V tomto návodu vám ukážeme, jak jednoduše pořídit hardware Microsoftu, který není na českém Storu oficiálně dostupný. Můžete si tak např. pořídit MS Band (2), nové Lumie s předstihem, speciální verze zařízení v různých modifikacích, a nebo se účastnit zajímavých akcí.
Pokud jste zvyklí nová zařízení a doplňky od Microsoftu nakupovat převážně na více či méně osvědčených českých internetových obchodech a nejlevnější cenu hledáte např. přes Heureku apod., vaší pozornosti by neměla uniknout možnost nakupovat přímo u Microsoftu prostřednictvím jeho internetového obchodu (Storu). Když pomineme fakt, že nakupujete přímo u výrobce, dá se řada produktů, především příslušenství, koupit levněji než na klasických e-shopech. Tou největší výhodou, kvůli které vznikl i tento článek, je ale možnost nakupovat i na zahraničních pobočkách. K čemu je to dobré?
Microsoft bohužel patří mezi společnosti, které se nesnaží své produkty nabízet globálně ve stejný čas. Některé produkty mají začátek prodeje jen mírně odložen, ale některé v konkrétních zemích vůbec nekoupíte. Bohužel mezi tyto země patří i Česká republika. Ačkoliv se situace v posledních letech o něco zlepšila, stále zde není celá řada produktů dostupná. Zahraniční obchody navíc mívají často různé slevové akce či možnost získat poměrně drahé příslušenství k nákupu zdarma. Aktuálně se největší slevová akce týká např. Microsoft Bandu, který je možné koupit na UK Storu za £70 vč. daně, nebo Lumii 950 (XL) s Display Dockem zdarma (UK, FR, DE).
Co u nás nemáme?
- Band
- Band 2
- Surface
- Surface Book
- Lumia 640 DualSIM LTE
- Slevové akce
- Akce s možností získat hodnotné dárky (příslušenství) zdarma
Objednání
Stačí pouze zavolat na českou podporu Microsoft Store, bezplatná linka 800 900 775, říci o jaký produkt máte zájem a sdělit v jakém MS Store (v jaké zemi) je k nalezení. Operátor(ka) prověří možnost objednání a ponechá si nějaký čas na přípravu objednávky. Následuje standardní proces objednání, kde nejdříve musíte souhlasit s tím, že operátor(ka) za vás provede objednání, ověříte MS účet, sdělíte dodací a fakturační adresu a sdělíte (trochu netradičně) CVS kód platební karty, kterou máte přiřazenou ke svému účtu. Veškerá potvrzení o úspěšném objednání přijdu do e-mailu a na stránkách Storu můžete sledovat aktuální stav. Zde pouze pozor na to, že některé Story mají přehled objednávek oddělený od ostatních (typicky UK Store). Pokud se tedy chcete podívat na aktuální stav, musíte si Store přepnout do příslušného regionu.
Platba
Platba je možná pouze předem (v průběhu objednávky) prostřednictvím platební karty.
Doprava
Doprava ze všech evropských Storů je zdarma s termínem dodání do 5-7 pracovních dní. Pokud spěcháte, je možné si připlatit €13 za rychlejší přepravu do 2-4 pracovních dní.
Faktura
Kupní doklad je standardně zahraniční, ale v případě potřeby je možné vystavit standardní českou fakturu. Po obdržení zboží stačí zavolat do českého Storu a o vystavení faktury požádat. Po odeslání příslušného souboru (elektronického dokladu) je faktura vystavena.
Reklamace
Reklamace opět probíhají přes českou pobočku. Pokud nechcete využít celoevropskou záruku na Lumie či máte jiné zařízení, stačí opět zavolat do českého Storu a domluvit se na termínu, kdy si zařízení vyzvedne kurýr a odveze jej do příslušeného servisu. Vše samozřejmě zdarma.
S nákupem přes zahraniční (evropské) MS Story máme již několik zkušeností a vše vždy proběhlo naprosto bez problémů, a to vč. následných reklamací. Můžeme jej tedy jednoznačně doporučit.
Vojta Hejl
18 | 05 | 16 12:38roflmak
01 | 03 | 16 22:13Ondřej Chlebík
14 | 11 | 15 15:31Jindřich Lukeš
11 | 11 | 15 23:48evzik
11 | 11 | 15 18:50mikee
11 | 11 | 15 18:45b4sket4k
11 | 11 | 15 14:55Jindřich Lukeš
11 | 11 | 15 14:25Marian Jacko
11 | 11 | 15 13:49Jindřich Lukeš
11 | 11 | 15 12:19Jindřich Lukeš
11 | 11 | 15 11:33Marian Jacko
11 | 11 | 15 10:10Standa Kadlec
11 | 11 | 15 09:55