Proč je Microsoft Band vyprodaný a proč se jej nedočkáme v ČR?

V tomto článku si shrneme strategii Microsoftu v souvislosti s prodeji chytrého fitness náramku Band a dozvíte se, proč je v současné době vyprodaný a proč se jej s velkou pravděpodobností v ČR vůbec nedočkáme.

Před týdnem byl představen povedený fitness náramek s funkcemi chytrých hodinek od Microsoftu. I když se představení týkalo pouze USA, mnozí uživatelé doufali, že se po několika týdnech až měsících dostane také k nám. Funkce, které nabízí, jsou totiž velmi zajímavé a mnoha ohledech překonávají konkurenci.

Neuběhl však ani týden a Microsoft Band je v USA zcela vyprodaný, navíc s jeho příchodem do Evropy je to velmi nejisté. Po internetu se tak hned začala šířit kritika, že to Microsoft dělá záměrně, nebo že špatně odhadl poptávku. Realita je však poněkud odlišná.

 

Výše uvedené úvahy a kritika vychází z předpokladu, že Microsoft chce se svým fitness náramkem prorazit do světa nositelné elektroniky a porazit současnou konkurenci od Samsungu, Fitbitu, Jawbonu a později i Applu. Tento předpoklad je však zcela mylný.

Zaměřením Microsoftu totiž již od nepaměti není vyrábět vlastní zařízení, ale nabízet služby a software svým partnerů, kteří jej implementují do svých zařízení. Typickým příkladem je operační systém Windows, kancelářský balík Office, webové úložiště OneDrive apod. Ve všech případech se jedná o software/služby, které výrobci hardwaru/zákazníci u Microsoftu nakupují a instalují do svých zařízení. Jak je to ale spojeno s fitness náramkem?

 

Velice jednoduše. Hlavním cílem Microsoftu minulý týden nebylo představit přístroj jako takový, ale novou platformu Microsoft Health, která by se měla stát novým standardem různých fitness náramků a monitorovacích zařízení. Samotný náramek vznikl především proto, aby bylo možné efektivně prezentovat vlastnosti a výhody této nové platformy a ukázat tak potenciálním partnerům proč ji využívat.

Cílem Microsoftu tak není prodej zařízení jako takových, ale spolupráce s výrobci jako jsou Fitbit apod. a nabídnout jim novou platformu pro jejich zařízení. V tomto směru je nutné podotknout, že pravděpodobně lepší platformu, než v současné době používají. Microsoft totiž nabízí komplexní řešení od propracovaného přístupu (API), přes inteligentním vyhodnocovací algoritmy a cloudové úložiště, až po vlastní hardware kombinující 10 různých sensorů. Potenciální výrobce tak v podstatě nákupem licence získá vše, co potřebuje a jediným jeho cílem bude vyrobit funkční a líbivý přístroj.

Na základě těchto údajů je tak zřejmé, proč jsou zařízení Microsoft Band vyprodána. Není však vyloučeno, že pokud výrobci o tuto platformu nebudou mít zájem, tak Microsoft rozjede výrobu naplno (obdobně jako se tomu stalo u Windows Phone, kde byl Microsoft dokonce nucen odkoupit mobilní divizi Nokie, která chtěla postupně přejít k Androidu). Prozatím se ale zdá, že jednání jsou otevřená. Důkazem může být např. začátek prodeje Lumia 830 v USA, kde každý zákazník k novému přístroji dostane také Fitbit.

Na závěr je třeba zmínit také tablety Surface, které sice primárně slouží jako referenční zařízení s cílem ukázat výrobcům, jak správně tablety s Windows vyrábět, ale postupem času se z nich stal pro Microsoft zajímavý business. Kdo ví, třeba stejný osud čeká i na Microsoft Band.

Komentáře (0)

Mohlo by vás zajímat

Jak automaticky synchronizovat obsah plochy, dokumentů a obrázků na Windows 10?

V tomto jednoduchém návodu si ukážeme, jak jednoduše synchronizovat nejfrekventovanější složky ve Windows 10 s OneDrive a umožnit přístup k nejdůležitějším souborům odkudkoliv.

Jindřich Lukeš | návody 11 | 01 | 18

AKCE: Bezdrátová nabíječka Nokia DT-910 za 299 Kč

Jindřich Lukeš | články 26 | 10 | 17

Akce: Microsoft Office 365 pro domácnosti na 1 rok za 899 Kč

Jindřich Lukeš | software 20 | 10 | 17

WMM Jízdní řády zpět na Storu

Jindřich Lukeš | software 27 | 09 | 17

Virtuální operátoři lákají na výhru 250 000 Kč a na data i volání zdarma

Co je to virtuální operátor? Proč využít služby právě od něj? A kteří virtuální operátoři jsou v Česku k mání?

Jindřich Lukeš | články 14 | 09 | 17