleka tak výjimečný, jako byl a kromě app toho moc navíc nenabízí a cena je strašně přemrštěná. Já mám L950 a moje žena IPhone 6S. Pár věcí bych neměnil a fotky jsou o chlup lepší na 950, při stejném místě záběru. Ať má každý co chce a neplaší ostatní, když, zatím, není velký důvod .Zatím nic nekončí a ofiko přihlášení jsem nikde nečetl, ale můžu se plést. 2

karlzeiss

01 | 11 | 16 12:31
@tomasM: přesně! @secho: kéž by vždy ti, co přešli jinam, byli vždy tak nad věcí, jako ty:)..že Melipo:) a i další, buďte trochu objektivní a nepřehánějte prosím:) Hlavní aplikace jako fb, msg, mapy.cz, viber, whatsup, ..jsou ok a neliší se o moc od konkurence, používám je už od wm 8.1 a znám je dobře i u konkurence. Chápu, že někomu může chybět nějaká speciální aplikace, třeba ovládání k určitému autu atd.., ale to se netýká většiny lidí. Pročištěním Storu od balastu jsem třeba já o nic v aplikacích nepřišel a myslím, že kdyby tohle udělal Google, tak to bude podobné, možná to bude i větší čistka:)..a byla by dost potřebná, že:) S tím souvisí i téma větší bezpečnosti WM oproti konkurenci. 4

secho

01 | 11 | 16 11:58
to brejlovec640XLLTE: No, asi mě neznáte, ale já byl opravdu velký zastánce win mobilů :-) V okolí jeden z mála a všem jsem tento systém doporučoval... Ale pak se to ve mě zlomilo a prostě to dopadlo takhle. Na ten systém nenadávám a proto také sleduji tyto stránky dál a koukám, co se kolem toho děje. Pro mě to byl skvělý systém, nic špatného na něj řící nemohu. Rozmýšlel jsem si to měsíc, zda odejít nebo ne... žadná hysterie. Za to mě nemůže nikdo kamenovat :-) Občas stejně použiji svoji Lumii 620, takže tak malinko v tom systému občas jsem. Každý má právo na svou volbu :-) A samozřejmě přeji všem dál, ať mu telefon s win slouží ku prospěchu co nejdéle. 1

tomasM

01 | 11 | 16 11:30
...a ještě takový můj malý pohled na mobilní svět : kdysi každý musel vlastnit Nokii....jinak nebyl in a všichni se na něho dívali přes prsty....dnes se na mě někteří (ale pořád ti stejní) dívají přes prsty,že nokii mám a nemám samsung a nebo jablko.....tak jsem zvědavý jak to bude za pár let....až se tito všichni nabaží samsungu a přijdou na to, že jablko si dnes už jen hraje na něco extra..... 1

tomasM

01 | 11 | 16 10:57
Tak nevím.....asi jsem vadný.....mám už nějaký rok(když jsem ji kupoval byla to novinka)Lumii 735.Používám ji denně jak na práci tak pro zabavení.Nic mě nechybí.....vše funguje na win10 skvěle.Na měsíc jsem si vyměnil mobil se synem....vlastní jablko SE.Můj poznatek?....windows je prostě lepší....a syn?....prodává jablko a kupuje lumii 950.....to o něčem svědčí.A ještě jeden poznatek....android má manželka a dříve měl i syn.....ty aplikace které chybí na winstoru jsou stejně pouze plevel..... 4

brejlovec640XLLTE

01 | 11 | 16 10:19
Pro me než nějaký aplikace je důležitější že mam stejný vzhled jak v PC tak v tabletu tak v telefonu. Stejný aplikace, stejný nastaveni to hlavně, stejny počasí, mapy, kalendář, pošta a mohl bych jmenovat dal. 2

brejlovec640XLLTE

01 | 11 | 16 10:14
Nějak nechápu lidi co maj jinej system a lezou na tyhle stránky a rozdavaj tady rozumy. 0

melipa

01 | 11 | 16 09:59
Když čtu tady, nebo na MM.cz, jak uživatelé hromadně přecházejí na android a iOS, je to prostě konečná. Sám jsem přešel v červnu, přítelkyně v říjnu a opravdu spokojenost, samozřejmě, že je to o aplikacích, ten systém byl ve verzi 8.1 i lepší než android, o desítkách radši nemluvím. Všichni, co tady píšou, že nechápou, proč lidi přechází a pak dodají, že provozují W10 na nepodporovaném zařízení, nebo místo aplikací řeší vše přes prohlížeč v mobilu, tak asi žijí na jiné planetě :-) Běžného uživatele toto vůbec nezajímá, ten chce kliknout v aplikaci na to, na co potřebuje a funguje to. Lidi přechází nejen, že není co koupi, ale hlavně pro to, že už prostě mají chování MS dost, když pominu slib k přechodu na W10 všech zařízení a neustálé posouvání vydání W10, tak je to hlavně naprosté kašlání na zákazníky, poslední kapkou bylo asi pročištění store, here maps/drive, smazání uživatelských dat na Outlook a ukončená podpora Skype na 8/8.1 (+ spostu dalšího...), když totiž člověk toto vidí, nemá chuť ty excesy ze strany MS dál trpět. Pokud někdo říká, že mu na WP nechybí aplikace, je to jeho názor, ale ať netrvdí, že je na WP 90% aplikací jako na androidu, to prostě není pravda. Sám jsem se roky omezoval v rámci aplikací na WP a obhajoval si to, teď prostě ty chybějící aplikace na Androidu používám a nemusím řešit zbytečnosti. Prostě pustím Spotify a funguje úplně jinak než na WP, messenger, FB, správce FB, všechny navázané služby Google, Doodle, Regio Jet, AirBnB, PayPal, Waze atd. Můžu si vybrat prohlížeč, je to prostě jinde. Jinak pro zajímavost: přečtěte si, jak byla veřejnost informována o konci Symbianu, jak slibovali podporu... je to naprosto přesné jako dens s WP ;-) 1

Sotek

01 | 11 | 16 09:21
Z mého pohledu je systém OK, problém je, jak už tu zaznělo, v aplikacích. To je samozřejmě individuelní, protože každý používáme jiné aplikace. Např. aplikace na Synology nepodporují HTTPS, chybí DS Cam. Když se ohlédnu do minulosti: Nokia zařízla min.o rok dříve Symbian, pravděpodobně v době, kdy už byl domluven odkup Microsoftem a byla to ze strany MS podmínka. MS sliboval W10M na všechna zařízení s 1GB RAM - 820, 920, 925 a další se této aktualizace nakonec nedočkaly. Nevěřím, že situace se zlepší. Nechápu, že MS dokáže udělat aplikace pro konkurenční platformy, ale pro vlastní buď později nebo s omezenou funkčností a nebo dokonce vůbec. Pomalu přichází čas na výměnu L820 a vážně nevím co vybrat. :-( Přesto je ve výběru i L950, ale vzhled a zpracování mi přijde na vlajkovou loď dost odbyté. 0

brejlovec640XLLTE

01 | 11 | 16 09:14
@secho A takhle přemyslí 90% lidi, radši jsem utek a mam na tri roky klid, asi od aktualizací. Microsoft to nepotápí, potápějí to lidi davovým šílenstvím mezi sebou. Aplikace? 90% lidi s Androidem nemá nic navíc co my, jenom proste slyšeli kolem sebe ze za to nejsou aplikace. Dokonce jsem slyšel i ze dotycna ani nevěděla jaký ma v mobilu system. Ale libi se ji Samsung, ze se ted prej hodne prodava. 2

karlzeiss

01 | 11 | 16 08:51
Je zajímavé, jak spousta lidí je doslova vyplašených, hned všichni píšou jak ihned prodávají a kupují konkurenci:)) Proč jako? Mám už přes dva roky L1020 s WM10 a nemám s ní žádný větší problémy. Pro mne aplikací dostatek, většina se pořád aktualizuje, přibližně jak tu psal už Medvid. Zatím pro mne nejlepší mobil (srovnání mám), s dosud nepřekonaným fotoaparátem, fajn designem a zatím pro mne nej mobilním OS, který mi doufám ještě bude dlouho sloužit. A když mi někde blbě upadne, tak tu bude ještě ke koupi určitě dost dobrých wm-mobilů, i kdyby to MS úplně ukončil a žádný jiný výrobci nevyráběly, což je podle mne nepravděpodobné. Myslím, že se nyní vyplatí koupit třeba i ten Acer nebo L950/XL, později pak HP nebo ten nový Alcatel. MS určitě něco představí a další výrobci také. 4

RadekLaz

01 | 11 | 16 08:20
alli86: Většina lidí asi používá mobil hlavně k telefonování a písemné komunikaci. Na rozdíl od starých telefonů se dnes ale běžně telefonuje přes aplikace jako je Skype nebo Viber, místo sms se chatuje na zmíněných aplikacích na facebooku a mnoho jiných. To znamená ta základní komunikace probíhá již v jiné formě než před 10 lety. K tomu samozřejmě neodmyslitelně patří kalendář a email. Pro mě je mobil také významnou pomůckou jako databanka a nástroj pro menší úpravy dokumentů jako jsou office, pdf, jpg, dwg apod. Když nesedím u pořítače a někdo potřebuje poslat nějaké dokumenty, nebo něco poupravit, prostě se připojím na server mobilem a vše zařídím (tedy pokud je v místě LTE). Vůbec není problém z mobilu promítat informace na nějaké externí zobrazovací zařízení a spoustu a spoustu jiných vymožeností, které taková Nokia 3310 neuměla. Ale víš jak to je. Na dojetí do Lidlu pro 4 rohlíky taky nutně nepotřebuješ BMW M3, ale stačí ti kolo. Vše záleží na potřebách jednotlivce. 1

secho

31 | 10 | 16 23:45
Já utekl už před měsícem a to byla Lumie 950 bomba telefon, ale ta budoucnost mě odradila. A dnes se to tímto článkem jen pro mě jen potvrdilo. A to jsem Windows telefony hodně bránil. Ale já chci mít klid s telefonem aspoň na dva, tři roky, což tady čekat nemůžu. Třeba za ty tři roky... pro Tomáš Veselý: na to mávnutí nad senzorem, aby se rozsvítil displej jsem našel apku v google play, ale už ji nemám, takže si ji nepamatuji. Samozřejmě to není ůplně ono, ale aspoň nějaká možnost. 0

puppy2016

31 | 10 | 16 23:13
@unni Nikdy jsem nikam nevolal ani nepřijal žádný hovor, totéž SMS. Naprosto nechápu smysl těchto služeb v roce 2016. Zajímají mne jen služby postavené na IP protokolu. Aplikace Telefon je po Fejsbuku hned druhá, co vždy odstraňuji z úvodní obrazovky :-) 1

unni

31 | 10 | 16 23:00
Před pár dny jsem po několika letech oprášil a zapnul starou, tlačítkovou Nokii (už ani nevím číselné označení). Poslal jsem za den asi jen dvě sms a uskutečnil několik hovorů. Přišlo úžasné, jak rychle jsem se s tímto modelem opět "spřátelil" a vnukla se mi otázka: Co víc je potřeba? Chápu manežéry a IT, ale běžný spotřebitel...na co jsou všechny aplikace a soubory...Zkuste si to také někdy. Možná budete mile překvapeni a změníte pohled na Win,android i iOS....:) 1

alli86

31 | 10 | 16 22:09
Zdravim, precetl jsem clanek zbezne a komentare skoro vubec ale citim pohnutku napsat zde mou mysleku a uverejnit informace ktere mam (nikdo vam je vsak nepotvrdi). vsude se pise windows pro mobili je dead. Neni to uplne pravda. nekteri clankari uplne dobre nechapou spojitosti. Pokud MS rekne řada Lumia konci tak konci jen ta "řada" ne vyvoj mobilnich telefonu. Stejne jako ted nedavno byla ukoncena samsungem rada NOTE. MS je korporatni firma a tak se proste chova bylo to v planu. Mela byt uverejnena rada Surface. tzn WP nekonci. Udelal tim prostor pro jine vyrobce a ty se celkem cini. Nevim proc by na trhu melo byt 500 telefonu jako s androidem stejne klasicky uzivatel se v parametrech akorat ztrati. To ze MS rekne ze bude vyrabet telefony jen pro podnikovou sferu je trochen mystifikace. proste blbe pojmenoval Hi-End. MS mel v planu uvest na trh Surface phone s X86 procesorem ktery by fungoval nasledovne UWP aplikace by jeli jak na telefonu tak po pripojeni telefonu pres continuum. Po pripojeni ke continuum by se nastartovali full windows a mohlby uzivatel delat co by chtel jak s winform app, desktop atd. Kvuli bezpecnosti aby to nebyla dira jako android by v telefonu v telefonim modu jeli jen uwp aplikace. Bohuzel toto se utlo kdyz Intel ukoncil vyvoj procesoru a MS hleda nahradni reseni to zpusobilo diru. Bohuzel planovani MS jako korporatni firmy se nemohlo zmenit. Co vim npotvrzene informace mluvi o Surface phone na podzim 2017. No uvidime. Nicmene jsem optimista. Ano u teto platformy plati co bylo drive vajicko nebo slepice (aplikace nebo zarizeni) Nicmene jako dlouhodoby uzivatel WP jsem vzdy nasel alternativu nektere potrebne aplikace (pokemony nechytam) S pozdravem 4

puppy2016

31 | 10 | 16 21:30
@hla WinAPI je možná zastaralé, ale aplikace typu MS Office nebo účetní software stále v ničem jiném napsat prakticky nelze. Je tu sice WPF, ale i to má řadu omezení. UWP je opravdu jen pro primitvní "jednoobrazovkové" aplikace. Microsoft dále ukončil projekt Midori, takže ani tady to nevypadá na převratné změny. 1

puppy2016

31 | 10 | 16 21:16
Náklady na ty různé krátkodobé aplikace, například filmových festivalů (teď na MFDF v Jihlavě byla samozřejmě jen pro Apple a Sračkoid) jsou zanedbatelné, protože se to stejně generuje z nějaké šablony nebo je tu Xamarin. Prostě je to trend. 0

puppy2016

31 | 10 | 16 21:07
@medvid To je pravda, jenže po té poslední aktualizaci (viz můj příspěvek níže) nic z toho už nefunguje pořádně :-/ A mapy jsou bohužel stále nepoužitelné, alespoň pro nás co nekroutíme kolečkem plechovek, ale jezdíme pohodlně veřejnou dopravou. Zrovna teď byla nějaká velká aktualizace, ovšem zastávky MHD stále nikde. Přitom jsou i na zahraničních mapách od Seznamu. 0

puppy2016

31 | 10 | 16 21:03
Zbytečné aplikace, typicky krátkodobého použití, jsou ten poslední problém. Ovšem po té co Microsoft předvedl s aktualizací Outlook.com a s tím spojených aplikací (nic nefunguje, skoro všechny emaily padají do spamu a nelze to už vypnout jako dříve atd.) mám opravdu obavy. 0

lha

31 | 10 | 16 18:33
Zdar, a co se na to podívat z hlediska backgroundu?! WinApi je zastaralé, děravé a pomalé. Sice se v něm dá udělat cokoliv, ale bezpečný systém už asi těžko. Díky tomu podle mne MS vytvořil Windows runtime, který je kompletně přepsané do C++ a spousta věcí je napsána jako asynchronní operace, které lépe nakládájí se zdroji. V tomto směru mi teda přijde logické, že se MS k WinApi nevrátí a pojede tuto variantu a je nucen prosazovat univerzální aplikace, které jsou na této platformě postavené. Mobilní aplikace se dá pak vytvářet docela snadno. MS sice může tuto platformu rozvíjet jen pro x86, x64, ale o tom pochybuji. Podle mne se teda čeká na prosazení této platformy. No berte mne s rezervou, zas takový odborník nejsem. 0

fuki

31 | 10 | 16 17:08
@rostak mam 730DS, coz je vlastne stejne... ofiko buildy naprosto bez problemu a u fastu problemy jsou... ale minoritni. a prave az jsem koukal, co vsichni nadavaji a ja vse ok. Ale kazdopadne.. hodne stesti s jinymi :) 0

rostak

31 | 10 | 16 16:29
Mám moc rad Windows phone ale potřebuji fungující mobil a to po mnoha aktualizaci moje Lumie 735 už není!Moc nerad ale příští můj mobil už nebude s Windows. 2

John Green

31 | 10 | 16 13:36
Já si pořizoval nejdřív Lumii 630 dual sim, potřeba služebního a soukromého čísla v jednom. Následně jsem ji vyměnil za 640 LTE dual sim. Chtěl jsem využít naplno neomezená data, s podporou všech CZ frekvencí LTE, dvě sim bez zabírání místa pro paměťovou kartu. V době pořizování to byla pro mn jednoznačná volba. Poslední dobou ale MS neustále ukončuje služby a aplikace, které údajně nikdo nepotřebuje. Už přechod na WM10 naznačil že ta podpora doi budoucna nebude až tak pro všechny. pro 630 už oficiálně nejsou, ikdyž je tam přes insider mám a fungují. Kdo má osmičky tak asi postupně zjišťuje co už pro něj není podporováno. Tak si říkám že to postupně čeká i moji 640. Doufal jsem že mi WM vydrží dlouho a MS je bude podporovat se vším všudy, ale spíš to vypadá že dělá vše pro potopení tohoto systému. Likvidace Nokie, ukončení vlastní produkce (surface pro masy asi nebude), ukončování služeb a aplikací, osekání prostoru na onedrive, prostě mi nějak scházéí argumenty pro setrvání u WM, natož pak pro přechod z jiného OS ! 1

karelc

31 | 10 | 16 12:22
Prosím o technickou radu, která s článkem souvisí jen částečně: budu přestupovat z 550 na lumii 950, jak se dá zálohovat historie z viberu? Návod všude na netu Nastavení -> Call & Messages -> Email message history nejde, ta poslední položka v nabídce chybí. 0

jakubeckarel

31 | 10 | 16 11:57
Ono pánové jsi dnes nevyberete android jse přehřívá na procesoru a jeho životnost klesá a casem jse pozná na padech apk jablko no beru system jede ale rozlišení to je des + kazda 2 app je za love omg za tu palku za něj je jak prakem do oka wp ten je rad ze vůbec dal dohromady system co něco pobere tak jsi vyber 3 vyranit abys nebyl za op**** s tlacitkovym z bunusem ltl sym ? 0

Radek Žižka

31 | 10 | 16 11:55
Osobne me to dost mrzi,pac pokazde,kdyz zapnu svou Lumii 930 tak si rikam proc? Vzdyt je to bezva system designem na mile daleko od ostatnich. Jinak ano,pokud se nestane zazrak tal ma 930 bude asi posledni zarizeni s Win. Ale nejspis minimalne jeste rok ji budu mit,preci jen 10tis si netisknu kazdy den.Pokud by se nic nezmenilo pujdu asi do iOS,uz pouzivam par let tablet s iOS tak vim do ceho jdu. 2

kratochvil

31 | 10 | 16 11:44
Díky za info ohledně té F1. Já to už ani nehledám. Vím, že kdysi byla jen pro Android a Jablko. Když vidím nějakou aplikaci, která mně zaujme na 90% není pro WP. Zde je to asi výjimka, protože MS sponzoruje stáj Renault. Ano stav vývoje aplikací pro WM způsobil, že jsem se stal apatickým k vyhledávání aplikací a předem to vzdávám. Přesto to nic v mém postoji nemění a každý, ať používá to co mu nejvíc vyhovuje, byť takoví jako já už WM nepomůžou a dělají jen další zářez ke kácení... :-( 0

Tomáš Veselý

31 | 10 | 16 11:41
PS: Pro ty co nadávají na Android. Přád pár měsíci jsem vyměnil L925 za LG G4 a jediné co mi chybí je ta funkce jak se displej sám rozsvítí, když se mávne rukou nad displejem. Nic víc. 2

Tomáš Veselý

31 | 10 | 16 11:39
Vítám upřimný článek. Všechno je to pravda. Jen stále nechápu tu urputnou snahu Microsoftu to celé zaříznout... Už jen setrvačností by se L650/L950 mohli prodávat dál (žádná terno by to nebylo, ale když se do vývoje nemusí investovat...). 1

brejlovec640XLLTE

31 | 10 | 16 11:14
@medvid Presne, 90% lidi nepotřebuji nic jinyho. Ted sem si celý víkend hral se Samsungem po neteri a málem mi z toho hrablo, si nedovedu představit tohle používat denně. Mobil co mam mi bude stačit jeste kolik let a nic novyho nebudu potřebovat, teď otázka kdyz se mi rozbije co koupit novyho. Chci aspoň 5,5 palcu kolem 5000 Kč a to asi Surface Phone bude dražší. 1

jklejna

31 | 10 | 16 11:06
mám samsung J1 2016 a spokojenost 0

Roman Burian

31 | 10 | 16 10:36
@ Mirdyn - Pro upřesnění, ty aplikace jsou pochopitelně pravidelně aktualizovány atd o to nejde, mě šlo o to že tenkrát vznikali nové užitečné aplikace což nejde říct o dnešní době. PS ty bláboly si příště odpusť !! 0

medvid

31 | 10 | 16 10:35
@kratochvil F1 tam je. To není oficiálníí? Já myslím, že jo. 0

medvid

31 | 10 | 16 10:28
Co já jako běžný uživatel potřebuji: Outlook, Kalendář, Kontakty (vše od Microsoftu jsem spokojen). Navigaci používám Mapy od Microsoftu a po Praze Waze kvůli provozu. Whatsapp, Messenger. Whatsapp funguje skvěle. Messenger je trochu pomalejší (start 3 s), ale dá se to. Facebook pro mě dostačující. Twitter super, WMM Jízdní řády nejlepší. Onedrive. Fotky, Kamera.MetroTube vše bez problémů. MS Office bez problémů. Instagram bez problémů. Edge v pohodě. Internetové bankovnictví od KB super. a pak nějaké ptákoviny, víc toho nepotřebuji. Nemám důvod cokoliv navíc instalovat. 6

kratochvil

31 | 10 | 16 10:27
Pro "medvid". Chybí mi například aplikace Moneta bank, Česká pošta, F1 oficiální aplikace, aplikace Sejf pro jízdenky v DPmB. Posledním hřebíčkem bylo ukončení podpory Skype pro WP8. Mám sice Lumii 640 s WM10, ale tento postoj MS něco naznačuje. Nejenže skončí podpora aplikace, ale ona dokonce zmizne ze Storu. A rozhodně nechci trnout, co mi zítra MS vypne, že to již nepodporuje. Někdo může namítnout, že tu či onu aplikaci nepotřebuje, ale mně už nebaví donekonečna omlouvat, že tu aplikaci zas až tak nepotřebuji a u WM zůstávám, protože je to vykoupenou kvalitou OS. Měl jsem nyní možnost držet v ruce "Huawei Y3 II" s Androidem 5. Když jsem opouštěl Android, byla to verze 2.3. Musím uznat, že Android za ty čtyři roky udělal kus cesty, graficky sjednotil uživatelské prostředí, což mi v minulosti dosti vadilo a naopak jsem to vítal u WP8, takže s přechodem nebude problém. Nevím, co s WM Microsoft zamýšlí, ale čekat se mi nechce, když už dnes je jasné, že to jde do kytek. Přesto někomu současný stav nevadí. Znám lidi ze svého okolí, kteří mají chytrý telefon jen na Internet, poštu, focení a mapy. Ano jsou se systémem spokojeni, protože z pohledu uživatele v důchodovém věku, který si s touto technikou tolik netyká, je WP/WM mnohem stravitelnější než Android. Proto i nadále tento OS nehaním, pouze každého upozorním dle toho, na co telefon bude mít a na současná úskalí WM. Dnes MS vydá aplikace nejprve pro Android a iOS a vlastní systém je na posledním místě. V Androidu dnes najdu Word, Excel, Power Point, One Drive i Outlook právě z dílny MS, což byly aplikace, které byly výsadou WP/WM a i z tohoto důvodu jsem na WP8 přecházel. Dnes již nic netratím. Pro moje potřeby se stal bohužel WM10 mrtvým. 2

Jenda Lumia 800

31 | 10 | 16 10:21
Jo a k Surface Phone: předpokládaný název dalšího Updatu je Mobility Update takže představení Surface Phone příjde nejspíš na podzim příštího roku. A jak psal pan Lukeš, MS potažmo Panos Panay chtějí vytvořit telefon který bude znovu definovat svůj obor, tak jak to bylo s tablety a teď PC. 1

Mirdyn

31 | 10 | 16 10:12
Pokud nebude nějakej cenově dostupnej telefon s W10M, kopím si hloupej a budu holt sebou tahat tablet s W10. Všechny app. co používám fungujou skvěle, samozřejmě že na ostatní platformy je více app., ale jako pracovní nástroj je telefon s W10M ideální vzhledem k tomu že mám W10 i na ostatních zařízeních (3 x PC a tablet). Jedinou alternativou by bylo mít všechno od jablíčka, ale to je cenově trochu jinde. 1

Aleš Kounovský

31 | 10 | 16 10:04
Ono si stačí otevřít Store a porovnat např s App storem u Apple nebo Google Play a hned se na první pohled pozná kde to žije a kde to živoří. S WP jsem začínal v době, kdy to neumělo multitasking ani to nemělo češtinu a musím říct, že za ty roky se mi sliby MS přejedly. Systém koncipovaný od počátku tak, aby co nejlépe běžl i na nejlevnějších zařízeních se začal zpomalovat a nejvíc slibně to vypadalo, když byl ve verzi 8.1 pod taktovkou Nokie, která chrlila kvalitní modely a od té doby to jde od desíti k pěti. Díval jsem se i na event k příští velké aktualizaci "creators update" a jediná zmínka o telefonu byla ve chvíli, kdy použili mobil ke snímání objektu ve 3D, jinak nic. 3

Jenda Lumia 800

31 | 10 | 16 10:04
V Americe nyní finišují přípravy nových telefonů s Windows 10 Mobile a to jako náhrada za Lumie. Společnost se jmenuje Wharton Brooks (www.whartonbrooks.com) a telefony Cerulean. Více info na www.windowscentral.com - jsou tam 3 články. Tak snad se dostanou i k nám. 2

mahtiel

31 | 10 | 16 10:02
Osobně se ke mně formou výhry dostalo Xiaomi Redmi 3S s českými LTE frekvencemi. Jsem s ním relativně spokojená. Chtěla jsem si svou předchozí Lumii 640 nechat víceméně na hraní, nakonec jsem ji prodala. Trochu mi je to líto po třech letech, kdy jsem jela na mobilních Windows. To, že jsem si nechala Xiaomi s androidem, rozhodlo především to, že na androidu mám větší výběr aplikací a funguje bez problémů Facebook a messenger. Zato je android trochu nudnější, méně přehlednější, ale dá se to v pohodě přežít. Předpokládám, že nové mobily s Windows budou zaměřeny především na firemní sfèru a že koncoví zákazníci celkem ostrouhají + cenovka bude někde jinde než u mobilů, které poslouží běžným uživatelům. Nepotřebuji, aby můj mobil zvládal Windows Hello, aby měl funkci Continua, nepotřebuji to 2

Mirdyn

31 | 10 | 16 10:01
@ Roman Burian - "Používám aplikace vytvořené před 5 lety (whatsapp, era, onedrive, atd)" nevím jak era, ale ostatní jsou nové jako uni. Asi by to chtělo stáhnout aktualizace ve Storu a nepsat tu bláboly. 0

Roman Burian

31 | 10 | 16 09:38
Přesně tak, applikace jsou asi ten nej nedostatek u win telefonu a připadá mě že je to horší a horší. Používám aplikace vytvořené před 5 lety (whatsapp, era, onedrive, atd) za těch 5 let mě potěšila snad jen jedna doopravdy užitečná aplikace (můj vodafone). Příklad: SKYLINK rozjen novou službu "Skylink Live TV" aplikace poze na android a jabko, píši tedy na podporu jestli plánují apku pro win a odpověď NE. O2 tuto službu má dlouho a aplikaci pro win telefony má. Se vsadím že kdyby tu službu rozjížděli dnes tak se nás vyser... . A teď další marné pokusy: Sberbank - NE, Čez online - NE, Strava.cz - NE, atd. Doufejme že se to zlepší. 1

medvid

31 | 10 | 16 09:34
Třeba ten Waze se možná neaktualizuje, ale mě funguje dobře. 0

medvid

31 | 10 | 16 09:33
Můžu se jen zeptat jaké aplikace vám chybí? Čistě ze zájmu. 0

Miloš Bíba

31 | 10 | 16 08:36
No na všecko co jsem chtěl jsem aplikaci sehnal. Mě spíš trápí,že do budoucna nerad používám mrtvé systémy,takže nezbývá věřit ve smysl a v next big thing :-) l640 lte zatím slouží parádně! 1

Milan Larsen

31 | 10 | 16 08:03
Pěkný a pravdivý článek. Navíc jsem v posledních dnech zjistil, že ve Storu proběhla jakási čistka, takže po továrku nemám bez náhrady asi tři mnou využívané aplikace :( Bylo sice třeba vyčistit odtud fake aplikace a balast, ale bohužel se s tím svezly i seriozní aplikace. Takže to je u mne asi konečná. 3

Moracisko

31 | 10 | 16 07:46
krásně a pravdivě napsáno.. manželka nutně potřebuje vyměnit telefon a i kdybych přemýšlel jak přemýšlel,WM ji bohužel nekoupím vzhledem k uvedeným skutečnostem.. mně,až tel.doslouží,čeká bohužel to samé.. ☹ 1

hugo666

31 | 10 | 16 06:50
Já moc aplikací nepotřebuju, ale mrzí mě, že není podpora Waze. Naposledy byla asi aktualizována v ruce 2014. Jinak je to začarovaný kruh. Bez aplikací není systém. Proto skončilo i blackberry, které jsem dlouhá léta měl. Jediné co mi u Windows chybí, je možnost vyzváněcích profilů... 0

kratochvil

31 | 10 | 16 05:27
WP/WM jsem fandil a je to skvělý systém. Zabili jej však vývojáři. Co je mi platné, že MS co chvíli vydává nové verze, když na něj nemám co nainstalovat. Z mé Lumie se stal "hloupý" telefon, který je svými možnostmi vázán na firmware a jeho výbavu, protože nic jiného do něj nenainstaluji, protože nic není k mání. Ježíšek tety bude ve znamení návratu k Androidu. 2

Mohlo by vás zajímat

Jak automaticky synchronizovat obsah plochy, dokumentů a obrázků na Windows 10?

V tomto jednoduchém návodu si ukážeme, jak jednoduše synchronizovat nejfrekventovanější složky ve Windows 10 s OneDrive a umožnit přístup k nejdůležitějším souborům odkudkoliv.

Jindřich Lukeš | návody 11 | 01 | 18

AKCE: Bezdrátová nabíječka Nokia DT-910 za 299 Kč

Jindřich Lukeš | články 26 | 10 | 17

Akce: Microsoft Office 365 pro domácnosti na 1 rok za 899 Kč

Jindřich Lukeš | software 20 | 10 | 17

WMM Jízdní řády zpět na Storu

Jindřich Lukeš | software 27 | 09 | 17

Virtuální operátoři lákají na výhru 250 000 Kč a na data i volání zdarma

Co je to virtuální operátor? Proč využít služby právě od něj? A kteří virtuální operátoři jsou v Česku k mání?

Jindřich Lukeš | články 14 | 09 | 17